2007-11-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Det förstår jag med, men enda andleningen till att ta upp dessa "mord" förutom OP, är för att dom på något sätt ingår i en konspiration. (vilket du tycks tro).

Och då frågar jag igen, var det konspirationen som dödade IH?
Och då svarar jag igen:
Det finns inga bevis om vem som mördade IH, CP, OP, Algernon mm..
Det är därför det diskuteras på detta forum. Hade det varit bevisat så hade det varit trivialt.

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Varför är det alltid så att när någon som undersöker något stort, dör så har personen genast blivit tystad ?
Är det så, eller tycker du så, eller tycker du att andra tycker så.
Den frågan var väldigt allmänt ställd.
Jag känner mig inte manad att svara på den frågan.

Du kan ju starta en tråt i ämnet.
Citera
2007-11-16, 18:40
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Och då svarar jag igen:
Det är därför det diskuteras på detta forum. Hade det varit bevisat så hade det varit trivialt.
mm, och jag undrar fortfarnde vad som kan knyta mordet på IH till OP mordet.
Så enkelt är det, någon ide, tanke, info borde du väl ändå ha eftersom du själv tagit upp det i tråden.

Citat:
Är det så, eller tycker du så, eller tycker du att andra tycker så.
Den frågan var väldigt allmänt ställd.
Jag känner mig inte manad att svara på den frågan.

Du kan ju starta en tråt i ämnet.
Räcker ju med att se vad folk slänger ur sig, så inser man att så är fallet.
Citera
2007-11-16, 23:01
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Om det hade varit bevisat att CP blev mördad och det inte var löst, så hade det väl varit allt annat än trivialt!!!
Citera
2007-11-17, 11:57
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Om det hade varit bevisat att CP blev mördad och det inte var löst, så hade det väl varit allt annat än trivialt!!!

Eftersom Drasut läser LK texter som fan läser bibeln så är jag förvånad att han inte hävdat ett det var LP sköt OP. I tidigare texter av LK var även Mårten Palme på något sätt iblandad i mordkomplotten. Men nu kanske det är Finnmoderaten som gäller.
Citera
2007-11-17, 12:31
Medlem
Ceasars h:u

Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Eftersom Drasut läser LK texter som fan läser bibeln så är jag förvånad att han inte hävdat ett det var LP sköt OP. I tidigare texter av LK var även Mårten Palme på något sätt iblandad i mordkomplotten. Men nu kanske det är Finnmoderaten som gäller.

Jag vill bara upprepa vad jag skrev för en tid sedan:
VARFÖR kollade ingen (inom mordutredningen) igenom LP:s handväska???
Kanske låg det en spädgris där - alternativt någon annan skjut-attiralj!?

nip
Citera
2007-11-17, 12:48
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jag vill bara upprepa vad jag skrev för en tid sedan:
VARFÖR kollade ingen (inom mordutredningen) igenom LP:s handväska???
Kanske låg det en spädgris där - alternativt någon annan skjut-attiralj!?

nip

Jadu. Eftersom vittnen på plasten INTE påstod att det var den äldre kvinnan som skönt mannen som badade i sitt blod. Tvivlar på att dom skulle ha hittat varken spädgris eller ett vapen i hennes väska.
Citera
2007-11-17, 14:09
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Jadu. Eftersom vittnen på plasten INTE påstod att det var den äldre kvinnan som skönt mannen som badade i sitt blod. Tvivlar på att dom skulle ha hittat varken spädgris eller ett vapen i hennes väska.

Medan du tvivlar på det kan du ju samtidigt fundera på hur det kunde komma sig att LP i det första skedet trodde att det var påsksmällare och senare att skotten kom från långt efter att någon avfyrat en mindre kanon en dryg meter från hennes öra. Eller att hon över huvud taget kunde höra något mer den kvällen. Ingen skytt i världen skulle vilja skjuta med en magnumrevolver utan hörselskydd. Visserligen är LP hon en übermensch utrustad med "en sensationell iakttagelseförmåga" och "tränad till att göra korrekta observationer" samt kapabel att utföra ytterst omfattande psykologiska utredningar på några få sekunder ("jag såg direkt att det var en människa av borderlinekaraktär") men ändå.
Citera
2007-11-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Medan du tvivlar på det kan du ju samtidigt fundera på hur det kunde komma sig att LP i det första skedet trodde att det var påsksmällare och senare att skotten kom från långt efter att någon avfyrat en mindre kanon en dryg meter från hennes öra. Eller att hon över huvud taget kunde höra något mer den kvällen. Ingen skytt i världen skulle vilja skjuta med en magnumrevolver utan hörselskydd. Visserligen är LP hon en übermensch utrustad med "en sensationell iakttagelseförmåga" och "tränad till att göra korrekta observationer" samt kapabel att utföra ytterst omfattande psykologiska utredningar på några få sekunder ("jag såg direkt att det var en människa av borderlinekaraktär") men ändå.

En revolver med ljuddämpare skulle väl iofs göra ovanstående möjligt.
Citera
2007-11-17, 15:27
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

Jag tillhör dom som väljer att inte ta LP vittnesmål från mordkvällen på nå större allvar. Jag tycker det är ganska klarlagt att LP INTE såg mördaren utan såg det närmaste vittnet (mannen som slängde sig in i entrén till Dekorima). Det var hans chockade blick LP såg sekunderna efter mordet. Hennes första vittensmål pratas det om en blå jacka. Samma typ av jacka som det närmste vittnet hade.
Citera
2007-11-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
En revolver med ljuddämpare skulle väl iofs göra ovanstående möjligt.
En revolver går inte att ljuddämpa.
Citera
2007-11-17, 16:15
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Jag tillhör dom som väljer att inte ta LP vittnesmål från mordkvällen på nå större allvar. Jag tycker det är ganska klarlagt att LP INTE såg mördaren utan såg det närmaste vittnet (mannen som slängde sig in i entrén till Dekorima). Det var hans chockade blick LP såg sekunderna efter mordet. Hennes första vittensmål pratas det om en blå jacka. Samma typ av jacka som det närmste vittnet hade.

Även om du, liksom jag gör, inte tar hennes vittnesmål på allvar, måste du väl hålla med om att det är underligt att hon inte förefaller ha påverkats nämnvärt av skotten. Att hon först tyckte det lät som påsksmällare och senare som om skotten kom från långt håll. Åk gärna ut till en skytteklubb och be någon fyra av en S&W .357 bredvid dig utan att du bär hörselskydd (LPs mössa är tillåtet) och skriv sedan och dela med dig av upplevelsen.
Citera
2007-11-17, 17:14
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Även om du, liksom jag gör, inte tar hennes vittnesmål på allvar, måste du väl hålla med om att det är underligt att hon inte förefaller ha påverkats nämnvärt av skotten. Att hon först tyckte det lät som påsksmällare och senare som om skotten kom från långt håll. Åk gärna ut till en skytteklubb och be någon fyra av en S&W .357 bredvid dig utan att du bär hörselskydd (LPs mössa är tillåtet) och skriv sedan och dela med dig av upplevelsen.

Varken du eller jag vet hur LP regerade på smällarna. Du hänvisar till hennes liknelse vid påsksmällare som om det skulle vara ett bevis på något. Som jag ser det handlar det om referensramar. hon hörde ljudet och "avfärdade" det som just påsksmällare. För hon har kanske inte varit ute på en skjutbana och hört hur en mangumrevolver låter. Men hon har hört påsksmällare.
Men det närmaste vittnet blev så rädd att han slängde in sig i entrén till Dekorima. nått måste väl ha fått honom att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in