Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Men om han (som du tror) är inblandad så måste det ju samtidigt kännas lite konstigt. Han gör så att han i resten av sitt liv kan komma att dömas för detta brott. Då måste de vara helt säkra på att deras "hemlighet" kommer hållas hemlig, sålänge någon kan bli dömd...
Jag varken tror eller inte tror att JUST han är inblandad, jag har inte grottat i det så mycket...
Den grupp som ligger bakom tror jag är folk med förgrningar inom säpo (och polis i viss mån) som genomfört jägarutblidning i det militära och dyl. Dessa drar sig inte för att hota, döda osv, samtidigt som de har tillgång till all möjlig utrustning och information samt är utbildade på att övervaka.
Det har säkerligen "hotat" direkt eller indirekt:
Jan Gulliou
Ingmar Krusell
Hans Holmer
Ingvar Carlsson
Leif GW Persson
Sten Wickbom
Diverse privatspanare och jounalister
Flera av dess har hotats eller manipulerats till att driva den "ensamme galningen" d.v.s CP (alternativt kurdspåret), som mördare, från att ha haft en helt annan uppfattning initialt.
Därför tror jag det är riskfritt att "någon träder fram och berättar", sett i förrövarnas perspektiv. Om någon ny börjar vilja träda fram och berätta, eller rota i det, så kommer det inte bli trevligt för denne.
Det kommer ganska snabbt tystas ner det som eventuellt kommit fram i media, diverse experter kommer förlöjliga det hela osv, detta då de själva fått klart för sig vad som gäller.