Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ansluter till din bedömning. TV4 sänder program om CP. Löfven säger att LP såg rätt. I tråden dyker upp flera inlägg om CP som mördare och LP som professionellt vittne. Har också i andra sammanhang märkt att det pågår en CP-offensiv. Förmodligen för att det oinsatta svenska folket ska tro att CP var mördaren = locket på.

Kan Dag Andersson ha varit oförsiktig när han pratade om att han granskade WT-männen? Ingick inte det i planen?

Dahlstens utspel är ju också mkt märkliga. Knarkspaningen på Tunnelgatan som han plötsligt kommer ihåg efter 30 år och påståendet att CP skulle ha varit in i regeringskansliet och frågat om Palmes vanor.

Och Stay Behind-folket i city som plötsligt avslöjades efter 30 år.

There is something rotten in the state of...
Att någon skribent som är övertygad om att CP är mördaren skriver i tråden är ju inte direkt konstigt?
Citera
2016-08-17, 18:23
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ansluter till din bedömning. TV4 sänder program om CP. Löfven säger att LP såg rätt. I tråden dyker upp flera inlägg om CP som mördare och LP som professionellt vittne. Har också i andra sammanhang märkt att det pågår en CP-offensiv. Förmodligen för att det oinsatta svenska folket ska tro att CP var mördaren = locket på.

Kan Dag Andersson ha varit oförsiktig när han pratade om att han granskade WT-männen? Ingick inte det i planen?

Dahlstens utspel är ju också mkt märkliga. Knarkspaningen på Tunnelgatan som han plötsligt kommer ihåg efter 30 år och påståendet att CP skulle ha varit in i regeringskansliet och frågat om Palmes vanor.

Och Stay Behind-folket i city som plötsligt avslöjades efter 30 år.

There is something rotten in the state of...
Alla tänkande människor med lite förstånd, ser tydligt hur Christer Pettersson och Vic Gunnisson utses till offerlamm.
Det som är mest skrämmande, är att maktapparaten fortsätter i bekvämlighetens namn, anklaga avlidna, försvarslösa personer.
Citera
2016-08-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Vad kan dölja sig bakom ett trippelspel av tyst
diplomati. Ett IB03 infiltrerat av främmande makt?
I Anne Applebaums bok Järnridån beskrivs Polen,
Ungern och DDR under perioden 45-56. Åtstramningen
sker gradvis och takten anges av den innersta kretsen
dvs NKVD.

Tja skall man spekulera om IB03 utifrån det som påståtts kring organisationen så får man ta med i beräkningen också de andra påståenden som finns kring IB03 som att Ustaša arbetade för Säpo-falangen Merovingerna, som i sin tur kontrollerade IB03 som stod för logistik när det gällde olaglig vapenexport som OP skall ha stoppat.Dessa skall också kopplas till säkringen och ringens vänner dvs Holmer. Sanningshalten är svår att greppa men med tanke på OF:s övriga anklagelser mot olika personer att vara sovjetinformatörer etc är det mindre troligt att IB03 skulle vara i händerna på KGB/GRU men desto troligara att de kunde fatta misstankar mot OP och såg sig ha mandat att vidta åtgärder.

Snarast var det väl så att folket kring IB03 odlades framför allt av jänkarna och i viss mån Israelerna. Flera av dem hade sådana kontakter ganska öppet. Jänkarna bistod i en del fall vad man kan förstå praktiskt/logistiskt.

Däremot gjorde nog Ivan vad han kunde för att hålla koll på dem.
Citera
2016-08-17, 18:57
Medlem
Om LP trodde att det var ungar som kastade smällare längre bort så borde hon inte söka GM med blicken i sin närhet. OM hon såg en man i närheten skulle hon inte tro att det var GM och lägga honom på minnet.
Citera
2016-08-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roga
Att någon skribent som är övertygad om att CP är mördaren skriver i tråden är ju inte direkt konstigt?

"Någon"?

Tycker det är mer än "någon".
Dessutom har fler och fler i medier och bland SAP:s folk börjat "lobba" för att detta är den totala sanningen och man har utsett rättsväsendet till syndabocken i detta fall.

Självklart för man vara övertygad om det, men man kan inte förvänta sig att stå oemotsagd.

Påstår man något i denna tråd så får man naturligtvis vara beredd på att bli emotsagd och krävas på källor och bevis. Det är det tråden är till för.

De som förespråkar CP som GM med att LP var ett trovärdigt vittne kan lätt överbevisas med rena fakta. I en mordutredning med få reella fakta så finns det faktiskt bra fakta på hur LP inte gjort värdefulla och trovärdiga iakttagelser på mordplatsen.

Det är även en sanning att media, SAP:s folk verkligen har gått "full out" för att sprida bilden av CP som GM och att LP verkligen sett CP på mordplatsen. För en yngre generation och de som inte satt sig in i MOP så tar man detta för att vara sanningen och då kommer det bli sanningen i framtiden.

Nästan lite otäckt hur man påverkar den framtida historiebeskrivningen med falsk propaganda.

Sedan är det lätt att anklaga en död person som inte kan försvara sig.

Men dessa medier och politiker har inga skrupler alls. Jag upplever det som att SAP nu försöker skapa ett nytt propagandanummer av detta. Socialdemokraterna var inte ens inblandade i Ådalen-31, utan det var en 100% kommunistisk demonstration, har man lyckats förvanska till att det var SAP som var offret.

För alla som satt sig in i MOP på ett seriöst och faktabaserat sätt och inte låter känslorna styra inser att CP inte var GM och LP inte var ett trovärdigt vittne.

Här måste man förvänta sig att bli ifrågasatt och kunna försvara sina ståndpunkter.
Citera
2016-08-17, 22:07
Medlem
Basfaktas avatar
Jag har nu, för femtielfte gången, lusläst förhören med IM för att försöka få en bild av hur länge han egentligen såg GM vid Dekorima.

Det är sannerligen inte lätt, men den övervägande bild jag får är att IM inte såg GM förrän väldigt sent. Möjligen sekunderna innan sällskapet på 5-7 personer passerat norrut och paret Palme 10-15 sekunder senare kom promenerande söderut.

Här är de centrala avsnitten rörande detta från förhören:

1 mars
Polisen skriver i sin sammanfattning:

M uppger att han satt i sin bil på Tunnelgatan strax efter korsningen med Olofsgatan. Hans fästmö hade gått till posten och han satt och väntade på henne. Han ser två personer komma gående på trottoaren på Sveavägen östra del riktning mot Sergels torg. Han ser sedan en man komma upp bredvid dessa båda personer bakifrån. Strax efter hörde han två skott gå av och såg hur det blixtrade till och en människa föll omkull.

14 mars

Förhörsledaren: Nu skall vi höra då, vad är det du uppfattar när, om det här själva brottet? Det första du uppfattar?

IM: Jag sitter, jag ser en kille som står, det går folk som, alltså på andra sidan Sveavägen från mig sett, går ner mot Wennergrens Center. Det kan ha varit fem, sex, sju personer som går ner mot Wennergrens Center, så kommer det två personer, varav de ena går något före, och som jag uppfattade så var det en kvinna. Sen kommer det upp en man, nu efteråt så, han stod alltså vid, om det är ett skyltfönster, eller mot väggen redan när den här andra gruppen kom uppifrån Kungsgatan sett gående, när de hade gått förbi och kvinnan och mannen kommer gående, när de har gått förbi och kvinnan och mannen kommer gående då går han ut bakom, och som jag uppfattade det så tog han, men där är jag osäker, men jag uppfattade det som han tog tag i axeln på honom eller på något sätt.

/---/

Förhörsledaren: Vi skall återgå här precis, den här mannen nu som skulle vara gärningsman, vad har du för uppfattning om från vilket håll, var kom han ifrån?

IM: Han stod på Sveavägen. Han stod vid kåken hörnan Sveavägen-Tunnelgatan. Han kom inte från Sveavägen, utan jag uppfattade honom som att han stod där. Jag är inte helt säker på den uppgiften, men jag uppfattade det som att han kom, han stod där redan när jag satt i bilen, och när paret kom så gick han ut från väggen och gick ut bakom. Jag uppfattade som att han stod, nu efteråt så uppfattar jag det som att han måste ha stått och väntat.

8 april

IM: SL och SR kliver in i bilen och då har jag sett en kille som står, observerat en kille som (står) bredvid skyltfönstret vid den här butiken.

Förhörsledaren: När observerade du honom?

IM: Ja, ungefär i samma veva som de kliver in i bilen.

/---/

Förhörsledaren: Ja, och vad gör han där vid det fönstret?

IM: Ja han står och tittar ut mot Sveavägen. Jag lägger inte märke till honom så där speciellt, unte så att jag sitter och stirrar på honom utan jag lade märke till honom. Och i samma veva så kommer folk gående uppifrån Kungsgatan, gående norr ut på Sveavägen. En fem-sex, kanske sju personer som går neråt, norr.

Lägg märke till den stora osäkerheten kring hur länge IM egentligen såg GM och hur han kopplar sin iakttagelse av GM till det ögonblick hans vänner hoppade in i baksätet och sällskapet på 5-7 personer passerade norrut vilket alltså - enligt IM själv - var 10-15 sekunder innan paret Palme anlände.

Han säger att "nu efteråt uppfattar jag det som att han måste ha stått och väntat".

Det är stor skillnad jämfört med att säga "jag såg honom klart och tydligt stå och vänta i flera minuter vid Dekorima".

Vill inte på något vis hävda att detta är det slutliga beviset för att GM anlände mycket sent till Dekorima, därtill är förhören för otydliga, men det går att hävda att förhören starkt talar emot att GM stod och väntade i flera minuter.

Det leder mig till slutsatsen att GM övervakade paret Palmes rörelser (möjligen i samarbete med WT-männen och andra) och att han strax före paret Palmes ankomst till Dekorima posterade sig vid skyltfönstret.

Det kan således vara så att Fauzzi/Hellgren uppfattade situationen korrekt. Ingen person vid Dekorima klockan 23.19 resp 23.20.

Vill inte inleda någon ny detaljdebatt om detta, men vill med fakta visa att GM:s närvaro vid Dekorima inte var särskilt långvarig före skotten.

Beträffande CP-debatten har jag sagt mitt för nu. Det är anmärkningsvärt många som just nu, på olika sätt, återupprepar påståendet att CP var mördaren. Kan det bero på att spaningsledaren Dag Andersson bekräftat för privatspanare, journalister och andra intresserade att WT-männen måste granskas närmare?

En nykter analys av utredningen visar, menar jag, att det är helt uteslutet att CP var mördaren. Men det är således min bedömning. Tack och lov har fler kommit fram till den slutsatsen. Det finns hopp!
Citera
2016-08-17, 22:19
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Alla tänkande människor med lite förstånd, ser tydligt hur Christer Pettersson och Vic Gunnisson utses till offerlamm.
Det som är mest skrämmande, är att maktapparaten fortsätter i bekvämlighetens namn, anklaga avlidna, försvarslösa personer.

Håller med. Och ett riktigt tragiskt inslag i detta är att den påhittade fantombilden av "Skuggan" var anledningen till att många rapporterade CP till polisen.

Den chilenske konstnären erkände senare, tror det var 1989, att han hittat på alltsammans.

Men då var CP:s liv redan förstört. Då satt han i tingsrätten och blev "riksbuse" för ett brott han aldrig begått. Det präglade hela hans fortsatta liv.

Missförstå mig rätt, CP var en våldsverkare som misshandlade många personer, stal och bar sig allmänt illa åt. Han satt ju också många år i fängelse.

Men hans raseri blossade alltid upp hastigt (beroende på hans hjärnskada tydligen). Han kunde enligt ryktena i Sthlms undre värld även fungera som en slags torped när missbrukare och andra småskurkar skulle "märkas".

Men han var ju ingen torped i meningen "nu behöver vi likvidera statsministern, så nu ringer vi in CP".

Han planerade inga brott och att en sådan person skulle ha kunnat planera och genomföra mordet på Palme på det sätt det gjordes är för mig helt uteslutet.
Citera
2016-08-17, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har nu, för femtielfte gången, lusläst förhören med IM för att försöka få en bild av hur länge han egentligen såg GM vid Dekorima.

Det är sannerligen inte lätt, men den övervägande bild jag får är att IM inte såg GM förrän väldigt sent. Möjligen sekunderna innan sällskapet på 5-7 personer passerat norrut och paret Palme 10-15 sekunder senare kom promenerande söderut.

Här är de centrala avsnitten rörande detta från förhören:

1 mars
Polisen skriver i sin sammanfattning:

M uppger att han satt i sin bil på Tunnelgatan strax efter korsningen med Olofsgatan. Hans fästmö hade gått till posten och han satt och väntade på henne. Han ser två personer komma gående på trottoaren på Sveavägen östra del riktning mot Sergels torg. Han ser sedan en man komma upp bredvid dessa båda personer bakifrån. Strax efter hörde han två skott gå av och såg hur det blixtrade till och en människa föll omkull.

14 mars

Förhörsledaren: Nu skall vi höra då, vad är det du uppfattar när, om det här själva brottet? Det första du uppfattar?

IM: Jag sitter, jag ser en kille som står, det går folk som, alltså på andra sidan Sveavägen från mig sett, går ner mot Wennergrens Center. Det kan ha varit fem, sex, sju personer som går ner mot Wennergrens Center, så kommer det två personer, varav de ena går något före, och som jag uppfattade så var det en kvinna. Sen kommer det upp en man, nu efteråt så, han stod alltså vid, om det är ett skyltfönster, eller mot väggen redan när den här andra gruppen kom uppifrån Kungsgatan sett gående, när de hade gått förbi och kvinnan och mannen kommer gående, när de har gått förbi och kvinnan och mannen kommer gående då går han ut bakom, och som jag uppfattade det så tog han, men där är jag osäker, men jag uppfattade det som han tog tag i axeln på honom eller på något sätt.

/---/

Förhörsledaren: Vi skall återgå här precis, den här mannen nu som skulle vara gärningsman, vad har du för uppfattning om från vilket håll, var kom han ifrån?

IM: Han stod på Sveavägen. Han stod vid kåken hörnan Sveavägen-Tunnelgatan. Han kom inte från Sveavägen, utan jag uppfattade honom som att han stod där. Jag är inte helt säker på den uppgiften, men jag uppfattade det som att han kom, han stod där redan när jag satt i bilen, och när paret kom så gick han ut från väggen och gick ut bakom. Jag uppfattade som att han stod, nu efteråt så uppfattar jag det som att han måste ha stått och väntat.

8 april

IM: SL och SR kliver in i bilen och då har jag sett en kille som står, observerat en kille som (står) bredvid skyltfönstret vid den här butiken.

Förhörsledaren: När observerade du honom?

IM: Ja, ungefär i samma veva som de kliver in i bilen.

/---/

Förhörsledaren: Ja, och vad gör han där vid det fönstret?

IM: Ja han står och tittar ut mot Sveavägen. Jag lägger inte märke till honom så där speciellt, unte så att jag sitter och stirrar på honom utan jag lade märke till honom. Och i samma veva så kommer folk gående uppifrån Kungsgatan, gående norr ut på Sveavägen. En fem-sex, kanske sju personer som går neråt, norr.

Lägg märke till den stora osäkerheten kring hur länge IM egentligen såg GM och hur han kopplar sin iakttagelse av GM till det ögonblick hans vänner hoppade in i baksätet och sällskapet på 5-7 personer passerade norrut vilket alltså - enligt IM själv - var 10-15 sekunder innan paret Palme anlände.

Han säger att "nu efteråt uppfattar jag det som att han måste ha stått och väntat".

Det är stor skillnad jämfört med att säga "jag såg honom klart och tydligt stå och vänta i flera minuter vid Dekorima".

Vill inte på något vis hävda att detta är det slutliga beviset för att GM anlände mycket sent till Dekorima, därtill är förhören för otydliga, men det går att hävda att förhören starkt talar emot att GM stod och väntade i flera minuter.

Det leder mig till slutsatsen att GM övervakade paret Palmes rörelser (möjligen i samarbete med WT-männen och andra) och att han strax före paret Palmes ankomst till Dekorima posterade sig vid skyltfönstret.

Det kan således vara så att Fauzzi/Hellgren uppfattade situationen korrekt. Ingen person vid Dekorima klockan 23.19 resp 23.20.

Vill inte inleda någon ny detaljdebatt om detta, men vill med fakta visa att GM:s närvaro vid Dekorima inte var särskilt långvarig före skotten.

Beträffande CP-debatten har jag sagt mitt för nu. Det är anmärkningsvärt många som just nu, på olika sätt, återupprepar påståendet att CP var mördaren. Kan det bero på att spaningsledaren Dag Andersson bekräftat för privatspanare, journalister och andra intresserade att WT-männen måste granskas närmare?

En nykter analys av utredningen visar, menar jag, att det är helt uteslutet att CP var mördaren. Men det är således min bedömning. Tack och lov har fler kommit fram till den slutsatsen. Det finns hopp!

Tack för ditt inlägg och att du klargör hur det låg till med hur länge GM väntat vid Dekorima.

Citat:

Bra gjort Basfakta.

Jag har ju haft lite funderingar kring om en GM kan ha väntat vid Rådmansgatans T-bana men fått veta att OP med sällskap gått söderut via en spanare utanför Grand. GM kan då ha tagit sig till Hötorgets T-banestation och gått upp vid Sveavägen och då haft runt 1-2 minuters marginal till godo.

Jag tvivlar lite på den stora konspirationen. Även om det är en stor konspiration som är sanningen så tror jag de som utförde det var 1-4 stycken högst som inte hade en direkt deadline utan hade span och väntade på rätt tillfälle. Eller så var den ensam GM som tog tillfället i flykten.
Att det snackades bakom stängda dörrar om detta att OP skulle släckas och att det fanns pengar att tjäna hörde jag med egna öron men var något som jag då uppfattade som vanligt skrävel.
Har ju hört samma sak om andra statsministrar att den jävel borde släckas. Bara babbel efter fredagsgroggen.

Roligt att det finns de i tråden som vill se till FAKTA och dra slutsatser utifrån det.
Så trött på känsloargument och att man drar slutsatser för att det ska passa in på en teori som passar egna politiska uppfattningen.
Senast redigerad av HolmgerKnutsson 2016-08-17 kl. 22:41.
Citera
2016-08-17, 22:49
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolmgerKnutsson

Att det snackades bakom stängda dörrar om detta att OP skulle släckas och att det fanns pengar att tjäna hörde jag med egna öron men var något som jag då uppfattade som vanligt skrävel.
Har ju hört samma sak om andra statsministrar att den jävel borde släckas. Bara babbel efter fredagsgroggen.

Jaså, vilka var de personerna? Och vilka Statsministrar avses?
Citera
2016-08-17, 22:49
Medlem
Citat:
Håller med. Och ett riktigt tragiskt inslag i detta är att den påhittade fantombilden av "Skuggan" var anledningen till att många rapporterade CP till polisen.

Den chilenske konstnären erkände senare, tror det var 1989, att han hittat på alltsammans.

Men då var CP:s liv redan förstört. Då satt han i tingsrätten och blev "riksbuse" för ett brott han aldrig begått. Det präglade hela hans fortsatta liv.

Missförstå mig rätt, CP var en våldsverkare som misshandlade många personer, stal och bar sig allmänt illa åt. Han satt ju också många år i fängelse.

Men hans raseri blossade alltid upp hastigt (beroende på hans hjärnskada tydligen). Han kunde enligt ryktena i Sthlms undre värld även fungera som en slags torped när missbrukare och andra småskurkar skulle "märkas".

Men han var ju ingen torped i meningen "nu behöver vi likvidera statsministern, så nu ringer vi in CP".

Han planerade inga brott och att en sådan person skulle ha kunnat planera och genomföra mordet på Palme på det sätt det gjordes är för mig helt uteslutet
.

CP hade ju dräpt med bajonett i närheten men det var efter att han blev rejält provocerad.
Instämmer helt. CP hade aldrig lyckats ro hem ett mord på en statsminister.
Han dög till att skrämma smålangare som hade skulder.
Det TV3, Fylking, Aschberg ägnade sig åt efteråt var vidrigt.
Poliserna som släpade ihop till åtalet mot CP visar på hur korrupt svensk polis är.
Citera
2016-08-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jaså, vilka var de personerna? Och vilka Statsministrar avses?

Det kommer jag aldrig någonsin precisera närmare.
Det räcker så.

Men många ville ha bort OP, även inom SAP.
På något sätt kände jag redan innan mordet att hans tid var kommen.
Inte nödvändigtvis med mord utan att han skulle avsättas eller att man skulle gräva fram något så graverande att han avgick eller se till att han blev någon FN-tjänsteman.
Det fanns så många som tröttnat på den smygande marxismen i Sverige.
Det är där jag tror svaret finns. OP och LO höll på att i smyg göra Sverige till en marxistisk stat.
Det fanns en stor anonym massa i Sverige som knöt näven i byxfickan men ville se ett slut på att Sverige skulle förvandlas till ett proletariatets diktatur.
Citera
2016-08-17, 23:32
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolmgerKnutsson
Tack för ditt inlägg och att du klargör hur det låg till med hur länge GM väntat vid Dekorima.

Bra gjort Basfakta.

Jag har ju haft lite funderingar kring om en GM kan ha väntat vid Rådmansgatans T-bana men fått veta att OP med sällskap gått söderut via en spanare utanför Grand. GM kan då ha tagit sig till Hötorgets T-banestation och gått upp vid Sveavägen och då haft runt 1-2 minuters marginal till godo.

Jag tvivlar lite på den stora konspirationen. Även om det är en stor konspiration som är sanningen så tror jag de som utförde det var 1-4 stycken högst som inte hade en direkt deadline utan hade span och väntade på rätt tillfälle. Eller så var den ensam GM som tog tillfället i flykten.

Tack, ja jag har tidigare i tråden skrivit - vill jag minnas - att jag ser hela "operationen" som lite grovhuggen utifrån de givna förutsättningarna. Det fetade är även min bild. Det är ju vad Säpo säger i sin rapport i april 1986. Litar på den. De hade gått igenom 1200 vittnesförhör varav 400 (!) var särskilt intressanta. Vi i allmänheten har alltså bara sett en liten bråkdel av allt material som finns.

En attentatsgrupp hade utsetts av någon/några eller av sig själva. I den ingick en erfaren GM och ett gäng mindre erfarna WT-män som var oskickliga nog att visa sig för många vittnen.

De spanade på Palme (i ungefär en vecka är min bild utifrån vittnesuppgifterna) och sökte som sagt det bästa/minst dåliga tillfället för mordet.

GM var erfaren nog att veta att han inte - likt amatörer som skjutit politiker i andra länder - skulle börja skjuta mot Palme i tunnelbanan eller vid Grand. Han gjorde en snabb riskanalys kring Dekorimahörnet när han ca 23.18 insåg att paret Palme skulle promenera förbi där - och tog sig dit snabbt och sköt och sprang därifrån.

Valet av vapen kan ju sägas vara både bra och dåligt. Bra därför att ammunitionen skulle skjuta igenom en skottsäker väst. Dåligt därför att vapnet är relativt tungt, stort, högljutt och med en kraftig rekyl. Lite svårt att dölja och bära med sig efter mordet. Det ekade rejält mellan husväggarna. IM sa att "det lät lika högt som om någon hade kastat in två smällare i min bil".

De WT-män som ingick i attentatsgruppen bör då i så fall vara mannen/männen utanför paret Palmes bostad som sågs av tre vittnen (Mare R, Jarl N och Leif K) före mordet. Mannen på tunnelbanestationen vid 20.32-20.34 och mannen på Schönfeldts gränd 20.35-20.37 (Ulla S). Mannen vid Grand 21.20 (Karin G). Mannen vid Hötorgets t-bana 23.15 (taxichauffören). Mannen vid Olofsgatan 23.23 (Skelleftehamn).

Enligt Säpo fanns det "signalementsmässig överensstämmelse" för två övervakare och en tredje kunde skönjas i vittnesmaterialet. Därtill ska läggas GM.

Jag har antagit att de lätt klantiga WT-männen var svenskar. Jag har antagit att GM var inhyrd från utlandet.

Jag kan ha jättefel förstås. Men det är för närvarande min bild. Man får vara helt öppen för att radikalt ändra uppfattning om nya fakta skulle presenteras.

Men det här är så jag läser den offentligt publicerade informationen.

Övriga WT-iakttagelser bedömer jag hör samman med poliser, väktare etc på vanliga uppdrag. Ser ingen logik i att WT-män fanns vid Tunnelgatan 20-22.30 mordkvällen exempelvis. Ingen visste att paret Palme skulle promenera hem från biografen. Det visste GM först ca 23.15.

Visst kan GM ha opererat helt ensam i den sista delen av mordkvällen men ändå ingått i en konspiration. LGWP lämnar öppet för den möjligheten.

Men att GM skulle vara den förtidspensionerade missbrukaren från Rotebro kan ingen övertyga mig om. Så mycket vet jag om denna utredning efter att ha närgranskat den de senaste 5 åren och följt den via medierna i 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in