Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Min bedömning är att Håård och Aschberg snubblat över något mycket känsligt men inte riktigt förstått vad det handlat om.

Läs vad Håård och Aschberg har skrivit i Palmemordet så kanske du förstår att det kan vara medveten desinformation och inga missförstånd. Håård har om och om igen kört storys kring CP som han vet till 100% inte kan stämma sedan flera år innan men som han ändå kör i repris.

Ashberg får du bedöma själv hur det är med den saken.

Tänk på att det fanns även journalister placerade både inom SB och Psykförsvaret. Utbildade i just desinformation.

Nyckelpersoner inom media har en viktig roll i sådana sammanhang och t ex pressens i mycket konstiga hantering av Palmemordet skan vara en del i en mörkläggning. En viktig del!

Hela CP spåret har drivits med till 90% pressläckor i syfte att övertyga folket inte rättssystemet.

Att se vilka som skrivit vad och på vilket sätt man gått ut kan vara en viktig pusselbit.
Senast redigerad av boboslacke 2015-03-17 kl. 00:17.
Citera
2015-03-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Läs vad Håård och Aschberg har skrivit i Palmemordet så kanske du förstår att det kan vara medveten desinformation och inga missförstånd. Håård har om och om igen kört storys kring CP som han vet till 100% inte kan stämma sedan flera år innan men som han ändå kör i repris.

Ashberg får du bedöma själv hur det är med den saken.

Tänk på att det fanns även journalister placerade både inom SB och Psykförsvaret. Utbildade i just desinformation.

Nyckelpersoner inom media har en viktig roll i sådana sammanhang och t ex pressens i mycket konstiga hantering av Palmemordet skan vara en del i en mörkläggning. En viktig del!

Hela CP spåret har drivits med till 90% pressläckor i syfte att övertyga folket inte rättssystemet.

Att se vilka som skrivit vad och på vilket sätt man gått ut kan vara en viktig pusselbit.

Jag har läst Håård genom åren och anser att han i huvudsak är en nyttig idiot för de som driver CP-spåret. Jag har inga illusioner på den punkten.

Däremot så är jag inte fullt så övertygad om att Håård medvetet sprider desinformation, även om det naturligtvis också är tänkbart. Tror mer att han är just en nyttig idiot.

Jag har hursomhelst svårt att se att artikelserien från 1993 utgör någon form av avsiktlig desinformation.

Vad skulle poängen vara med att 1993 sprida misstankar riktade mot AGAG?

Ytterst få läsare av AB 1993 lär ju ha vetat vad AGAG var för organisation. Varför dra fram den i ljuset?

Däremot kan jag mycket väl tänka mig att Håård / Aschberg frågat runt om vad det här är för organisation, och då matats med desinformation av olika källor. Det är det som gör att jag tycker att man bör vara försiktig med att dra alltför stora slutsatser av vad som står i artikeln.
Citera
2015-03-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Vad skulle poängen vara med att 1993 sprida misstankar riktade mot AGAG?

Jo men det är ju inte information om AGAG eller? Detta kopplar både begreppen Magnumklubben och Arla Gryning till något som kanske inte ens existerar. Det finns inget sådant AG någonstans annars utan det är kopplat till Stockholm och Skandia. Magnumklubben är ingen klubb och inte heller Stockhols Försvarsskytteförening och inte heller den riktiga Magnumklubben dvs Magnumsällskapet. Inte heller Stocholmspolisens skytteförening med fri tillgång till oreggade vapen. DVs allt de påstår visa bort från saker vi idag finner intressanta.

Det är en ganska genomtänkt desinformation alltså.

Håård drev medvetet saker som han visste sedan länge inte var sanna om CP. Ok en journalist kan göra så en gång pga att han litar på en källa men det var inte vad han gjorde.

Hur menar du att man skall se det att medvetet sprida sådant man vet är desinformation sedan flera år inte två utan tre fyra gånger.

Sorry jag kan inte se något oskyldigt i det. Håård höll liv i Palmespåret långt efter att man visste att det var motbevisat med sådant han visste inte var sanning.
Senast redigerad av boboslacke 2015-03-17 kl. 01:03.
Citera
2015-03-17, 01:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jo men det är ju inte information om AGAG eller? Detta kopplar både begreppen Magnumklubben och Arla Gryning till något som kanske inte ens existerar. Det finns inget sådant AG någonstans annars utan det är kopplat till Stockholm och Skandia. Magnumklubben är ingen klubb och inte heller Stockhols Försvarsskytteförening och inte heller den riktiga Magnumklubben dvs Magnumsällskapet. Inte heller Stocholmspolisens skytteförening med fri tillgång till oreggade vapen. DVs allt de påstår visa bort från saker vi idag finner intressanta.

Det är en ganska genomtänkt desinformation alltså.

Håård drev medvetet saker som han visste sedan länge inte var sanna om CP. Ok en journalist kan göra så en gång pga att han litar på en källa men det var inte vad han gjorde.

Hur menar du att man skall se det att medvetet sprida sådant man vet är desinformation sedan flera år inte två utan tre fyra gånger.

Sorry jag kan inte se något oskyldigt i det. Håård höll liv i Palmespåret långt efter att man visste att det var motbevisat med sådant han visste inte var sanning.
Tänker du följa upp det här eller är det bara en avledande manöver?
Citera
2015-03-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Tänker du följa upp det här eller är det bara en avledande manöver?

Och du påstår att du inte skriver för att vara underhållande? Jag tycker du är mycket underhållande med dina patetiska försök att leda en saklig diskussion till personangrepp.

Ibland behövs inte ironi när postaren själv är en parodi på sig själv. Hur är det med stjärntecknen och påstådda tavelpresenter och alla de andra mystiska spåren du hävdar utan ett uns av fakta?
Citera
2015-03-17, 01:31
Medlem
riskybizzys avatar
Tänkte på detta med Jan Rydström.
Finns det några belägg eller indicier för att han och Åke J Eek kände varandra?
Citera
2015-03-17, 03:09
Medlem
Black.waters avatar
Asså det är löst Ole Dammegårds gjorde det! https://www.youtube.com/watch?v=hu-AU3MxoQ8
Citera
2015-03-17, 03:18
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
Asså det är löst Ole Dammegårds gjorde det! https://www.youtube.com/watch?v=hu-AU3MxoQ8

Dammegård är ett stort skämt.
Citera
2015-03-17, 03:26
Medlem
Black.waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Dammegård är ett stort skämt.

Vad tänkte du på?
Citera
2015-03-17, 03:33
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Vad tänkte du på?

Han blandar kända fakta (oftast klippt från annan källa helt utan hänvisning) hejvilt med rena spekulationer, sakfel och slarvfel och har dessutom mage att kalla det forskning.
Citera
2015-03-17, 03:36
Medlem
Black.waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Han blandar kända fakta (oftast klippt från annan källa helt utan hänvisning) hejvilt med rena spekulationer, sakfel och slarvfel och har dessutom mage att kalla det forskning.

Har du ens läst hans bok?
Citera
2015-03-17, 08:04
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Har du ens läst hans bok?

Har man läst alla tongivande böcker om MOP ser man direkt att Dammegård kopierat stora sjok från dessa böcker. Och nej, det är inget som det behövs några "källor" på. Däremot intellektuellt ohederligt av honom. Det är jättebra att det skrivs nya böcker om MOP men alla är knappast läsvärda om man redan har de stora verken. Dock ska Dammegård ha en eloge för fotona i boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in