Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Några reflektioner, om det socialdemokratiska partiet är inblandat skulle det skaka om det svenska folket djupt i dess grundvalar som Hans Holmer yttrade. Mårten Palme såg en mystisk man följa efter paret Palme efter Grand besöket men gjorde ingenting !! mycket onormalt skulle jag vilja påstå. Sedan har vi LP som från första stund agerat märkligt i det mesta och vägrat samarbeta med utredare, ställa orimliga krav vid förhör och rekonstruktion, falska vittnesmål etc. Märkligt tyst igen efter alla rubriker i media nyligen, det är ett minfält utan tvekan det här. När bröderna Palme medverkade i Skavlan fick man känslan att något inte står rätt till angående OP.

Tror du på fullt allvar att det är meningsfullt att diskutera något kontruktivt med denne haverist eller har du andra syften med att rikta dig till denne?
Citera
2013-04-10, 09:34
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, jag är seriöst intresserad av på vilket sätt SPF kan kopplas till mordet. Men du berättar ju inte hur kopplingarna ser ut, du har en teori, eller rättare sagt, du påstår att ..., men redovisar inte sambanden på ett tydligt sätt. Mest svammel om att du baktalas, och inte ens detta kan du styrka.

Så länge du inte kan styrka det du säger kommer du att betraktas som en mytoman med förföljesemani.

Berätta nu om SPF inblandning i mordet och efterföljande mörkläggning, lägg fram något som indikerar att det du säger har något med verkligheten att göra, men blanda inte in dig själv i den berättelsen.
Du är mitt främsta bevis på SPF mentalitet och maktmissbruk så som du vänder på orsaksambanden. Folk som vågar möta mig som människa har nämligen inga som helst problem att förstå vad jag menar.
Citera
2013-04-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
LP är precis som SPF socialfascist med inställningen att endast folk med rätt sorts social kompetens skall leda rättsstaten och kräva kontroll över medborgares attityder. Hennes man passade inte in i den ideologin. Nya förhör är meningslösa så länge bevisvärderingen bestäms av främmande makt och dess anonyma anhang.

Ja du dina teorier muterar oavbrutet ..Lisbet Palme är socialfascist i ett logiskt haltande resonemang. Förstår du inte att de som låtsasdiskuterar med dig och dunkar dig i ryggen bara utnyttjar dig för att förstöra tråden och så allt att framstå som tokerier medan sakliga nyheter begravs i surret? Det är i själva verket du som är SPF som gör deras jobb.. åt dem här i tråden.
Citera
2013-04-10, 09:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarwilly
Så tror även jag. Vad AB uppfattar behöver inte nödvändigtvis stämma med hur det de facto var.
LP blir ställd av att OP ramlar och ställer frågan vad OP sysslar med. (Nej jag tror inte på något mötesscenario heller).

Ovidkommande egentligen, vi lär inte bli så mycket klokare av att diskutera detta. Det har gjorts förr och alla sitter på sina teorier som sällan överges för den delen.

Nej, det känns inte naturligt att utropet var avsett för Olof, och det efterföljande utropet på utländskt språk stämmer säkert, Björkman var bara några meter bakom sällskapet och hörde nog rätt. Björkman är det viktigaste vittnet som finns att tillgå.
Citera
2013-04-10, 09:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Kan det vara så att det är en person som känner paret Palme som ställer sig och pratar med dom. och går några meter och sen skjuter.. Och när Lisbeth skriver "Nej vad gör du?" Så pratar hon med mördaren. Alltså känner Lisbeth och åtminstone vet vem mördaren är.
Varför är hon tyst om det? Är hon hotad?

Kan mördaren kanske vara en av parets livvakter?

Är det någon som har info ? bild på Familjen Palmes livvaktsskydd under åren?
På det sätt jag blivit nertystad då jag spekulerat kring denna person förstår jag att det måste vara någon som LP mycket väl vet vem det är.
Citera
2013-04-10, 09:43
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
LP är precis som SPF socialfascist med inställningen att endast folk med rätt sorts social kompetens skall leda rättsstaten och kräva kontroll över medborgares attityder. Hennes man passade inte in i den ideologin. Nya förhör är meningslösa så länge bevisvärderingen bestäms av främmande makt och dess anonyma anhang.

Du lyckas på ett fantastisk sätt använda fyra hela rader med ord för att säga absolut ingenting. Dina monologer får UNA-bombarens manifest att låta begripligt. Det enda roande med dina förvirrade tankegångar är när du vänder dig till de andra trollen.

Ska du kasta skit på Lisbet Palme kan du väl åtminstone vara saklig? LP har pekat ut Christer Pettersson och har därmed redan bränt sin trovärdighet. Nya förhör med henne är meningslösa då hon inte på något sätt kan reparera denna skada. Kanske låg det en tanke bakom men hon kan idag inte säga något som är avgörande i en rättegång.
Citera
2013-04-10, 09:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Mer smutsnigs och förvirringstaktik. Fungerar ej på mig.

Ostridigt är det nog så att normal logik inte fungerar på dig .. Varför svarar du inte på p.norths fråga angående Grundborg ?
Citera
2013-04-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det känns inte naturligt att utropet var avsett för Olof, och det efterföljande utropet på utländskt språk stämmer säkert, Björkman var bara några meter bakom sällskapet och hörde nog rätt. Björkman är det viktigaste vittnet som finns att tillgå.

Jaha då... då måste vi ta fasta i detalj på allt Björkman säger. så det var alltså två kvinnor med en man i mitten som under max ca 10 meters förflyttning hann ge intryck av ett möte och att detta skedde på ett främmande språk som LP behärskar men ej Björkman och följden är alltså att LP bara spelade hysterisk och desorienterad och i själva verket insåg att hon skulle kunna manipulera hela utredningen genom att dölj mötet trots ett tjugotal vittnen till händelsen.

Jag antar att du då som en ordentlig Blomqvistare tagit reda på vilka språk dessa behärskade innan du lanserar teorier.

det känns.... du tror. du anser...

Jag anser att du systematiskt försöker trasha sökandet efter svar genom klassiska taktiker...
Citera
2013-04-10, 09:50
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
1. Ett rykte planterat av SPF som hörts på stan. Bra då vet vi tillförlitligheten på uppgiften om KOF och LP romans. Case closed!

2. Nej Mollvik jag menar inte och syftar inte till annat än vad du har skrivit. Jag har efterlyst vart ifrån och vilka källor du har när du påstår olika saker som t.ex. romansryktet. Sen att det tog dig hiskeligt lång tid och ett flertal anklagelser mot mig att jag ljuger innan du behagade svara är en helt annan historia som du själv är upphovsman till.
1. Det kan hända att jag missuppfattade ryktet. I verkligheten kanske det var ett triangeldrama där LP ville gulla med KOF men KOF var kär i Bildt och Bildt var kär i Bildt. För att ändra på detta hopplösa förhållande måste LP vända sig till sina medsystrar i SPF.
2. När du påstår att jag ljuger om dig ljuger du.
Citera
2013-04-10, 10:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Ledsen att du uppfattar det som förutfattade meningar när man efterlyser information och källor till olika uppgifter som nämns i tråden av olika deltagare. Du påverkar mig inte det minsta mer än att du allt för ofta klämmer ur dig de mest fantastiska saker som man självklart vill ha källor på vart detta kommer ifrån. Sen att du allt för ofta totalt ignorerar detta och ser det som förutfattade meningar måste kännas väldigt jobbigt för dig kan jag tro.
Var inte ledsen för det. Socialfascisters förutfattade meningar om mig leder mig alltid på rätt spår. Ni som ständigt skall förklara hur jobbigt jag måste ha det är ju så lyckligt ovetande om vad ni förlorat.
Citera
2013-04-10, 10:06
Medlem
Citat:
1. Det kan hända att jag missuppfattade ryktet. I verkligheten kanske det var ett triangeldrama där LP ville gulla med KOF men KOF var kär i Bildt och Bildt var kär i Bildt. För att ändra på detta hopplösa förhållande måste LP vända sig till sina medsystrar i SPF.
2. När du påstår att jag ljuger om dig ljuger du.

Jag börjar ana att någon kapat Oves identitet för att skruva den. Ironi är en som Ove aldrig använt någonsin!
Citera
2013-04-10, 10:13
Medlem
p.norths avatar
"På vägen upp mot Kungsgatan går det tre personer framför Björkman som ser ut att vara i sällskap med varandra. Björkman uppfattar personerna framför sig som att det var en man som gick närmast husen och som höll om en kvinna i mitten samt en kvinna som gick längst ut mot gatan. De såg alla ut att vara i samma längd. Björkman omtalar att han är säker på att sällskapet hade gått framför honom i minst fem meter och såg ut att ha trevligt och småpratade med varandra."

Han måste ha varit bra full eller så ljuger han? Ska man ska avfärda vittnet som bara va några meter bakom?
Är det därför man inte vill se det så? för att man inte vill lösa fallet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in