2007-11-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ja, det där håller ju samma nivå som att det inte var några flygplan alls inblandade vid attackerna mot WTC 9/11.

Det är Lars Krantz som ljuger! Han vet icke vad han talar om. Förvirrade gamle man.

NEJ - LK ljuger inte alls. Han bara fabulerar. Precis som dom andra krämarna i templet: Leif GW, CP och andra med en härlig fantasi, som ser till att göra pengar på OP:s "felsteg" att springa ifrån sin liv-vakter den där kvällen.
LK är en trevlig gammal herre med alla hemma - även när det gäller vissa gamla ubåtshistorier...

Om OP inte hade gjort ett så dumt misstag (Nää - det var inte vettigt att flanera omkring utan sina livvakter...... inte ens då) så hade mycket i paradiset sett alldeles annorlunda ut: OP hade levat (han var ju kärnfrisk ännu 1986), Sossarna hade suttit kvar vid grytorna och Enpartistaten hade blomstrat.
Och bäst av allt: Inkomptensen hos Hasse Holmer, Anna-Brita Leijon, åklagare och mordspanare hade förblivit o-uppdagad. Dvs de hade sluppit ifrån att bli riks-drift-kukkus.

;-)
nip
Citera
2007-11-15, 19:22
Medlem
Ok jag är bara en riktig amatör i den här frågan, och har inte satt mig i alla teorier, men kan man möjligtvis fråga om en typ, lista med potetiella gärningsmän? Och komplotter. Ifråga om de som gåtts
igenom i den här tråden? Nu är inte jag den som kommer föra debatter. Men det skulle kunna vara intressant och veta vilka alla tänker sig kunna ha genomfört detta illdåd. Kanske kan man då bena i olika scenarior.
Som amatör man är.

Jag har lusläst en del böcker, och den jag håller som starkast misstänkt är VG,
finns det egentligen någon annan potentiell gärninngsman som har fler indicier emot sig?
Citera
2007-11-15, 19:34
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
NEJ - LK ljuger inte alls. Han bara fabulerar. Precis som dom andra krämarna i templet: Leif GW, CP och andra med en härlig fantasi, som ser till att göra pengar på OP:s "felsteg" att springa ifrån sin liv-vakter den där kvällen.
LK är en trevlig gammal herre med alla hemma - även när det gäller vissa gamla ubåtshistorier...

Om OP inte hade gjort ett så dumt misstag (Nää - det var inte vettigt att flanera omkring utan sina livvakter...... inte ens då) så hade mycket i paradiset sett alldeles annorlunda ut: OP hade levat (han var ju kärnfrisk ännu 1986), Sossarna hade suttit kvar vid grytorna och Enpartistaten hade blomstrat.
Och bäst av allt: Inkomptensen hos Hasse Holmer, Anna-Brita? Leijon, åklagare och mordspanare hade förblivit o-uppdagad. Dvs de hade sluppit ifrån att bli riks-drift-kukkus.

;-)
nip

OK, valde kanske fel ord. Han snackar goja. Tycker fortfarande att mordet på OP var en dålig sak. Och att utredningen av det är ännu värre.
Citera
2007-11-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Snälla Drasut du får sluta hänvisa till LK hela tiden. Han har ju helt öppenbart tappat bollen totalt. Bara den där texten om Anti är ju helt galen. Han försöker på ett helt sjukt sätt anklaga Anti för dubbelmordet Linköping.
Var och en väljer vad man vill belysa respektive ta fasta på hos en person. Valet är fritt.

Jag skulle aldrig välja belysa det du väljer att belysa ovan.
Citera
2007-11-15, 19:46
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ang. kulorna.

Nja alltså det är kanske inte helt tokigt att de hittades där de hittades. Kulor (särskilt om de gått igenom en kropp) kan ju åka lite hursom efteråt.
Läste en artikel med någon vapensnubbe i USA som sa detta. (ska försöka hitta den) Det mystiska är väl att blodstänken sträcker sig nästan rakt parallellt med Sveavägen söderut, medans kulan då ligger 30 grader åt vänster.
Förvisso men ett vapen med den kalibern, den laddningen och eldkraften som de allra flesta är ense om att vi pratar om genererar inte kulor som blåser omkring. Träffar de något så lämnar den märken efter sig och kulan deformeras. Alla tycker det är roligt när GW pratar om att vapnet är stor som en julgris men få inser vad det betyder. Ett vapen som sannolikt skall kunna penetrera motorblock har inga problem att gå genom en människokropp. Den tröttnar inte efter fem-sex meter och lägger sig och sussar invid en tunnelbanenedgångsvägg i i stort sett skadat skick. Kulan kan visserligen ha blivit ditsprättad av sopbilarna som körde där på morgonen men knappast från något längre avstånd.
Citat:
Sedan var det någonstans (tror det var itdemokrati) där det stod att det kanske kom en luftström från T-banan just vid mordtidtiden (då ett norrgående tåg enligt tabell skulle anlända till Hötorget kl. 23:21. och att denna luftström skulle påverkat blodstänken och att skottet (och OP) egentligen var vinklade mer åt vänster. Kanske långsökt.
Väldigt långsökt. Föreställ dig vilken luftpust det skulle krävas. Särskilt som den skulle komma från fel håll.
Citat:
Jag skall iaf utreda om det uppstår något noterbart drag vid platsen när jag senare i vinter skall göra min "ljusstudie".
Frågan är, som du säger, varför hittar inte polisen kulorna? Fast tittar du ett par minuter in på detta inslag, när de intervjuar en av "teknikerna" (Sonny Björk) som står och rotar i en container på Brunkebergsåsen, så förstår du kanske vilka "bönder" som jobbade med detta.
Jag är väl medveten om vilka klåpare som fanns inom det skrået. Jag har för många år sedan personligen pratat både med Sonny och Wincent Lange om kulorna. Där var inga högenergilampor inskruvade om man säger så.
Citera
2007-11-15, 20:40
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Var och en väljer vad man vill belysa respektive ta fasta på hos en person. Valet är fritt.

Jag skulle aldrig välja belysa det du väljer att belysa ovan.

Asså? Hur lyckas du INTE läsa det jag valde att belysa utan rycka tillbaka?
Citera
2007-11-15, 21:09
Medlem
Citat:
Asså? Hur lyckas du INTE läsa det jag valde att belysa utan rycka tillbaka?
Jag kanske är mer professionell.
Citera
2007-11-15, 22:00
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Jag kanske är mer professionell.

Ja. Professionell var ju ordet passade in här.
Citera
2007-11-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ja. Professionell var ju ordet passade in här.
Professionell - eftersom jag ignorerar det som inte är intressant, utan att göra några vidare känslomässiga slutsatser.

Jag tar fasta på faktamässiga- och/eller intressanta uppgifter samt intressanta teorier.
Citera
2007-11-15, 22:17
Medlem
Krooked.s avatar
Tror ni det kommer komma fram ny fakta när Palmemordet preskriberas? Folk som varit rädda för att åka dit osv..
Citera
2007-11-15, 22:23
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krooked.
Tror ni det kommer komma fram ny fakta när Palmemordet preskriberas? Folk som varit rädda för att åka dit osv..

Varför tror du man har börjat diskutera att ta bort preskriptionstiden på mord under de senaste få åren?
Citera
2007-11-15, 22:54
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Professionell - eftersom jag ignorerar det som inte är intressant, utan att göra några vidare känslomässiga slutsatser.

Jag tar fasta på faktamässiga- och/eller intressanta uppgifter samt intressanta teorier.

Det gör du helt rätt i. Jag utgår från att du har hänvisat till samma text i tråden om dubbelmordet i Linköping. Elller väljer du att bortse helt för teorierna han framför angående det mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in