Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
med datorernas och mobilteelfonernas intrång skedde en kraftig teknologisk utveckling som gjorde gubbar som Donald F utdaterade vilket han ofta bittert kommenterar med kritik av tilltron till teknologi.
Resultatet av Ib-AVSLÖJANDEN KAN ALLTSÅ VARA ATT DE BLEV ÄNNU STARKARE OCH MERA DOLDA. Som en följd ökar deras makt och frihet i förhållande till annan säkerhetstjänst och i förhållande till huvudmannen.
De behöll sina politska beskyddare (Ebbe och HH var ju aktiva i mörkläggningar av deras verksamhet tidigare) och byggde nya genom t ex Bildt vilket gjorde dem mindre involverade i SAP men ändock med politiska kontakter över partigränser. SSI var de enda som skulle kunna betros med spaning och utredning av OP om misstankar mot denne som säkerhetsrisk framfördes vilket ju gjordes tom ganska Öppet i närstående kretsar. Förekom sådan spaning (avlyssning och vid behov skuggning) så kan det förklara en stor del av mörkläggningen i utredningen. När sedan personer kopplade till denna verksamhet (Östling) förfogar över vapen och ammunition som är de enda kända blir det intressant. I kraft av sina hemliga uppdrag kan de ju ha satt egna planer i verket.
Resultatet av Ib-AVSLÖJANDEN KAN ALLTSÅ VARA ATT DE BLEV ÄNNU STARKARE OCH MERA DOLDA. Som en följd ökar deras makt och frihet i förhållande till annan säkerhetstjänst och i förhållande till huvudmannen.
De behöll sina politska beskyddare (Ebbe och HH var ju aktiva i mörkläggningar av deras verksamhet tidigare) och byggde nya genom t ex Bildt vilket gjorde dem mindre involverade i SAP men ändock med politiska kontakter över partigränser. SSI var de enda som skulle kunna betros med spaning och utredning av OP om misstankar mot denne som säkerhetsrisk framfördes vilket ju gjordes tom ganska Öppet i närstående kretsar. Förekom sådan spaning (avlyssning och vid behov skuggning) så kan det förklara en stor del av mörkläggningen i utredningen. När sedan personer kopplade till denna verksamhet (Östling) förfogar över vapen och ammunition som är de enda kända blir det intressant. I kraft av sina hemliga uppdrag kan de ju ha satt egna planer i verket.
Tack för denna mycket initierade beskrivning av IB. Vad som förnekas sedan avslöjandet dock är att det från början var ett krav från USA och att huvudmannaskapet sedan återkopplades dit. Den politiska inriktningen övertogs så av den antidemokratiska mitt där teknokrater och ekonomister dikterar levnadsvillkoren eller vilken typ av människa världen ska bli lyckligast av.
Vi som varken passar in till höger eller vänster men inte heller tillåts att existera i mitten kallas i bästa fall bokstavskex om inte sjuka genier. Hammarskjöld Palme Lindh förstod bättre men tilläts inte förverkliga sin människosyn i global skala.
Jag vet vilka lekar mina gamla kolleger ägnat sig åt och jag har varit lika insatt i tekniken sedan det militära. Vem som är säkerhetsrisk för vem är dock varken din min eller deras sak att avgöra. Den nya tekniken blev missbrukad och ägs nu av främmande makt. Huvudmannen håller sig lika dold och har inte ens någon mänsklig förbindelse till Sverige eller någon demokrati ö h t.
Donald Forsberg kände ett sant obehag men inte heller Östling Ebbe eller Holmér kunde bevisa vad det var fråga om. Avlyssningen talade i förväg för att Miro Baresic var vald till gm men vilket vapen han skulle få och hur eller om det hela var en annan av SPF sjuka övningar med media kunde ingen räkna ut.
/ Ove Mollvik