Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad har du närmat dig då? Katarina Brodin? En moderat som du antyder är inblandad i MOP!

Du är lika falsk ovarsam med samningen som vanligt. Jag säger att OF dolt pekar mot henne men att jag inte tror på det. Dessutom jobbade hon direkt under Schori vid mordet. Så spionen Shori anlitade moderater... Min åsikt är att KB gjort landet stora tjänster även om hon inte alltid var överens med officerskåren. KB hade stort förtroende hos Öb och både S och borgerliga regeringar.

Du vrider och ljuger. Uppenbart har du inte sakargument.
Citera
2018-03-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstekeln
SVAR 1) Ja säkert vem som helst skulle kunnat komma upp och trycka revolverpipa i ryggen på OP - om han var oförberedd och utan livvakter. (Självklart, tycker jag)

SVAR 2) Ja, något som verkar glömts här är att GM först frågade "Är det Olof Palme?!". OP svarade "Ja" - och därefter sköt GM. (Var väl LP som berättat detta - och var väl känt i media efter mordet).
Vart vill du komma med lögner som vapen?
Citera
2018-03-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det diskuteras ibland i tråden om gm var"proffs" eller amatör osv
Mordplatsen diskuteras naturligtvis flitigt.

Kan en "amatör" komma upp så nära paret Palme att gm i princip kan trycka revolverpipan i ryggen på OP?

Paret Palme går på väg hem , det kommer en revolverförsedd person upp och kan skjuta Palme på typ 30-40 cm håll.

Fråga , är det inte lite märkligt att gm kan komma så nära paret Palme utan att paret Palme inte märker något?

Min känsla är att det saknas något som hände strax före skotten men jag vet inte vad.
Vad är egentligen problemet? Vem som helst kan gå upp i ryggen på vem som helst och avlossa ett skott, men det händer sällan och är inget man förväntar sig.
Vad skulle Palme ha gjort?
Han var klen gammal och försvarslös.
Det krävs inget proffs för detta.
Därmed inte sagt att inget hände innan skotten. Det känns som det hela föregicks av en kortare diskussion.
Citera
2018-03-09, 19:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är ju bara att föja din historik i tråden. Vänder kappan på 5 sekunder med en gemensam nämnare. Att bekämpa vissa saker som regel med personangrepp. Ett enda spår är i din värld tabu. Måste vara bittert att PU och hela opinionen vänt.
Bara att du nu sitter i knät på gamla IB gänget säger en del.
Du bekämpade Jallai intensivt inför 25årsdagen men när han lyssnar på OF kväda sitt hat mot OP då är du med... Och pendlar mellan det... Klering... och CP utan ansträngnig och dunkar rygg på flera andra stollar som du gjort i mer än 10 år.
Jag skriver med flera olika teman och det händer att jag tvingas erkänna att jag haft fel då och då, men att jag skulle vända kappan på 5 sekunder eller liknande är så fel som det kan vara. Gallimatias!

Vilket spår skulle vara tabu för mig menar du? Det enda som jag upplever som tabu är oanständighet, som att förtala personer utan saklig grund.

När bekämpade jag Jallai?
Det är besynnerligt hur intresset för Sagnell först flammade upp för några år sedan för att idag vara omöjligt att diskutera utan att bli påhoppad av dig.

Man får inte diskutera Barbro Sagnell.
Man får inte diskutera Donald Forsberg annat än på dina villkor.
Nu har också Frånstedt och Theutenberg hamnat på på din trams&hat-lista.
Citera
2018-03-09, 19:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotsure
Om CP:s död 2004 från TV4 : https://www.youtube.com/watch?v=Ji0nAwQWnZU

Harri Miekkalina säger i Expressen strax efter CP:s död att CP hade sagt att
han var i krokarna runt mordplatsen när det var uppenbart att poliser och polisbilar jagade
någon för något och då kände Christer att han gjorde bäst i att fly och han gömde sig på St Johannes kyrkogård. https://www.expressen.se/nyheter/vannen-han-flydde-mot-kyrkogarden/
Harri var nog den person som kände CP bäst - av de personer i hans liv som är kända för allmänheten.
Citera
2018-03-09, 19:17
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Harri var nog den person som kände CP bäst - av de personer i hans liv som är kända för allmänheten.

Harri Mikkalinna sa också att Christer Pettersson aldrig kunde planera något , överhuvudtaget . HM var en notorisk gangster och lögnare. Han sa det som passade honom för stunden och det han fick betalt för.
Citera
2018-03-09, 19:21
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstekeln
SVAR 1) Ja säkert vem som helst skulle kunnat komma upp och trycka revolverpipa i ryggen på OP - om han var oförberedd och utan livvakter. (Självklart, tycker jag)

SVAR 2) Ja, något som verkar glömts här är att GM först frågade "Är det Olof Palme?!". OP svarade "Ja" - och därefter sköt GM. (Var väl LP som berättat detta - och var väl känt i media efter mordet).

"just point and squeeze" it is that easy
Citera
2018-03-09, 19:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Vad är egentligen problemet? Vem som helst kan gå upp i ryggen på vem som helst och avlossa ett skott, men det händer sällan och är inget man förväntar sig.
Vad skulle Palme ha gjort?
Han var klen gammal och försvarslös.
Det krävs inget proffs för detta.
Därmed inte sagt att inget hände innan skotten. Det känns som det hela föregicks av en kortare diskussion.
Det verkar som att IM hade ett svagt minne av att någonting hade hänt vid reklampelaren. Bara att han aldrig kom på vad. Jag misstänker att Aerotronicsgänget kom ut från bankomaten precis när paret Palme passerat. Och AB började gå efter paret. Situationen kan ha utgjort någon sorts "naturlig störning" som gjorde det lätt för någon att närma sig bakifrån utan att de märkte något. Bankomatgänget påstår ju att det var en ordväxling mellan dem och AB.
Senast redigerad av iesho 2018-03-09 kl. 19:26.
Citera
2018-03-09, 19:24
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Harri Mikkalinna sa också att Christer Pettersson aldrig kunde planera något , överhuvudtaget . HM var en notorisk gangster och lögnare. Han sa det som passade honom för stunden och det han fick betalt för.
Ja, det är det ju många som gör, även i tråden.
Citera
2018-03-09, 19:39
Medlem
mvagrippas avatar
Vem i bankomatgänget talar om en ordväxling med Anders Björkman?
Citera
2018-03-09, 19:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ja, det är det ju många som gör, även i tråden.

Är det en otadlig , seriös kommentar?
Citera
2018-03-09, 19:52
Medlem
Citat:
Det verkar som att IM hade ett svagt minne av att någonting hade hänt vid reklampelaren. Bara att han aldrig kom på vad. Jag misstänker att Aerotronicsgänget kom ut från bankomaten precis när paret Palme passerat. Och AB började gå efter paret. Situationen kan ha utgjort någon sorts "naturlig störning" som gjorde det lätt för någon att närma sig bakifrån utan att de märkte något. Bankomatgänget påstår ju att det var en ordväxling mellan dem och AB.
Morelius ser troligtvis hela bankomatens glasdörr norr om reklampelaren. Jag har studerat vinkeln och hörnhuset som skymmer sikten åt vänster och kommit fram till det. Han kan mycket väl ha sett Aerotronicsgänget när de kom ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in