Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Jag har läst lite om EAP på nätet, och om jag minns rätt hade Victor Gunnarsson EAP material hemma.
Stämmer.
Citat:
Det jag funderat lite på är den konstiga omsvängningen EAP verkar ha gjort från vänsterextremister till högerextremister.
Det är du sannerligen inte ensam om! Detta
går dessbättre att förklara men det kräver tid och utrymme.
Citat:
Vet du eller någon annan hur snabbt efter mordet, paret Tegin-Gaddy flyttade till USA?
Vi pratar om veckor. Det sker efter den 8 mars (har jag för mig) men inte så långt.
Citat:
"Dog" EAP:s verksamhet ut i Sverige direkt efter mordet?
Nej. Däremot gick man snart under jorden. Partiets kontor stängdes utan att ny adress uppgavs. Veckorna efter låg den utåtriktade verksamheten nere, men såväl tidskrifter som närradiosändningar fortsatte som vanligt. Åtminstone i april 1986 var bokbordsaktiviteten igång igen.
Citat:
Hade EAP någon koppling till Alf Enerström?
Koppling ja, men han var aldrig medlem. Man kan säga att tycke uppstod under andra halvan av 70-talet. Den kampanj Alf E bedrev då mot Palme rimmade väl med EAPs värderingar. Så dealen blev till sist den att Alf E skänkte pengar och någon sorts legitimitet till partiet, som i gengäld blev en megafon för honom. I valrörelsen 1982 uppträdde Alf E och Kerstin T-G vid några tillfällen tillsammans.