2013-08-01, 12:25
Medlem
Att det är ett proffs är uteslutet, då tror jag mer på Christer tillochmed. Palmemördaren och dom som ligger bakom finns i Sverige, inte USA, Ryssland eller Sydafrika, det är min fulla övertygelse.
Citera
2013-08-01, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Palme nekade även den här avlyssningsutrustningen av ubåtar på svenska vatten som Nato ville installera inte fan skulle väl ryssarna gå mörda Palme dom var i mer behov ha PAlme kvar som dessutom var kritisk till Usa i mycket.
Direkt efter mordet installerades den här utustningen i svenska vatten.

Nä ryssarna är inte inblandade så dumma i huvet är dom inte att dom mördar någon före mötet, ingen vet vad som hade sagts där det kan mycket väl ha varit ett ryssvänligt möte sett ur deras perspektiv så det finns inte på kartan dom skulle mörda Olof före mötet

Vet du, jag skulle faktiskt vilja en en riktigt säker källa på att Palme personligen nekade NATO att lägga ner avlyssningsutrustning i svenskt vatten. Palme var definitivt inte omedveten om vilket enorm långtgående och djupt samarbete NATO och svensk militär u-tjänst hade haft i en himla massa år och Palme kan inte ha haft så mycket emot det heller. Han briefades bl.a av IB:s chef en gång i veckan. Det kanske var någon annan "organisation", kanske samma folk som låg bakom sprängningen av IB, som hade något emot att avlyssningsutrustning lades ner isåfall. Palme kan ju också ha tyckt att en sådan sak kan ha uppfattats som lite väl provokativt av Sovjet vid just denna tid 1986 och ville ligga lite lågt? För balansens och för landets säkerhets skull?

Läs ordentligt. Jag skrev inte något om ryssar från Sovjets officiella ledning. Jag skrev "andra ryssar" som kan ha ogillat förändringsarbetet och det är lite skillnad på det.
Senast redigerad av tundra2000 2013-08-01 kl. 12:34.
Citera
2013-08-01, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Högst troligt ja!

Följande saker vet vi om Dekorimamannen

Han pratade finska

Följande saker vet vi om Anti Avsan

Han pratar inte finska

Högst otroligt skulle jag vilja säga.
Citera
2013-08-01, 12:38
Bannlyst
Citat:
Att det är ett proffs är uteslutet, då tror jag mer på Christer tillochmed. Palmemördaren och dom som ligger bakom finns i Sverige, inte USA, Ryssland eller Sydafrika, det är min fulla övertygelse.

Borde inte skytten ha använt sig av en rånarluva då isåfall? 180 cm lång, 30-40 år, halvlång mörk rock, mörkt hår, kompakt kroppsbyggnad, kort nacke...Stämmer det in på AA?
Citera
2013-08-01, 12:43
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, inte vanligt i Sverige, det har väl inte hänt här i landet sedan Gustav lll. Svensk politik under efterkrigstiden har präglats av samförståndslösningar över blockgränsen, åtminstone mellan SAF/LO = höger/vänster, men det yttersta ansvaret för politiken inriktning hade trots allt en socialdemokratisk statsminister och Olof Palme var egensinnig och orubblig motståndare till EU, därför måste han försvinna. I den meningen förändrades spelplanen radikalt med Olof Palmes död.

Nej, initiativtagarna till mordet på Olof Palme var inga "kufar", dessa representerade Sveriges ekonomiska elit - de verkliga makthavarna - och delar av högerfraktionen inom (S) var dem behjälpliga.

Inte vanligt någonstans. Det finns mycket enklare och mer effektiva sätt att påverka politik än att döda enskilda individer. Det tillhör en förgången tid när sånt fungerade.

Och så börjar de bisarra vänsterkonspirationerna igen. Tramsigt att prata om en högerfraktion i ett land som är så långt till vänster som Sverige.
Citera
2013-08-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Följande saker vet vi om Dekorimamannen

Han pratade finska

Följande saker vet vi om Anti Avsan

Han pratar inte finska

Högst otroligt skulle jag vilja säga.

Varför A.A kom på tal överhuvudtaget kanske du kan svara på?
Citera
2013-08-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Borde inte skytten ha använt sig av en rånarluva då isåfall? 180 cm lång, 30-40 år, halvlång mörk rock, mörkt hår, kompakt kroppsbyggnad, kort nacke...Stämmer det in på AA?

Jan Nilsson och finska flickornas gör det . Många vittnen har trott att Engetröm var GM.
Citera
2013-08-01, 12:49
Medlem
Stämmer det att Dahlgren hämtade Holmer i falun och åkte förbi mordplatsen 7 minuter efter mordet så kan man ju fundera över vad gjorde Holmer tiden före Mordet?
Sen är det helt korrekt att Holmer var anmäld till vasaloppet.

Allt detta tyder på att Biobesöket överrumplade alla via telefonavlyssningen och det vart bråttom med allting inför. Detta Guldläge
Citera
2013-08-01, 12:50
Medlem
Citat:

Nä men han kan säkert göra sig förstådd på finska.
Citera
2013-08-01, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Nä men han kan säkert göra sig förstådd på finska.

Fast du tror inte att två etniska finnar hör skillnad på estniska och finska på samma sätt som en etnisk svensk hör skillnad på svenska och norska/danska/finlandssvenska???
Citera
2013-08-01, 12:59
Medlem
oelek och några till - äntligen folk som håller med mig! Telefonavlyssning gav attentatsmännen alla detaljer de behövde för att slå till.
Knarkspanare i polisen buggade telefoner redan på 60-talet. Den som vill ha mera detaljer kan kolla Granite Island Group http://www.tscm.com/whatsitscm.html.
Jag skrev till Palme-utredningen, RÅ m fl om det här för ca två år sedan - ingen reaktion...
Vidare torde en och annan av walkie-talkie-gubbarna ha varit vanliga ABAB- eller Securitas-vakter, men mycket talar för att sambandet mellan de aktiva i attentatet hölls via radio, antingen med basstationen i en bil eller i lokalen på andra sidan åsen.
Om man nu lyder gamle Occam och tror att det som verkar mest troligt också är sanningen, så är det väl dags att några av er kräver att de fortfarande levande i gruppen misstänkta kallas in till förhör som inte är lika högaktningsfulla som de som påstås ha hållits tidigare.
Citera
2013-08-01, 12:59
Bannlyst
Citat:

Olle Allsén hörde finskornas berättelse och eftersom han var inne på polisspåret så kom han att tänka på Anti Avsan från matrikeln för skytteföreningen när finskorna nämnde "två korta typiskt finska namn". Avsan är dock ett typiskt estniskt namn, något en etnisk finne bör ha koll på. Avsan pratar inte heller finska vilket man måste säga är den enda egentligen kvalifikation vi har för att hitta Dekorimamannen. Och den passar han alltså inte in i.

Det finns betydligt troligare kandidater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in