Citat:
Ursprungligen postat av
sulfint
Jag hänger inte riktigt med, på vilket sätt är Brodin aktuell i Palmemordet ? Har hon varit aktiv i övervakningen av OP eller spelar hon på andra planhalvan ?
OF använder antydningar mot henne som påtryckningsmedel när han skall ut med sina eskalerande storys om OP:s förräderi med "bevis" som är hans egna anteckningar och påståenden. Syftet är alltså att bara insatta skall förstå samt att göra AJ intresserad. Näss däremot som inte hörde till OF:s påhejare drar sig tillbaka medan OF breder ut sig med DF och hela IB gänget bakom för att leda det mot någon krystad förklaring att Sovjeterna offrat OP. Det fanns en plan. Det fanns en drift att "avslöja OP postumt.
Jag tror inte att hon har varit inblandad på något sätt men osvuret är bäst. Jag tror inte heller att hon ringde till OF på andra sidan jorden. Inte heller Sagnell som var långt från hetluften. I ett skede passar hon plötsligt syftena genom att hon är död och OF har en faibesse att anklaga döda i sitt desinformationsbygge. Orsaken för mig att göra hennes namn publikt är att hon lever (till skillnad från OF) och att påtryckningen inte finns längre genom det.
Man skall veta att OF var mycket upprörd över att hållas undan från spökvälden och att han dessutom knappast var anhängare av hennes doktriner.