Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Läs vad Håård och Aschberg har skrivit i Palmemordet så kanske du förstår att det kan vara medveten desinformation och inga missförstånd. Håård har om och om igen kört storys kring CP som han vet till 100% inte kan stämma sedan flera år innan men som han ändå kör i repris.
Ashberg får du bedöma själv hur det är med den saken.
Tänk på att det fanns även journalister placerade både inom SB och Psykförsvaret. Utbildade i just desinformation.
Nyckelpersoner inom media har en viktig roll i sådana sammanhang och t ex pressens i mycket konstiga hantering av Palmemordet skan vara en del i en mörkläggning. En viktig del!
Hela CP spåret har drivits med till 90% pressläckor i syfte att övertyga folket inte rättssystemet.
Att se vilka som skrivit vad och på vilket sätt man gått ut kan vara en viktig pusselbit.
Jag har läst Håård genom åren och anser att han i huvudsak är en nyttig idiot för de som driver CP-spåret. Jag har inga illusioner på den punkten.
Däremot så är jag inte fullt så övertygad om att Håård medvetet sprider desinformation, även om det naturligtvis också är tänkbart. Tror mer att han är just en nyttig idiot.
Jag har hursomhelst svårt att se att artikelserien från 1993 utgör någon form av avsiktlig desinformation.
Vad skulle poängen vara med att 1993 sprida misstankar riktade mot AGAG?
Ytterst få läsare av AB 1993 lär ju ha vetat vad AGAG var för organisation. Varför dra fram den i ljuset?
Däremot kan jag mycket väl tänka mig att Håård / Aschberg frågat runt om vad det här är för organisation, och då matats med desinformation av olika källor. Det är det som gör att jag tycker att man bör vara försiktig med att dra alltför stora slutsatser av vad som står i artikeln.