Citat:
Ursprungligen postat av
Hippie
Nejdå, ingen risk att jag känner mig kränkt.
För mig har CP-spåret varierat i seriositetsgrad över tid. Jag har läst denna tråd i åratal och gått fram och tillbaka i mina åsikter.
Jag har ingen direkt tro på att det är CP, men jag tycker inte man kan avfärda honom.
Det som talar emot att en det är en grupp som planerat detta är just att ingen börjat läcka något som är påvisbart och troligt.
Möjligen skulle det vara en mycket liten grupp bestående av mindre än en handfull personer.
Dessa gömmer sig dock långt i bakgrunden om det vore så.
Det är knappast någon poliserna i den berömda piketen, möjligen som nyttiga idioter men jag har svårt att se vad nyttan skulle vara. Inte heller någon terroristgrupp eftersom de skulle tagit på sig detta, det tillhör liksom deras strategi.
Återstår ensam GM genom slump, eller en liten grupp med insyn; dvs SÄPO-koppling.
Finns absolut ingenting som talar emot en grupp.
Det finns många grupper som är tystare än en mussla.
Finns inget incitament för dem att tala ut.
Om du tycker det var rätt att släcka OP och hatar den röda sjukan, varför skulle du då läcka?
Jämför med SS, fanns tusentals som aldrig läckte trots att de att vinna på det.
Finns många hemliga organisationer, underrättelsetjänster, terroristorganisationer som aldrig avslöjar sig. Det finns grupper som utför brott varje dag som ALDRIG läcker information.
Om det är en grupp ser de sig nog som "korsriddare" som utförde en ädel gärning.
Sedan kan gruppen fått kalla fötter efter MOP för de var i sin sektbubbla och inte insåg reaktionen som skulle komma och slöt sig och tog inte på sig dådet.
SÄPO? För mycket konspiration och att Sveriges säkerhetstjänst skulle ha agenter som agerade på egen hand? Nej.
Egen GM? Inte helt otroligt. Behring-Breivik lyckades med mycket helt själv.
Varför inte en radikaliserad vänsterterrorist som agerade själv för att OP var för höger?
Det fanns mycket folk på vänsterkanten som ansåg att OP var höger. För mycket höger.