Citat:
Ursprungligen postat av
Ozjohan
oelek och några till - äntligen folk som håller med mig! Telefonavlyssning gav attentatsmännen alla detaljer de behövde för att slå till.
Knarkspanare i polisen buggade telefoner redan på 60-talet. Den som vill ha mera detaljer kan kolla Granite Island Group
http://www.tscm.com/whatsitscm.html.
Jag skrev till Palme-utredningen, RÅ m fl om det här för ca två år sedan - ingen reaktion...
Vidare torde en och annan av walkie-talkie-gubbarna ha varit vanliga ABAB- eller Securitas-vakter, men mycket talar för att sambandet mellan de aktiva i attentatet hölls via radio, antingen med basstationen i en bil eller i lokalen på andra sidan åsen.
Om man nu lyder gamle Occam och tror att det som verkar mest troligt också är sanningen, så är det väl dags att några av er kräver att de fortfarande levande i gruppen misstänkta kallas in till förhör som inte är lika högaktningsfulla som de som påstås ha hållits tidigare.
Ska kolla in din länk senare.
Men helt klart fanns en basstation sysslar själv med radio
Ja klart telefon var avlyssnad och man fick guldläget därigenom därav armadan med polisbilar som var på väg in mot stan efter överläggningen det är väl bara börja kolla lite tider så tror jag allt överensstämmer ganska väl med telefonsamtalet om biobesöket och en Östling som får bråttom att dra från lasarettet och en Holmer som får bråttom hem från Falun fast han gett sin chaufför ledigt.