Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
1) Tore hade inte behövt ljuga om CP osv. men gjorde det ändå för att få sin bok godkänd för marknaden. .
/ Ove Mollvik
/ Ove Mollvik
Nej det hade han inte men nu ville förlaget ha något kring detta. Tore kunde och ville aldrig blanda sig i han var som regel en grå man. Donald sprang till bland annat Tore med sina uppslag och ville vara kompis och enligt Tore var det så då en vän till Tore i Palmeutredningen stödde hans uppgifter så gav han efter men menade att det inte var hans egna uppgifter. Tycker att det också framgår av boken. Var det en förslagen lögn av Tore. Nej jag tror inte det. Dock fick man en känsla av att han visste mer än han ville veta och gärna ville hålla sig ifrån den soppan och det politiska spelet. Han var heller inte den som babblade om vare sig hemligheter elle annat i onödan. Däremot kunde man läsa i hans kroppspråk vad han egentligen tyckte. När t ex norrköpingskontoret eller Donald kom på tal läste jag sådant.Han var också ibland övertydlig med ords värde. Ett uttryck som var centralt i hans uttryck var att han och Näss som han respekterade till skillnad från t ex Holmer, ville söka på "vår egen" bakgård. När kompisar inom polisen tolkade det som att "i deras värld" CP hörde till bakgårdarna så lät han det passera.
Jag förstår att dina referensramar när det gäller underrättelsetjänsten mm är begränsade och att du fyller upp googlade uppgifter med din paranoida fantasi så hamnar du i ett gungfly där till slut allt handlar om att alla som händer dig är en konspiration. I själva verket är du en ganska ointressant person som någon underrättelsetjänst aldrig skulle ödsla kraft på. Du kommer med massor av hutlösa påståenden utan att en enda gång kunna ge det någon substans eller trovärdighet.
Det är det som är problemet och som gör att folk på forum, arbetsgivare och andra tröttnar på tokerierna. Detta handlar uppenbarligen inte om underrättelsetjänsters påstådda fulspel utan om helt andra saker i ditt liv också. Du och Krantz spelar där i samma liga. Han drabbas av någon feministisk, kulturell politisk konspiration mot honom själv som innefatta världshändelser som Palmemordet, Tarkovskis filmer, Scientologer och hans egen exfru som med hjälp av dessa konspirationer berövar honom t ex hans hus på Koster.
Vi som står utanför ser att det handlar om människor som tappat fotfästet och som man kan och bör bortse ifrån. Ingen tror på att det skulle finnas något CIA eller någon annan som ställer till det för dig. Folk som kommit fram med betydligt mera konkreta uppgifter bor de i sådant fall vara viktigare att ge sig på men ingen har råkat ut för det utom Aner men det finns det andra förklaringar till. Aner har utvecklat starka paranoida drag. Det tror jag däremot av olika skäl är för att någon passat på att spela på hans anlag för detta för att flyta fokus och undergräva hans trovärdighet där han tappar sitt kritiska tänkande på samma sätt som skett med Anders E (Leopold).
Skillanden med dessa andra är dock att de har intressanta uppgifter och kunskaper medan du verkar sakna det helt. Någon helt okunnig på nåt NWO forum kan nog gå på dina tirader men knappast de som är insatta. Ärligt talat tror jag att en terapeut är rätt forum för dina ideer och det är helt ärligt menat Ove.
, hur är det? Om Svensk Bilprovning ger er en 2:a som kräver ombesiktning - tror ni då att det är nån organisation som ligger bakom ombesiktningen? Jag lagar min styrled eller spindelled och konstaterar att det faller under normalt slitage. Det vore mig främmande att skylla min ombesiktning på CIA eller någon annan organisation - utländsk eller svensk.
. När jag sade att det fanns väldigt få möjliga mordvapen lagligt kanske du förstår lite mer varför det är känsligt att få fram sådana uppgifter och få dem bekräftade.
ve
ve
ve