2009-04-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Absolut inte.

Okej solklart var väll att ta i. Men mycket talar för det. Hur menar du att mordet har gått tillväga då?
Citera
2009-04-29, 21:57
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Okej solklart var väll att ta i. Men mycket talar för det. Hur menar du att mordet har gått tillväga då?

Tack, ville bara höra det.

Mjaa.. Jag tror inte det är så konstigt och komplicerat som alla (de flesta) här vill få det till att vara iaf.. Jag tycker inte att man kan säga bu eller bä baserat på hur blodet ser ut på gatan (!) och avbrutna (skjutna?) grenar.

Inget svängande med OP fram o tillbaka för att skjuta honom i bröst, rygg, skjuta av grenar i farten och annat.

Ganska lugnt och sansat. Ett skott rakt i ryggen, alltså bakifrån, och ett skott nuddar LP.

Den ensamme GM flyr sedan relativt städat från platsen utan att ha lämnat större intryck på vittnen.

Kalla mig blind och tokig, men det är ganska nära vad den "officiella" versionen säger..

Sen tycker jag att personer som Skandiamannen, SCBs hantering och en del andra skumma saker är desto mer intressanta.
Senast redigerad av portnoy 2009-04-29 kl. 22:00.
Citera
2009-04-29, 22:01
Medlem
Citat:

Mjaa.. Jag tror inte det är så konstigt och komplicerat som alla (de flesta) här vill få det till att vara iaf.. Jag tycker inte att man kan säga bu eller bä baserat på hur blodet ser ut på gatan (!) och avbrutna (skjutna?) grenar.

Inget svängande med OP fram o tillbaka för att skjuta honom i bröst, rygg, skjuta av grenar i farten och annat.

Ganska lugnt och sansat. Ett skott rakt i ryggen, alltså bakifrån, och ett skott nuddar LP.

Den ensamme GM flyr sedan relativt städat från platsen utan att ha lämnat större intryck på vittnen.

Kalla mig blind och tokig, men det är ganska nära vad den "officiella" versionen säger..

hej Portnoy! Jag har trott på ensam GM länge. Sedan när jag började läsa på om mordet och vad alla vittnen säger och walkietalkie män osv så har jag kommit fram till att det måste vara en konspiration. Hur förklarar du samtalet som finska flickorna hör? Skandiamennen vet jag inte mycket om ska erkännas. Inte påläst där, men ja tror inte han är inblandad!
Senast redigerad av mackeeee 2009-04-29 kl. 22:03.
Citera
2009-04-29, 22:06
Bannlyst
Citat:

Ett skott? I vilken turordning går kulorna av, vilken kula går igenom OPs kropp, första kulan eller andra kulan?
Håller du bara med polisen eller vad stödjer du det på?
Vilka ögonvittnen, vilka tekniska bevis?

Portnoy, jag förstår att du inte kan tänka dej att du inte tror att Polisen har ändrat på utförandet av mordet, det låter helt sjukt, men Polisen har ändrat på tillvägagångssättet av den anledningen att LP inte har sett mördaren.
I Polisens tekniska sammanställning har LP inte sett mördaren.
I min tekniska sammanställning har LP sett mördaren, hon vet vem mördaren är, A.A.
Senast redigerad av L.R. 2009-04-29 kl. 22:21.
Citera
2009-04-29, 22:12
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.
Ett skott? I vilken turordning går kulorna av, vilken kula går igenom OPs kropp, första kulan eller andra kulan?

det är den uppfattningen jag fått när jag läst alla vittnesmål. baserat på de första o första hand.
Citera
2009-04-29, 22:13
Medlem
portnoys avatar
Citat:
hej Portnoy! Jag har trott på ensam GM länge. Sedan när jag började läsa på om mordet och vad alla vittnen säger och walkietalkie män osv så har jag kommit fram till att det måste vara en konspiration. Hur förklarar du samtalet som finska flickorna hör? Skandiamennen vet jag inte mycket om ska erkännas. Inte påläst där, men ja tror inte han är inblandad!

Tja, de finska flickorna.. Vet inte vad jag ska säga och tycka om dem.

Men jag lutar också starkt åt hållet att fler än en var med på det hela..

Men jag tror inte att sanningen kommer närmre för att man inte litar på det som sägs om händelseförloppet i stort.
Citera
2009-04-29, 22:17
Medlem
Citat:
Tja, de finska flickorna.. Vet inte vad jag ska säga och tycka om dem.

Men jag lutar också starkt åt hållet att fler än en var med på det hela..

Bra för det måste det helt enkelt va. Eftersom GM står och väntar vid dekorima. Hur ska han veta att makarna Palme kommer annars liksom. Morelius säger också att GM kan ha stått där så mycket som 4 min.
Citera
2009-04-29, 22:22
Bannlyst
Citat:
det är den uppfattningen jag fått när jag läst alla vittnesmål. baserat på de första o första hand.
Vilka vittnesmål, länk-sida?
Citera
2009-04-30, 01:00
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Hur ska han veta att makarna Palme kommer annars liksom. Morelius säger också att GM kan ha stått där så mycket som 4 min.

Han får rapport på radio.
Citera
2009-04-30, 05:52
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Hej,

Jag är ny här. Har ni kommentarer till:

http://www.dsm.nu/martinger.html

Ja det är mkt intressant,om hälften är sant så visar ju detta på att mordet var ett s.k Förvaltningsmord.

Jag ska ta upp en omständighet som jag tror inte har diskuterats tidigare,för dem som tror att det var CP, och att han då skulle ha skjutit OP istället för Cedergen.

Varför levde Cedergren fortfarande då CP först blev huvudmisstänkt?Varför hade CP inte försökt ta livet av Cedergren igen om det nu var så viktigt?Ja varför levde CP om Cedergren också var ute efter CP?Det var ju detta som skulle ha varit "motivet" till att CP skulle skjuta Cedergren att Cedergren blivit lurad av CP och lagt ut kontrakt på CP.varför levde de båda utan en skråma långt efter "MISSTAGET"???

En annan sak ,det finns ju paralleller till skotten i Gamla stan nyligen där folk tydligen har sett en person stått och väntat i flera timmar!

Utanför Grand är det ju bara nån enstaka som sett någon mystisk man titta in,men aldrig att man sett ngn stå och vänta av och an i väntan på att filmen ska ta slut.CP borde väl folk ha lagt märke till??!!

Det var tydligen nån pundarkompis som sett honom utanför den kvällen,men hur många pundare håller räkningen på vilken dag det är??
Citera
2009-04-30, 05:57
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.

Portnoy, jag förstår att du inte kan tänka dej att du inte tror att Polisen har ändrat på utförandet av mordet, det låter helt sjukt, men Polisen har ändrat på tillvägagångssättet av den anledningen att LP inte har sett mördaren.
I Polisens tekniska sammanställning har LP inte sett mördaren.
I min tekniska sammanställning har LP sett mördaren, hon vet vem mördaren är, A.A.

HUR NI ORKAR DISKUTERA OM DET VAR SKOTT ETT ELLER TVÅ??!!OP ÄR DÖD,SKJUTEN!

MOTIVET OCH VEM/VILKA ÄR DET SOM ÄR INTRESSANT.

Jag vill önska er alla en trevlig Valborg,det ser ut att bli grillväder, så fram med grillarna!
Citera
2009-04-30, 07:01
Medlem
Citat:
Hej utredaren! Har en fråga till dig: Mannen som du har som misstänkt GM, stämmer hans kroppsbyggnad, längd osv in på vittnena?

Hej mackeeee

Vi har diskuterat detta tidigare i tråden då jag svarade Puritan på samstämmigheten med LPs vittnesmål.

Se länk:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11314979&postcount=2026

Citat:
Hej Puritan

Citat:
Ursprungligen postat av puritan
Så Listbeths vittnesmål är trovärdigt avseende signalementet på gärningsmannen? Hon var ju säker på att det var CP så då borde det vara CP?

Svar:
Det är därför jag har inkluderat fyra st signalementsbeskrivningar i mitt inlägg "Om signalement", men det är så att den kortfattade beskrivning som Lisbet ger i polisför kan stämma på det namnförslag jag givit.

Det finns andra detaljer i dom andra signalementsbeskrivningarna.

Ett avgörande kan nog bara gå att få vid en korrekt vittneskonfrontation. Det finns då som jag ser det tre intressanta utfall. Ingen pekar ut mitt förslag och då skulle jag allvarligt börja tvivla på en del av "mitt resonemang". Alla pekar ut mitt förslag och då tycker jag att man allvarligt skall granska "diamantspåret" för det finns en anknytning till Namibia. Den tredje att någon eller några pekar ut / inte pekar ut är väl den sämsta.

Länk till inlägget "Om signalement"

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11254713&postcount=2018

Sen vill jag nog hålla med portnoy om att det finns variationer i signalementsbeskrivningar som gör att det skulle kännas oseriöst att ta ut ett av dom och hålla det för absolut sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in