Citat:
Ursprungligen postat av
jakeclawson
Påståenden som att Lisbet Palme skulle vara operativt inblandad i mordet på sin man och som inte följs upp med någon form av fakta eller argumentation på något sätt är svåra att bemöta på ett faktaspäckad, relevant eller intressant sätt. Man kan helt enkelt bara belysa dumheten i det.
Jag tror inte Lisbeth var inblandad, men du må medge att hennes beteende under utredningen förefaller märkligt? Därmed förstår jag att rykten har uppstått.
Citat:
Ursprungligen postat av
p.north
"Den Grekiska sonen" finns han på riktigt, källa på det?
Vad är motivet i att Lisbeth skulle vara inblandad på mordet? Svartsjuka? Finns det nå belägg om det, var står det nånstans? Måste ju kunna lägga fram nå vettigt istället för en massa hypoteser och vilda gissningar om saker och ting, utan att upprepa en massa påståenden om och om igen, rätt tjatigt. Du kan ju ha rätt i det du säger, möjligtvis
men du har isåfall bara gissat dej fram, ungefär att man skulle påstå att förr eller senare att man får vinna högsta vinsten på en trisslott, hur stor är den sannorliken!
Höj ribban, tack.
Det enda belägget jag har som eventuellt skulle kunna kasta en skugga över Lisbeth är att Olof en gång i tiden hade ihop det med Marianne Höök. Höök avled april 1970 och det vore förbannat märkligt att hämnas 16 år senare, så nej, det finns inte så mycket konkret. Om man inte vill påstå att mordplatsen var noga utvald i förväg, eftersom Lisbeth ville korsa gatan och titta i skyltfönster. Det finns alltså inte en chans i världen att mördaren kunnat veta att Palme skulle passera Tunnelgatan och definitivt inte på den sidan av Sveavägen. Om nu inte Lisbeth styrde honom såklart, men sannolikheten för det är oerhört låg.
Nej, det spåret kan vi nog stryka i brist på bevis. Det finns intressantare spår att följa.
Citat:
Ursprungligen postat av
tundra2000
Men snälla nån...är det nån som avkräver fakta kring tesen att mördaren kan ha varit löpare och deltagit i Kongo? Nej det går visst bra att påstå. Men det går inte att säga att Lisbet födde en annan mans barn. Eller att Palme dog av politiskt-ideologiska skäl. Då tar det hus i helvete. Varför det? Är det mer okej att påstå att Palme var spion och inte ens kunna leverera någon form av bevis för det påståendet? Det verkar så.
Dessutom ska man komma ihåg: hade någon av alla dessa "fakta" som mer eller mindre har presenterats som sanningar härinne skulle mordet ha varit löst nu. Och det är DE FACTO inte. Om den
sanningen kan vi väl alla komma överens om ändå?

Att mördaren var van löpare kan vi nog lägga till i faktahögen, jag har som sagt var undersökt hur olika människor springer på halt underlag och människor med erfarenhet av löpning i terräng tenderar att springa som Palmemördaren. Det räcker som bevis för mig.
Kongo är ett skott från höften då mördarens agerande tyder på att han inte sköt någon för första gången. Och jag tror inte det är någon seriemördare, alltså är en soldat troligt. Och åldern stämmer bäst med Kongo. Det är mina belägg där. Det kan man komma fram till ganska snabbt om man tittar på hur mördaren agerar. Lugnt och professionellt. Som sagt var, människor som mördar i raseri tenderar att ta till överdrivet mycket. Dessutom har jag en känsla av att en allmänt tokig person av typen Pettersson hade använt kniv eller liknande direkt våld. Inte skjutvapen.
Som jag säger, kan någon presentera bevis för att det kom in en dödspatrull på uppdrag av en jävulskt massa människor så är jag beredd att lyssna. sanningen är viktig och det enda som egentligen spelar roll. Men tills vi vet den väger jag alla teorier mot sannolikheten och det sunda förnuftet. Och rent statistiskt skulle Pettersson har mördat Palme med kniv, rent statistiskt skickade PKK ite ut dödspatruller och dödade statsministrar.