Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Det var inte dig jag avsåg om du nu trodde det.

Men det är intressant att ni som förespråkar polisspåret, landsförrädarspåret (visst är din käpphäst landsförrädarkonspiration om jag minns rätt?) ägnar er åt trakasserier, förlöjligande, personangrepp mot alla som inte hyllar era landsförrädarspår.

Denna tråd är fri för all diskussion.

Dessutom tycker jag att det behövs en mer balanserad och nyanserad debatt i denna tråd.

Jag står för en breddning av debatten och törs "anfalla" från mer oortodoxa vinklar.

Jag undrar mer och mer varför vissa blir så aggressiva när man ifrågasätter landsförrädarspåret.

Admiralen Canaris tänker inte tystna utan fortsätta kämpa för en mer balanserad och nyanserad diskussion i denna tråd. Där man respekterar varandra, dock tänker jag inte köra den mjuka stilen mot riktiga stollehattsteorier.

Givetvis ska vi ha en öppen och bred diskussion och inte låsa fast oss. Däremot blir jag trött på att läsa långa inlägg om gammal skåpmat som redan tuggats flera ggr och inte gett något.
Ungefär lika intressant som att hävda Christer P:s skuld igen utan nya argument eller teorin om att palme hade hiv el dylikt.

Hur får ni ner Sydafrika till Sveavägen, samt hur motiveras den efterkommande mörkläggningen i fall det var Sydafrika som låg bakom.

Jag skulle ju kunna använda ignore funktionen, men samtidigt kanske man missar något intressant då.
Citera
2015-01-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Givetvis ska vi ha en öppen och bred diskussion och inte låsa fast oss. Däremot blir jag trött på att läsa långa inlägg om gammal skåpmat som redan tuggats flera ggr och inte gett något.
Ungefär lika intressant som att hävda Christer P:s skuld igen utan nya argument eller teorin om att palme hade hiv el dylikt.

Hur får ni ner Sydafrika till Sveavägen, samt hur motiveras den efterkommande mörkläggningen i fall det var Sydafrika som låg bakom.

Jag skulle ju kunna använda ignore funktionen, men samtidigt kanske man missar något intressant då.

Två iakttagelser med personer med Walkie-talkie har vittnen uppgivit att de hört personerna prata en slags märklig tyska. Ett vittne uppgav att det lät som Schweizertyska med drag åt holländska och bättre än så kan du inte beskriva Afrikaans. Och som bekant så är Africaans ovanligt på våra breddgrader. Det talas främst av vita "Boer" i Sydafrika och var huvudspråk inom den sydafrikanska säkerhetspolisen Security Branch när det begav sig. Jag tror att ett av dessa vittnesmål är den s.k "Skellefteåmannen". Men jag är inte säker.
Citera
2015-01-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persoren
Två iakttagelser med personer med Walkie-talkie har vittnen uppgivit att de hört personerna prata en slags märklig tyska. Ett vittne uppgav att det lät som Schweizertyska med drag åt holländska och bättre än så kan du inte beskriva Afrikaans. Och som bekant så är Africaans ovanligt på våra breddgrader. Det talas främst av vita "Boer" i Sydafrika och var huvudspråk inom den sydafrikanska säkerhetspolisen Security Branch när det begav sig. Jag tror att ett av dessa vittnesmål är den s.k "Skellefteåmannen". Men jag är inte säker.

Vad jag läst om skellefteåhamns mannen, är att han uppfattat ett utländskt språk. Han kunde dock ej identifiera vilket. han skall ha urskiljt ordet "auto".

Vet du vilket det andra vittnesmålet var?
Citera
2015-01-29, 21:39
Citat:

Nej det har de tamejfan inte! Det är enbart rykten och rena lögner. Länka till ett enda trovärdigt uttalande från en helt fisk opartisk person, ett giltigt vittnesförhör eller någonting överhuvudtaget som bekräftar detta! Det har ungefär lika stor relevans som Lars Krantz Gärdestad-teori eller att det var Lisbeth!
Citera
2015-01-29, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det fanns kanske mäktiga ekonomiska intressen, svenska och sydafrikanska, som gynnades om Palme försvann från kartan? Vi vet ju att Sverige egentligen styrs av den ekonomiska eliten, vore ju dumt för svensk ekonomi om de makthavarna avslöjades med fingrarna i syltburken.
Citera
2015-01-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
1 EAPs nyhetsbrev, ofta märkligt välinformerat.

Uppger den att JH spanade på OP eller "bara" att han jobbade för KGB?
Citera
2015-01-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Stig Bergling död, en ond man som knappast var inblandad i MOP. Men som hade kontakter som gör artiklar om honom intressanta även i detta sammanhang.

http://www.jallai.se/

http://www.expressen.se/nyheter/hemligheterna-kan-folja-honom-i-graven/

Jallai uppger ikväll i ett inlägg om Bergling att författaren till "En spion i regeringen", utgiven under pseudonym Sven Andersson, skrevs av "en gammal IB/SSI chef". Undrar just vem han åsyftar.
Citera
2015-01-29, 22:02
Medlem
Citat:
Vad jag läst om skellefteåhamns mannen, är att han uppfattat ett utländskt språk. Han kunde dock ej identifiera vilket. han skall ha urskiljt ordet "auto".

Vet du vilket det andra vittnesmålet var?

Jag ska kolla upp det, jag har för mig att det står i Holmérs bok Olof Palme är skjuten. Kanske är det någon som har boken som kan kolla. Det finns ett kapitel där om skellefteåmannen och jag har för mig att den andra personen är på Västerlånggatan i Gamla stan i närheten av Palmes bostad. Själv har jag lånat boken på bibliotek och läst boken, men det är några år sedan.
Citera
2015-01-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej det har de tamejfan inte! Det är enbart rykten och rena lögner. Länka till ett enda trovärdigt uttalande från en helt fisk opartisk person, ett giltigt vittnesförhör eller någonting överhuvudtaget som bekräftar detta! Det har ungefär lika stor relevans som Lars Krantz Gärdestad-teori eller att det var Lisbeth!
Nej det är det inte. Det finns med största sannolikhet i Holmérs bok där han redogör vittnesuppgifter.
Jag lovar återkomma om det. Lovar
Citera
2015-01-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Jallai uppger ikväll i ett inlägg om Bergling att författaren till "En spion i regeringen", utgiven under pseudonym Sven Andersson, skrevs av "en gammal IB/SSI chef". Undrar just vem han åsyftar.

Birger Elmér är förstås en kandidat.

Men framför allt pekar ju Jallai, genom Bergling, nu ännu tydligare ut Tore Forsberg som Berglings skyddsängel/mullvad på Säpo, genom att Jallai/Bergling i ljudsnutten talar om att det var "Tore" som ringde till Bergling och sa att han skulle vara ute om två år. (I "I rikets tjänst" talas det om en "Tom Fors"). Är det bara jag som uppfattar detta som en stor nyhet? Har jag missat något? Eller finns det fler "Tore" som kan avses i sammanhanget? Eller kan det finnas andra missförstånd som Jallai inducerar här med sin text och ljudsnutt?
Citera
2015-01-29, 22:35
Medlem
Citat:
Utdrag ur sydafrikanska historieprofessorn Herman Gilomee's bok "The last Afrikaner leaders"

Här kan du läsa Boboslacke foreign debt är lika med utlandsskuld och då handlar lånen om lån till sydafrikanska staten och inte bara till företag som du helt felaktigt påstår.

With South Africa so financially vulnerable, the Rubicon speech was an unmitigated disaster. Chase Manhattan announced it would no longer roll over loans to South Africa. Other banks quickly followed suit. With two-thirds of its foreign debt being short-term, South Africa was forced to default and declare a unilateral moratorium on foreign debt.

Fortsätt att diskutera det i ett forum där det passar Detta är ett forum om Palmemordet och hur USA och Västvärlden agerande mot den sydafrikanska regimen på affärsmässiga och politiska grunder talar för att de borde mörda dem inte Palme inte att Palme var central i det.
Citera
2015-01-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside

Här kommer det ett vittnesmål som uppger att personen han sett och hört talat i Walkie-talkie hade möjligen pratat schweizertyska eller holländska.

Utdrag ur Granskningskommissionen

Skelleftehamnsbrevet

I ett brev ställt till Hans Holmér, poststämplat i Skelleftehamn den 5
mars 1986, berättade en man som ville vara anonym om en iakttagelse
han gjort i närheten av mordplatsen vid tiden för mordet. Brevskrivaren,
som tillfälligt befunnit sig i Stockholm, hade varit på väg till
ett möte när han kl. 23.23 i hörnet Olofsgatan/Tunnelgatan20 lagt märke
till en man som talade i walkie-talkie. Mannens signalement beskrevs
relativt utförligt. Han hade sett ”svensk ut” men hade talat ett främmande
språk, möjligen holländska eller schweizertyska
. Anledningen
till att brevskrivaren kunde ange exakt tid för sin iakttagelse var att han