Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Christer Andersson är i mina ögon en mycket osannolik mördare. Men jag gillar när tråden genererar fakta , även om det i ett läge kan tyckas långsökt kan det komma till användning längre fram.
Vilken fakta tänker du på då? Att Christer Andersson var ägare till en Jaguar, att CGÖ hade varit innehavare av en modifierad revolver eller att Boboslackes kompis inte rådfrågades om ett vapen av polisen? Snyft, snyft... Du hyser uppenbarligen stor tilltro till dessa uppgifter men du kan väl knappast kalla dem "fakta"? I synnerhet som du inte ens vet vem avsändaren är?
Personligen anser jag att det är ganska så patetiskt och även avslöjande att avsändare, som har påstått och insinuerat saker i denna tråd om både folk och fä och som utger sig för att "leverera fakta" som denne säger sig har fått som en slags "insider", systematiskt vägrar besvara adekvata följdfrågor. Det sistnämnda säger allt.
Jag har ett flertal gånger begärt av Boboslacke att han skall svara på frågan vad han, Jallai och Frånstedt på ett insinuant och raffinerat sätt anklagar Do*nal*d For*sberg, Ingvar Carlsson och SSI för men då tiger han still, fanskapet. Jag tycker inte att det är för mycket begärt att kräva tydlighet och klarspråk då man smutskastar namngivet folk och även en hel organisation i samband med MOP. Men det är han väl för feg för eller så har han inget alls på fötterna.
Ibland tror jag att SÄPO-Bobo bara använder sig av MOP för att kasta skit på (s) och på SSI och antingen gör han väl det pga av att ge igen för gammal ost (vi vet ju att samarbetet knakade i många år mellan SÄPO och SSI) eller så gör han väl det för att försöka lägga skulden på MOP på (s) och SSI, trots att det rimligen bör har varit hans älskade SÄPO som gjorde bort sig mordkvällen, då livvakterna inte gick att få tag på. Ja, jag tror på Mårten Palmes utsaga jag. Och jag drömmer nästan om den dagen då Ingvar Carlsson och SSI äntligen fattar klubbskaftet och klappar tillbaka. DÅ tror jag vi får veta en hel massa som har varit dolt, även om det inte innefattar mördaren.