Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 19:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Är det en otadlig , seriös kommentar?
Det är en seriös kommentar av mig som är otadlig/oklanderlig som deltagare i tråden, ja. Jag har inte alltid rätt, min otadlighet består i att jag aldrig ljuger eller vilseleder, att jag inte gaddar ihop mig mot vissa och att jag bara har sanningen om MOP som agenda.
Citera
2018-03-09, 20:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vem i bankomatgänget talar om en ordväxling med Anders Björkman?
Bl.a. Klas Nyberg i förhör 26 mars 1986:
(...) Men jag tog i varje fall ut pengar. Sedan började jag och Åsa och Niklas gå Sveavägen fram. Vi skulle till kåren. Det ligger på Holländargatan så vi börjar gå Sveavägen norr ut och då blir Anders Björkman kvar och frågar om vi inte ska vänta på de andra, jo, säger vi, men dom kommer väl, så vi börjar gå. (...)
Citera
2018-03-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho

Man får inte diskutera Barbro Sagnell.
Man får inte diskutera Donald Forsberg annat än på dina villkor.
Nu har också Frånstedt och Theutenberg hamnat på på din trams&hat-lista.

Jo man får diskutera och fakta i den diskussionen ger vid handen att det inte finns en enda iakttagelse eller uppgift förutom lösa påståenden från OF och sedan Donald som styrker att hennes varit aktiva på 16 år. Gubbar först enligt OF spanade. Och först enligt DF övade stickking mot knarkare och gatulangare som sedan blev sambandsövningar som skulle förklara wt iakttagelse fast övningarna var avslutade långt innan wt observationerna.

Mot det står att vi bara skall acceptera deras ord utan några bevis och att allt som ifrågasätter det leder inte till sakargument utan till personangrepp och patetiska insinuationer om att ifrågasättaren är desinformatör.

Nästa steg är att vi blint utan bevis eller ens indikationer skall tro på OF som mycket burdust framför att OP var en sovjetisk hantlangare som förberedde ett Sovjetiskt maktövertagande .

Vi skall också lita på DF som har en mycket illuster historik med anklagelser mot S-regeringar och som drivit ett eget parti med huvudargument att regeringen utsätter oss för strålning från mobilmaster medvetet. Samme DF som genom åren med stor energi drivit anklagelser mot CP.

Att sedan Teutenberg offentlig ger en något mildare men dock med OF samstämmig bild av OP som landsförrädare tillsammans med påståenden att Moskvaresan var orsaken till mordet utan att precisera det så skall vi ställa oss i givakt och tro blint och den som försöker argumentera är fienden som skall bekämpas med alla medel utom saklig argumentation. Inställning värdig både Sovjetdiktatorer och Nordkoreas envåldshärskare.

Varje tänkande människa förstår att det är helt motsatt det du påstår. Det är du och dina tillskyndare som vill kväva sakargumetationer och hindra kritisk granskning.
Citera
2018-03-09, 20:15
Medlem
Citat:
Det är en seriös kommentar av mig som är otadlig/oklanderlig som deltagare i tråden, ja. Jag har inte alltid rätt, min otadlighet består i att jag aldrig ljuger eller vilseleder, att jag inte gaddar ihop mig mot vissa och att jag bara har sanningen om MOP som agenda.

Jag visade ju i inlägg nyligen hur du ljög så att likt en papegoja upprepa motsatsen vinner du inget på utom i din egen värld av ockulta tecken i skyn i en värld där allt är möjligt. Särskilt det helt osannolika.
Citera
2018-03-09, 20:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Morelius ser troligtvis hela bankomatens glasdörr norr om reklampelaren. Jag har studerat vinkeln och hörnhuset som skymmer sikten åt vänster och kommit fram till det. Han kan mycket väl ha sett Aerotronicsgänget när de kom ut.
Om det är som jag tror så var bankomatgänget alldeles i närheten när mordet skedde. De säger att de inte hörde något, la märke till något, men SE som rimligen var ungefär lika nära, hörde bara en avgassmäll. Påstod han.
Citera
2018-03-09, 20:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag visade ju i inlägg nyligen hur du ljög så att likt en papegoja upprepa motsatsen vinner du inget på utom i din egen värld av ockulta tecken i skyn i en värld där allt är möjligt. Särskilt det helt osannolika.
Nej, dina "Barbro" har muterat en hel del under åren: Forsberg, Sjölin, släktingar till Paues och nu senast Katarina Brodin. Men sedan drog du öronen åt dig och började nyansera din "information" om Brodin.

Det är inte jag som ljuger utan du som flyter omkring.
Citera
2018-03-09, 20:26
Medlem
Citat:
Om det är som jag tror så var bankomatgänget alldeles i närheten när mordet skedde. De säger att de inte hörde något, la märke till något, men SE som rimligen var ungefär lika nära, hörde bara en avgassmäll. Påstod han.
Jag vill också få det till att de var mycket nära. Konstigt att de inte berättat om det. Skottlossningen borde de inte missat på 30-40 meters håll. Ljudet kanske inte var så höga som man föreställer sig. Men det motsägs av Morelius och framför allt Fauzzi som var ända vid Adolf Fredriks kyrka.
Märkligt är det.
Citera
2018-03-09, 20:30
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag vill också få det till att de var mycket nära. Konstigt att de inte berättat om det. Skottlossningen borde de inte missat på 30-40 meters håll. Ljudet kanske inte var så höga som man föreställer sig. Men det motsägs av Morelius och framför allt Fauzzi som var ända vid Adolf Fredriks kyrka.
Märkligt är det.
Ja, det är märkligt, men några av de få saker av värde som boboslacke har tillfört tråden är att ljudupplevelser är subjektiva. En del hör bättre, en del har huvudverk, en del är fulla, en del tänker på annat... Och så har vi ekoeffekter. Och det sannolika, att en hel del personer vid mordplatsen ljuger.
Senast redigerad av iesho 2018-03-09 kl. 20:44.
Citera
2018-03-09, 20:35
Medlem
Citat:
Nej, dina "Barbro" har muterat en hel del under åren: Forsberg, Sjölin, släktingar till Paues och nu senast Katarina Brodin. Men sedan drog du öronen åt dig och började nyansera din "information" om Brodin.

Det är inte jag som ljuger utan du som flyter omkring.

DF hörde till det som beskrivs som Barbrogruppen. Vi vet ju vem du är. Hakar på saker och hänger ut oskyldiga. Brodin har varit känd bland folk i tråden länge men inte publikt så du skulle kasta dig över henne med googlingar och fantasier det var största hindret. Konstigt nog frångick du din vana och ville tysta det. Återigen argumenterar du falskt. Jag påstår inte att Brodin var den som ringde till OF på andra sidan jorden utan att han antyder det som ett hot. "Låter ni mig inte snacka så drar jag med både regeringen och Must." Sedan har han fullt sjå att sopa Barbro och Leongrupper under mattan. Eftersom den beskrivna verksamheten ser ut som IB:s inrikesspionage har vi varit tvugna att utforska alla möjligheter av kopplingar och personer. Men det är naturligtvis suspekt och förbjudet det också.

Det är lätt att se vem som försöker lägga locket på med fanatiska angrepp och som samtidigt kan acceptera de mest hejdlösa och faktalösa teorierna kring detta.

Dess bättre har det aldrig haft någon betydelse för den faktiska utvecklingen. PU följer inte din pipa hur mycket du än skriker och det finns fler kort att spela.
Citera
2018-03-09, 20:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Märkligt är det.
En annan intressant sak är att Klas Nyberg hade en liknande jacka som AB, höftlång mellanblå täckjacka, åtminstone enligt Fröling. Det var ganska många blå täckjackor nära mordplatsen.
Citera
2018-03-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
DF hörde till det som beskrivs som Barbrogruppen. Vi vet ju vem du är. Hakar på saker och hänger ut oskyldiga. Brodin har varit känd bland folk i tråden länge men inte publikt så du skulle kasta dig över henne med googlingar och fantasier det var största hindret. Konstigt nog frångick du din vana och ville tysta det. Återigen argumenterar du falskt. Jag påstår inte att Brodin var den som ringde till OF på andra sidan jorden utan att han antyder det som ett hot. "Låter ni mig inte snacka så drar jag med både regeringen och Must." Sedan har han fullt sjå att sopa Barbro och Leongrupper under mattan. Eftersom den beskrivna verksamheten ser ut som IB:s inrikesspionage har vi varit tvugna att utforska alla möjligheter av kopplingar och personer. Men det är naturligtvis suspekt och förbjudet det också.

Det är lätt att se vem som försöker lägga locket på med fanatiska angrepp och som samtidigt kan acceptera de mest hejdlösa och faktalösa teorierna kring detta.

Dess bättre har det aldrig haft någon betydelse för den faktiska utvecklingen. PU följer inte din pipa hur mycket du än skriker och det finns fler kort att spela.

Jag hänger inte riktigt med, på vilket sätt är Brodin aktuell i Palmemordet ? Har hon varit aktiv i övervakningen av OP eller spelar hon på andra planhalvan ?
Citera
2018-03-09, 20:56
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Märkligt är det.

Pratade med en av landets bästa .357 skyttar i förra veckan. Han visste inget om MOP. När jag förklarade läget skrattade han så han vek sig dubbel "omöjligt att en .357:a skulle höras så lite [med den ammunitionen]". Han berättade att när han övade gick andra pistolskyttar (med öronskydd) av banan medan han höll på, för att det var så obehagligt med ljudtrycket och tryckvågorna från hans vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in