Citat:
Ja vi blir nog inte överens i denna fråga. Det enda jag inte får ihop är hur LP kunde se en person som det var omöjligt att se? Hovrätten säger ju att motljuset från Dekorima omöjliggjorde identifikation av någon?
Hur kan man se ett ansikte som man inte kan se?
Och då bortser jag från alla andra omständigheter som talar emot utpekandet- chocken,"barn leker med smällare", skott från långt håll, ingen anledning att registrera något ansikte, minnen bleknar, såg endast mördaren bakifrån, två från Ustasja, LJ:s vittnesmål etc
Var hittar du logiken i ditt påstående?
Hur kan man se ett ansikte som man inte kan se?
Och då bortser jag från alla andra omständigheter som talar emot utpekandet- chocken,"barn leker med smällare", skott från långt håll, ingen anledning att registrera något ansikte, minnen bleknar, såg endast mördaren bakifrån, två från Ustasja, LJ:s vittnesmål etc
Var hittar du logiken i ditt påstående?
Det går inte att argumentera mot CP-skadade. Fakta, logik, initiala vittnesmål, biologiska omöjligheter betyder inget. Liksom att andras vittnesmål på mordplatsen är betydelselösa. Eftersom CP måste vara skyldig. Senast presenterad av Kerstin Skarp på årsdagen.
Detta handlar om en sekt. En parallell till Dammegårds sanningsrörelse med en figurant och deltagare som var skyldiga till mordet på JFK, till Flygares stirrande EDK i en hotellkorridor och en svensktalande resenär på Arlanda.
Den som var den högste ansvarige för OPs säkerhet blev efter mordet änkans förtrogne. Och dessutom fick förnyat förtroende av IC. Det var enbart en slump att han misslyckades med sitt enda uppdrag anser man. Där IC samtidigt av en slump inte ville ha honom som ansvarig för sin egen säkerhet. Han fick ett annat uppdrag. Samtidigt som UD hade alla chanser att påverka LP till en slutlig lösning. Och dessutom kunde rapportera om alla hennes steg mot utpekandet av CP.
Idag stödjer byfånen Löfven den officiella sanningen. Vars kunskaper om MOP kan sammanfattas med SAPs officiella hållning. Lisbet har fotografiskt minne. Där hennes initiala två gärningsmän enbart var ett missförstånd. Liksom att hennes första uttalanden om att hon aldrig såg gärningsmannens ansikte också var ett missförstånd. För att inte tala om Hovrättens ledamöter. Som missförstod på plats att ingen kunde se ett ansikte. Ändå mindre beskriva det drygt två år senare.
Hela friandet av CP i rättegångarna är ett missförstånd. Som enbart berodde på juridiska spetsfundigheter.
Som Lisbet själv sade. Jag är rädd att ingen kommer att tro mig efter att jag pekade ut alkisen. Enligt den förtrogne UDs vittnesmål. Men då glömde hon bort både SAP, MSN och ett antal skribenter i denna tråden.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-08-19 kl. 09:04.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-08-19 kl. 09:04.