Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
1# Jag tror att polisen omedelbart insåg att Anders Björkman var ett besvärligt vittne och på en fråga om var Björkman befunnit sig under kvällen blev det bingo - Björkman hade varit på lokal med arbetskamrater, och på den naturliga följdfrågan om han förtärt alkohol under kvällen svarade Björkman sanningsenligt jakande. Med det svaret hade man vittnet Anders Björkman i säcken, han kunde avfärdas som suput och riksfyllo, oandvändbar i vittessammanhang oavsett alkoholförtäringen under kvällen kan ha varit högst måttlig. Anders Björkman var ett farligt vittne för mörkläggarna och oanvändbar i mörkläggarnas planer.
2# Jag är övertygad om att GM inte är svensk, bland annat därför han inte behövde maskera sig. Dessutom tror jag Lisbet och Olof är bekant med honom eller vet vem han är. Åtminstone någon av dem.
1; Vi får ha i åtanke att det är MBoudine som spekulerar om detta, intet ont för den delen. Men det är inte fakta bevisligen.
2; Det finns otaliga svenskar som inte har någon som helst koppling till LOP, vilket gör att vilken Svensson som helst skulle kunnat begå mordet. Rimligtvis finns det folk inom SÄK, militär och polis som LOP aldrig träffat förr, vilka skulle kunnat anlitas som hitman.
Men öppningen för en utländsk GM finns. Om/när GM blir känd kommer jag vara den första att säga kudos till dig. Jag förväntar mig dock samma sak, om/när det bevisas att GM är svensk, av dig MBoudine.
Det är ohyggligt konstigt hur ingen kan ha sett hur GM ser ut. Fanskapet rör ju sig bland folk, både på brottsplatsen och flyktvägen. Någon borde kunnat se något. Således inte i kalibern "komma in med tips ca 15 år efter mordet och påstå att den sett CP på Malmskillnadsgatan springandes med revolver i näven". Jag håller hela situationen ofattbar. Folk rör sig dygnet runt i Stockholm, även 1986.