Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Men det är ju precis det som sker. Om vittnen ser OP falla måste de därefter se skottet mot LP. Eftersom skottet mot OP är högt placerat och snett nedåtriktat och GM därefter skall hämta hem rekylen för att sedan sedan sänka vapnet och bränna av ett skott mot LP nästan från höften hade vittnena sett skottet mot LP tydligt men ingen gör det.
Därför måste du ange minst ett vittne som ser LP bli påskjuten från höften istället för att kräva den motsatts bevisningen att din tes är sann om inte vi kör de bevis som redan angetts i tråden i repris.
I din variant och den som Björk inympat i utredningen rör vi oss i den fria spekulationens värd inte i den av vetenskaplig analys där sker analyseras och rekonstrueras. Glöm inte att Sonny B hör till en gruppering där det nog firades och skålades bland medlemmar över Palmes död.
För övrigt är det svårt att inte avslöja sig med sina formuleringar när man skall driva som i ditt fall.
Psykbryt och Öppet sinne är ganska tydlig tells som vi hört förut liksom förmågan att gärna rikta argument mot person istället för sak och att ställa upp påståenden som man kräver att andra skall motbevisa istället för att man själv skall bygga under sin ståndpunkt.
Ett antal gånger nu har du inlett långa skendiskussioner med dem som vi alla här vet är troll och jag gav dig chanser att det var tillfälligheter och att du var newbie men nu går det inte att blunda längre.
OK nu tycker jag att du skall leda dina teser i bevis kring hur skotten föll. Normalt är det så man jobbar med Öppet sinne. Inte det öppna sinne som innebär att man är beredd att utan saklig argumentation är beredd att acceptera vilka hutlösa slutsatser som helst.
Synd att du inte svarar på de frågor jag ställde i förra posten eller anför de vittnesmål som jag efterfrågade. Vad har du förutom din vapenvana och prat om rekyler som stödjer dit scenario - Nada! Eller tror du också att Björkman hade något lurt för sig i prånget? Jag tycker att bevisbördan ligger på den som anför en alternativ hypotes och inte tvärtom.
Nej Bobo, i det här fallet är det nog tyvärr så att du trampat i klaveret och väljer att stå kvar för att det låter för mycket om du drar upp stöveln
Vore mer konstruktivt för tråden om du vågade erkänna att du har fel - jag skulle verkligen tycka att det var stort av dig om du ödmjukar dig lite i denna fråga.
I övrigt så var detta med "psykbryt" sagt med värme och inte ironi!
Jag tycker verkligen det är kul när du blir så där ilsk ibland

men ibland kan det ju vara konstruktivt med ett "öppet sinne" också och inte bara "kötta på" utifrån en förutbestämd uppfattning.
Vet inte vad du menar med "tells" och "skendiskussioner".
Jag har som sagt ingen dold agenda eller några dubbelkonton som jag vet att vissa andra har.
Jag gillar att ompröva den uppfattning jag har i olika frågor - det är uppfriskande och konstruktivt, jag lovar!
Jag förstår att jag nu kommer att få stå i ditt kylrum ett tag men jag får ta det eftersom jag måste få reagera när jag anser att dina argument inte håller - inte ens "Bobo the greatest" får vara immun mot kritik.
Hoppas vi hittar tillbaka till det där fina vi hade förut
P.S. Du är min idol oavsett!