2007-11-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det gör du helt rätt i. Jag utgår från att du har hänvisat till samma text i tråden om dubbelmordet i Linköping. Elller väljer du att bortse helt för teorierna han framför angående det mordet?
I det textstycket, som du valde från den länksida som jag tipsade om, spekulerar LK lite (är det så mycket att hänga upp sig på?) och avslutar med "Men jag kanske drar förhastade slutsatser". Jag uppfattar det inte som någon teori utan som en spekulation (som en form av bloggande).
Det är hursomhelst inte så intressant spekulation av LK, nej.
Citera
2007-11-16, 02:13
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Varför tror du man har börjat diskutera att ta bort preskriptionstiden på mord under de senaste få åren?

eller för att statsministermordet är ett av de "största" brotten som begåtts i Sverige, och att det fortfarande är olöst?
Citera
2007-11-16, 08:36
Medlem
portnoys avatar
tror ni de kommer hinna få bort preskribtionslagen då?
Citera
2007-11-16, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
tror ni de kommer hinna få bort preskribtionslagen då?
Kanske men hjälp av Anti Avsans insats i riksdagen (=lagstiftande församlingen).
Citera
2007-11-16, 09:12
Medlem
portnoys avatar
Trovärdiga Uppgifter

Läser nu igenom alla förhör igen. (på itdemokrati)

Jag kommer till slutsatsen att alla förhör som är gjorda före 04:00 är de viktigaste. Därefter så kan vittnena ha sett SVT´s första sändning och deras minnesbild börjar redan då påverkas "externt". De talar om signalement och visar de första "skisserna" av hur mordet gick till.

SR´s sändning kl. 01:10 talar ju också om ett signalement, men jag anser det vara alltför svagt för att förändra något vittnes minnesbild nämvärt. Men visst en viss påverkan kan redan här ske.

Alla vittnen till sådana här brott borde isoleras omedelbart och bli förhörda grundligt. Sedan borde de få sova en natt, utan externa "störningar" och sedan få berätta igen. Därefter kan de få läsa tidningar och se på TV och se om detta frambringar något nytt.
Citera
2007-11-16, 09:14
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Kanske men hjälp av Anti Avsans insats i riksdagen (=lagstiftande församlingen).

Men om han (som du tror) är inblandad så måste det ju samtidigt kännas lite konstigt. Han gör så att han i resten av sitt liv kan komma att dömas för detta brott. Då måste de vara helt säkra på att deras "hemlighet" kommer hållas hemlig, sålänge någon kan bli dömd...
Citera
2007-11-16, 09:28
Medlem
17 augusti 1995: Kjell-Olof Feldt skriver en uppmärksammad krönika i Dagens Nyheter där han kräver att polisspåret utreds på allvar av Palmeutredningen. Han menar att det är möjligt att poliser "på högsta nivå" kan ha varit inblandade i en komplott för att mörda Palme.

Natten till 18 augusti 1995: Två män grips på Sagerska huset, Ingvar Carlssons bostad. De är medlemmar i "skjutklubben", tidigare del av basebolligan samt medlemar i Väsby gym (som Anti Avsan).

18 augusti 1995: Ingvar Carlsson meddelar överraskande att han kommer att avgå inom kort.

30 augusti 1995: Carl Lidbom attackerar Feldt i en artikel på DN Debatt och menar att denne ägnat sig åt att sabotera för Ingvar Carlsson.

Så Carl Lidbom tycker man att Feldt saboterat för Carlsson när Feldt velat gå till botten med polisspåret!!!!

Det kan bara tolkas som att Lidbom och diverse andra är fullt införstådda i att Palmemordet är en konspiration, med förgreningar inom polis, säpo, mm, och som ingen kommer åt, eftersom de använder sig av hot.
Citera
2007-11-16, 09:34
Medlem
portnoys avatar
Citat:
17 augusti 1995: Kjell-Olof Feldt skriver en uppmärksammad krönika i Dagens Nyheter där han kräver att polisspåret utreds på allvar av Palmeutredningen. Han menar att det är möjligt att poliser "på högsta nivå" kan ha varit inblandade i en komplott för att mörda Palme.

Natten till 18 augusti 1995: Två män grips på Sagerska huset, Ingvar Carlssons bostad. De är medlemmar i "skjutklubben", tidigare del av basebolligan samt medlemar i Väsby gym (som Anti Avsan).

18 augusti 1995: Ingvar Carlsson meddelar överraskande att han kommer att avgå inom kort.

30 augusti 1995: Carl Lidbom attackerar Feldt i en artikel på DN Debatt och menar att denne ägnat sig åt att sabotera för Ingvar Carlsson.

Så Carl Lidbom tycker man att Feldt saboterat för Carlsson när Feldt velat gå till botten med polisspåret!!!!

Det kan bara tolkas som att Lidbom och diverse andra är fullt införstådda i att Palmemordet är en konspiration, med förgreningar inom polis, säpo, mm, och som ingen kommer åt, eftersom de använder sig av hot.

Ja det ligger en stor S:t Bernard bergraven här.
Citera
2007-11-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Men om han (som du tror) är inblandad så måste det ju samtidigt kännas lite konstigt. Han gör så att han i resten av sitt liv kan komma att dömas för detta brott. Då måste de vara helt säkra på att deras "hemlighet" kommer hållas hemlig, sålänge någon kan bli dömd...
Jag varken tror eller inte tror att JUST han är inblandad, jag har inte grottat i det så mycket...

Den grupp som ligger bakom tror jag är folk med förgrningar inom säpo (och polis i viss mån) som genomfört jägarutblidning i det militära och dyl. Dessa drar sig inte för att hota, döda osv, samtidigt som de har tillgång till all möjlig utrustning och information samt är utbildade på att övervaka.

Det har säkerligen "hotat" direkt eller indirekt:

Jan Gulliou
Ingmar Krusell
Hans Holmer
Ingvar Carlsson
Leif GW Persson
Sten Wickbom
Diverse privatspanare och jounalister

Flera av dess har hotats eller manipulerats till att driva den "ensamme galningen" d.v.s CP (alternativt kurdspåret), som mördare, från att ha haft en helt annan uppfattning initialt.

Därför tror jag det är riskfritt att "någon träder fram och berättar", sett i förrövarnas perspektiv. Om någon ny börjar vilja träda fram och berätta, eller rota i det, så kommer det inte bli trevligt för denne.
Det kommer ganska snabbt tystas ner det som eventuellt kommit fram i media, diverse experter kommer förlöjliga det hela osv, detta då de själva fått klart för sig vad som gäller.
Citera
2007-11-16, 09:56
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Jag varken tror eller inte tror att JUST han är inblandad, jag har inte grottat i det så mycket...

Den grupp som ligger bakom tror jag är folk med förgrningar inom säpo (och polis i viss mån) som genomfört jägarutblidning i det militära och dyl. Dessa drar sig inte för att hota, döda osv, samtidigt som de har tillgång till all möjlig utrustning och information samt är utbildade på att övervaka.

Det har säkerligen "hotat" direkt eller indirekt:

Jan Gulliou
Ingmar Krusell
Hans Holmer
Ingvar Carlsson
Leif GW Persson
Sten Wickbom
Diverse privatspanare och jounalister

Flera av dess har hotats eller manipulerats till att driva den "ensamme galningen" d.v.s CP (alternativt kurdspåret), som mördare, från att ha haft en helt annan uppfattning initialt.

Därför tror jag det är riskfritt att "någon träder fram och berättar", sett i förrövarnas perspektiv. Om någon ny börjar vilja träda fram och berätta, eller rota i det, så kommer det inte bli trevligt för denne.
Det kommer ganska snabbt tystas ner det som eventuellt kommit fram i media, diverse experter kommer förlöjliga det hela osv, detta då de själva fått klart för sig vad som gäller.

Mycket intressant.
Citera
2007-11-16, 10:08
Medlem
Jag tror även att man klubbade ihjäl CP (med en smäll i huvudet som inte lämnade några fysiska spår), för att sedan förmå diverse av dessa experter och media (bl.a med hjälp av frimuraren och den nyttige idioten Hasse Aro) att fastställa en gång för alla att CP var den riktige mördaren, d.v.s få palmemordet som ett "cased closed".

Så länge CP levde så kunde man diskutera fram och tillbaka, konfrontera honom osv..

Dock så har inte denna plan lyckats fullt ut, då en av dessa personer, Leif GW Persson, antagligen har känt ånger och dåligt samvete och ändrat sig så pass och numer dömer ut CP som tänkbar mördare (så långt har han kunnat sträcka sig utan att riskera något).
Citera
2007-11-16, 10:26
Medlem
portnoys avatar
Citat:
(bl.a med hjälp av frimuraren och den nyttige idioten Hasse Aro)

Jaså? Hans utdömande av CP har jag helt missat. Och är han frimurare?!

Ännu mer OT: Såg Efterlyst igår. Höll ju på att garva på mig när Leif ska svara på SMS frågor. (nej jag skickade aldrig någon ang. Palmemordet) Han sitter och pratar i en knapp minut utan att något hörs. En studioman ropar då åt honom att han måste ta på sig kavajen, då mygg-micken sitter på denna. Leif far upp och välter sin vattenflaska som står på golvet i rörelsen och allmän förvirring uppstår under två sekunder. Mycket muntert att se, man vet aldrig vad som händer när GW är i sändning. (Tidigare i programmet hade de även en inklippsbild på honom vid datorn medans Aro babblade, varpå GW tar upp en sönderfräst näsduk och börjar snyta sig som bara han kan. Stackars bildproducent...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in