Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Tore och hans chef redan första dagen i Palmerummet (där Tore satt med) sagt att man ville att man skulle leta på "de egna bakgårdarna" vilket har en mycket tydlig mening för dem som var bekanta med deras språkbruk. Detta fick man inte för Holmer och den politiska närvaron i Palmerummet.
Var det så konstigt egentligen? Jag tycker det stämmer väldigt bra med Holmérs uttalande som skakningar i nationens grundvalar.
Om mina teorier* stämmer så var Holmérs ställningstagande det enda rimliga han kunde göra. Eller vad säger ni? Skulle han låta SÄPO jaga dom egna gubbarna (vi antar att dom var skyldiga)? Vad skulle man säga när det visar sig att OP skjutits av sin egen polis, och att kanske polismästaren själv kände till det från första stund. Jobbigt. Nu fick man "ett nationellt trauma" sägs det. Men är det det? Hur många bryr sig idag? Knappt någon. Många tror ju på fullt allvar att det var CP som sköt.
*) Mina teorier innebär att GM finns bland en grupp poliskonstaplar som brukade hänga på högerorienterde politiska möten, resa till sydafrika och var med i skytteklubb med inriktning på magnumrevolvrar (ja, jag vet att det fanns en automatpistol som använde .357 magnum ammunition, men det verkar ha varit mycket ovanlig) och hade tidigare jobbat på norrmalmspolisens base ball-piket.
Nyligen har det här på FB postats uppgifter om en person som verkar ha haft kontakter med nämda skytteförening. En märklig karl. Jag vet dock inte om redogörselsen om honom är sann. Kanske är den det. I så fall är personen klart intressant.