2012-12-08, 08:53
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
Det är ganska intressant hur Sonen uttalar sig , att olof palme har inte ägnat sig åt att ha sex med minderåriga eller pedofili . Om man varit övertygat om att han inte haft några kontakter med prostutierade så hade han sagt det . Detta enligt mig ger vid handen att palme har inblandning i härvan i nägon form . om det var 14 eller 15 åriga flickor gör honom inte nödvändigtvis till pedofil att vilja ha unga damer är inget nytt... och om om en viktig kund begär fräsha varor så kan man ju tänka sig huhr det blir

i mitt tycke gör detta inte till en mindre värdig person då enligt tidens moral så var detta ok
Jag tror inte att vad som ger dig vid handen håller inför domstol eller betyder något överhuvud taget. I anmälan har man tagit fasta på de grövsta anklagelserna och på att utpekandet av OP hade varit mycket enkelt ayy undvika.

Nu får vi se vilka bevis som kommer att anföras och hur dessa kommer att värderas.
Citera
2012-12-08, 12:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tror inte att vad som ger dig vid handen håller inför domstol eller betyder något överhuvud taget. I anmälan har man tagit fasta på de grövsta anklagelserna och på att utpekandet av OP hade varit mycket enkelt ayy undvika.

Nu får vi se vilka bevis som kommer att anföras och hur dessa kommer att värderas.
Eva Bengtsson och hennes kusins berättelser måste vara grundkällorna. Har sett filmen som var bra. Tyngdpunkten ligger på tjejerna. Något som kommit bort är att inte bara OP pekas ut utan också Fälldins alter ego. Hopps systrar är andra källor till händelserna.

Skulle vara intressant om den prostituerade som sedan blev riksdagskvinna kunde berätta sin historia. Hon var inte minderårig men jobbade med Hopp och kan säker berätta ett och annat om olika torskar .
Citera
2012-12-08, 13:29
Medlem
Vem är "Björnen"?

Allas våran Donald Forsberg aka Argus har dykt upp igen på Hela Gotland i denna tråd

http://www.helagotland.se/debatt/diskutera.aspx?categoryid=356606&threadid=8117522
Citat:
Argus (20 timmar och 42 minuter sedan)
Ronnie. Vad jag vill mena är att om någon som eventuellt vet något skulle komma med sensationella uppgifter som inte går att ifrågasätta, så tar Mårten en risk. Man brukar säga, låt den björn som sover sova..

Citat:
Argus (22 timmar och 45 minuter sedan)
Mårten Palme anmäler filmen C G för förtal av avliden. Vilket jag anser att han har all rätt att göra. MEN,.. ponera att någon pga sakens allvar slänger okänd dokumentation som icke går att ifrågasätta på bordet. Så visst tar Mårten en risk..

Med tanke på det Donald tidigare skrivit att

http://www.helagotland.se/debatt/diskutera.aspx?categoryid=356606&threadid=6053558

Citat:
Argus (2010-06-07 10:35:43)
De sista dokument som kunde gett klarhet i den så kallade Geijeraffären gick i en privat pappers-tugg år 2000, med mycket övrigt, efter att en person med övergripande kunskap därom gick i graven. Den som tuggade dokumenten gick själv i graven härförleden så mina eventuella återgivanden av vad som där i stod att läsa, skulle bara avfärdas med att jag kastar obefogad skit på folk som inte kan försvara sig. Så det nyttar inget till. Men de som kunde försvara sig är de, i dag varande tanterna, dåvarande småbrudarna på 14, men som ingen ville tro på vid ett försök att rättfärdiga sig. Jag tror på dom, för jag fans vid några tillfällen på andra sidan av väggen med spikmikrofonerna på högsta volym..

så verkar det ju ha dykt upp "bevis" i Geijeraffären som Donald Forsberg talar om så intressant är bara förnamnet på vad som nu komma skall. Men vem är "Björnen"?
Senast redigerad av Utredaren 2012-12-08 kl. 14:04.
Citera
2012-12-08, 14:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Eva Bengtsson och hennes kusins berättelser måste vara grundkällorna. Har sett filmen som var bra. Tyngdpunkten ligger på tjejerna. Något som kommit bort är att inte bara OP pekas ut utan också Fälldins alter ego. Hopps systrar är andra källor till händelserna.

Skulle vara intressant om den prostituerade som sedan blev riksdagskvinna kunde berätta sin historia. Hon var inte minderårig men jobbade med Hopp och kan säker berätta ett och annat om olika torskar .
Jag skulle önska att alla bevis och vittnesmål kunde granskas noggrannt. Det är en bra början att familjen Palme agerar, men man skulle önska att andra, Fälldin m fl, följde efter.
Citera
2012-12-08, 14:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Allas våran Donald Forsberg aka Argus har dykt upp igen på Hela Gotland i denna tråd

http://www.helagotland.se/debatt/diskutera.aspx?categoryid=356606&threadid=8117522

Med tanke på det Donald tidigare skrivit att

http://www.helagotland.se/debatt/diskutera.aspx?categoryid=356606&threadid=6053558

så verkar det ju ha dykt upp "bevis" i Geijeraffären som Donald Forsberg talar om så intressant är bara förnamnet på vad som nu komma skall. Men vem är "Björnen"?
Eller så visar någon bara vilken sida han egentligen står på. Men denne är inte juridiskt kunnig för man får inte ens förtala någon om man har bevis för att det är sant.
Citera
2012-12-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Eller så visar någon bara vilken sida han egentligen står på. Men denne är inte juridiskt kunnig för man får inte ens förtala någon om man har bevis för att det är sant.

se mitt resonemang här.

https://www.flashback.org/sp40788387

Sanningsrekvisitet är tillämpligt i följande fall rent juridiskt men jag håller med dig att rent moraliskt är det förkastligt och ett lågvattenmärke i svensk debatt i alla avseenden.

Citat:
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.
Citera
2012-12-09, 14:53
Medlem
Grandiosos avatar
En glimt av hur sexhandeln såg ut på 60-70-talen och här finns också ett mycket kort
inslag med Doris Hopp där hon talar med numera bortgångne journalisten, tv-medarbetaren
Göran Elwin. Här berättar hon om vilket slags kundklientel som köpte sexuella tjänster
av "hennes" flickor. Företagsledare, vetenskapsmän, politiker med flera.

http://www.youtube.com/watch?v=UD0kZhubS-g
Citera
2012-12-09, 23:14
Medlem
Grandiosos avatar
Vad är det Marcimain säger, egentligen?

Citat:
Men riktigt märkligt blir det när Marcimain ska svara på hur det egentligen är med utpekandet. ”Visst innehåller filmen karaktärer/…/som kan tolkas som att de representerar folk i verkliga livet. Det är inte Palme man ser i filmen. Däremot är historien baserad på omfattande research.”
Vad han egentligen menar med detta går fortfarande inte att förstå; var filmen befinner sig mellan fiktion och fakta. Det enda som är riktigt tydligt är att det handlar om en väldigt hårt pressad regissör, som tillstår att hotet om åtal känns både ”sorgligt och beklagligt”.
Det kanske han skulle tänkt på tidigare.

http://blog.svd.se/kulturchefsbloggen/2012/11/15/vad-ar-det-marcimain-sager-egentligen/
Citera
2013-01-02, 17:05
Medlem
Grandiosos avatar
Ingvar Gullnäs, tidigare justitiekansler och landshövding, har gått bort.
Han blev 88 år.

Som JK kom Ingvar Gullnäs bland annat att granska den promemoria som dåvarande rikspolischefen Carl Persson skickade till Olof Palme och som blev starten på den så kallade Geijeraffären.

Ingvar Gullnäs kom i sin utredning fram till att Carl Persson gjorde rätt i att skicka promemorian.

http://www.expressen.se/nyheter/tidigare-jk-ingvar-gullnas-har-avlidit/
Citera
2013-01-16, 18:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
JK Anna Skarhed, som skriver i sitt beslut att hon nu sett filmen, väljer att inte ta upp anmälan. Anna Skarhed skriver bland annat att förundersökning om tryckfrihetsbrott endast inleds i "särskilt kvalificerade fall" och att tryckfrihetsförordningen (TF), som väger tungt, alltid måste vägas in i sådana här fall.
Flera juridiska experter har tidigare ställt sig tveksamma till om JK skulle ta upp fallet - och väcka allmänt åtal. Däremot har familjen Palme möjlighet att själva gå vidare och väcka enskilt åtal.
TT Spektra har utan framgång sökt Mårten Palme för en kommentar.

http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/jk-tar-inte-upp-call-girl-1/
Senast redigerad av Grandioso 2013-01-16 kl. 18:48.
Citera
2013-10-12, 23:08
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Palmemordet och bordellhärvan har inget samband.

Citera
2013-10-16, 18:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Palmemordet och bordellhärvan har inget samband.
Det faktum att man fortfarande gör film och skriver böcker som insinuerar att Palme skulle ha sig själv att skylla för att bli avrättad på öppen gata och så som en ny generation också gärna vill tro tyder på ett säkert samband med det spel bakom ryggen mot Palme som började redan på 50-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in