Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 20:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vilken av hans historier?
Den att Barbrogruppen i fredstid tränade radiosamband i samverkan med FMN och att han träffat på två av gruppens medlemmar i City under mordkvällen?
Senast redigerad av iesho 2018-03-17 kl. 20:21.
Citera
2018-03-17, 20:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Att den inte kan styrkas. flygbladsytdelarna i kungsan borde finnas vittnsesuppgifter på.
Budskapet ”Palme död” är för alarmerande för att ingen skulle reagera.
Har detta evenamang ägt rum så finns det ändå en viss bäring på storyn, men jag vill ha det bekräftat.
Är det bara detta du vänder dig mot?

Själv har jag aldrig funderat på just detta. Utdelningen behövde inte ha skett i någon jättestor skala och verkar inte helt olikt vad EAP kunde tänkas ta sig för när de fått dödsbudet.
Citera
2018-03-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho

Själv har jag aldrig funderat på just detta. Utdelningen behövde inte ha skett i någon jättestor skala och verkar inte helt olikt vad EAP kunde tänkas ta sig för när de fått dödsbudet.
Jo det är bara en liten detalj som iof inte är något stort, men en liten osanning döljer ofta en större. Sen sa han väl själv något i stil med att han kunde sitta i timmar och prata med folk, och de trodde på det han sagt , men inte ett ord var sanning. (Något i den stilen). Han har som yrke att lägga ut dimridåer och det kan bli en yrkesskada till slut.
Jag bedömer hans trovärdighet som Fauzzi. Kan vara sant, men det måste nog tas med en näve salt.
Citera
2018-03-17, 20:46
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag har länge hävdat att mordet inte var ett resultat av en långvarig förberedelse.

PG Näss sammanfattade det bra. Mordet var omöjligt. I mening att det inte var resultatet av en långvarig konspiration.

Händelseförloppet stinker att fånga ögonblicket i stunden. Alltså motsatsen till att styra förloppet. Och att utesluta slumpen och obekanta faktorer. Precis det som en långvarig konspiration vill utesluta.

Jag håller inte med PG Näss.

Det är ju bara att anonymt via pålitlig bulvan lägga ut en belöning till några kriminella att utföra mordet, förse mördaren med info om när han ska vara redo och vart OP befinner sig, resten får mördaren fixa själv.
Kan vara så att mördaren gjorde fler försök innan 28:e feb 1986.
Citera
2018-03-17, 20:46
Medlem
FurirRevaers avatar
Dessa idéer om vapnet etc är så förbaskat tröttsamma för de leder ju ingen vart! Vi vet ju alls inget om vapnet mer än vad Holmér påstått och vad de upphittade kulorna antyder. I verkligheten kan det ju vara vilket märke som helst, en .357 i en uppborrad 38-revolver eller i en 38-hylsa. Vi vet ju helt enkelt inte. Vi kan bara anta. Vi vet inte heller ifall trumman på vapnet var fullt eller ifall GM bara hade två patroner i vapnet. Det går helt enkelt inte att dra några vettiga slutsatser på vapenuppgifterna.

Det enda vi definitivt vet är att det var en revolver som användes och att upphittade kulor var av kaliber .357. Om de sköts ur en 38:a eller 357:a vet vi inte, inte heller hur många patroner som fanns i trumman. Ergo går det inte att dra några slutsatser om mördaren utifrån det lilla vi vet. Vi vet ju inte ens om det var hans eget vapen eller någon annans.
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Han ville nog ha några patroner kvar i trumman under flykten
Citera
2018-03-17, 20:47
Medlem
Citat:

Jo, men som jag uppfattade det var det innan mordet. Hade det t.e.x varit sjuksköterskor som demonstrerade för högre lön hade inte heller jag reagerat. Det kan iof varit muf som var ute på något korståg...Trots allt. Historien verkar skruvad, men det kan i sig ha ett värde. Det kan handla om att flytta fokus.
Citera
2018-03-17, 20:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jo, men som jag uppfattade det var innan mordet. Hade det t.e.x varit sjuksköterskor som demonstrerade för högre lön hade inte heller jag reagerat. Det kan iof varit muf som var ute på något korståg...Trots allt. Historien verkar skruvad, men det kan i sig ha ett värde. Det kan handla om att flytta fokus.
Var kan man läsa om flygbladsutdelningen?
Citera
2018-03-17, 20:55
Medlem
Citat:
Var kan man läsa om flygbladsutdelningen?
http://www.inblick.se/nyheter/2017/11/16/ib-man-i-nya-palme-forhor

”När vi senare på kvällen gick förbi Kungsträdgården mötte vi människor som delade ut lappar som beskrev hur Palme var död. I samma veva såg jag även två personer som jobbade för Barbro Sagnell, en Stay Behind-grupp med inriktning på radiokommunikation.”
Citera
2018-03-17, 21:08
Medlem
FurirRevaers avatar
Tror nog att mannen i 60-årsåldern som Dallas hämtar på Centralen var Birger Elmér, som ju bodde söderöver vid den här tiden. Dallas hade nog ingen anledning att beskriva honom närmare eller tillstå att han kände igen honom. Om han nu gjorde det, vilket inte är säkert.

Var det en underrättelseoperation mot OP på gång under fredagen så var säkerligen BE närvarande på något vis. I vilken roll skall jag låta vara osagt.
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Enda sättet att få rätsida på Rolf Dahlgrens historia är att få något eller några av de påståenden han lämnar bekräftade. Var exempelvis Ulf Adelson i Stockholm morddagen, var han på mynttorget mellan tre och halvfyra samma dag. På så vis kanske någon av de personer han nämner kan identiferas. För några år sedan plockade jag efter kontakt med SJ fram att det enda fjärrtåg som anlände vid tretiden på fredagseftermiddagen var malmötåget via södra stambanan.

Som riktigt påpekades då kan chefspersonen i 60-årsåldern tagit sig till centralen med t-bana eller pendeltåg. Men kom "dallas" passagerare med fjärrtåget så var det söderifrån. Jag tycker det är lite konstigt att de kollegor som kom hem till honom med en flaska Whiskey på sena lördagseftermiddagen inte gett sig till känna.
Senast redigerad av FurirRevaer 2018-03-17 kl. 21:14.
Citera
2018-03-17, 21:20
Medlem
Gabriel2017s avatar
Pelle Svensson säger att han har löst Palme mordet:

Nyhetsmorgon i TV4 från 2017-12-21: Pelle Svensson: "Jag kommer att stämma Svenska staten om jag inte får de utlovade 50 miljonerna som är utlovade" Jag har bevisen som direkt pekar ut mördaren.

https://www.youtube.com/watch?v=nCxT1FnQR1c&ab_channel=Nyhetsmorgon

Det här har kanske redan debatteras, vet inte om det skett.
Citera
2018-03-17, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
http://www.inblick.se/nyheter/2017/11/16/ib-man-i-nya-palme-forhor

”När vi senare på kvällen gick förbi Kungsträdgården mötte vi människor som delade ut lappar som beskrev hur Palme var död. I samma veva såg jag även två personer som jobbade för Barbro Sagnell, en Stay Behind-grupp med inriktning på radiokommunikation.”

Hur Palme var död?

Vad var det för typ av lappar, var de färdigproducera innan mordet redo att delas ut direkt efter mordet?

Varför dela ut lappar om mordet?

Kan någon förklara?
Citera
2018-03-17, 21:48
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Tre personer jag har problem med (i palmemordet alltså, annars har jag problem med många ):
1. Donald Forsberg. Karln är en motsägelse i sig själv
2. Rolf Dahlgren. Mytoman sanningssägare desinformatör vem fan vet
3. Ulf Lingärde. Spion eller mytoman?

De två översta har jag ingen uppfattning om men ingenting talar för att Lingärde var mytoman. Har inte sett något som framkommit sig tyder på det. Tvärtom tycks Lingärde ha ge ett trovärdigt och intelligent intryck hos flera av dem som mött honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in