2009-03-03, 23:25
Medlem
Suveränt Joe!

Mycket mycket intressant.
Citera
2009-03-03, 23:26
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
1 (ett) vittne en totalt nerpundad person som vid tillfället var mycket påverkad av narkotika och alkohol påstår sig ha sett Petterson på Grand.
Han heter Reine och var kompis med Cedergren.

OK, helt opålitlig på fler sätt än ett alltså.
Jag litar betydligt mer på Sigge C än hans kunder. Och om jag inte är fel ute så sa Sigge att CP befann sig på Oxen (för h-e, var inte hela jävla lokalen buggad? Om inte, varför då 100% tjänstefel att inte banda allt som sades där nu när man visste om vad det var).
Citera
2009-03-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
OK, helt opålitlig på fler sätt än ett alltså.
Jag litar betydligt mer på Sigge C än hans kunder. Och om jag inte är fel ute så sa Sigge att CP befann sig på Oxen (för h-e, var inte hela jävla lokalen buggad? Om inte, varför då 100% tjänstefel att inte banda allt som sades där nu när man visste om vad det var).

Varken Sigge eller hans flickvän Lena vid tillfället minns egentligen ingenting.
Totalt noll angående Petterson.Däremot minns Cedergren en hel del annat.
Bland annat den vita bilen på Apelbergsgatan som hindrade Cerdergren att åka ner på Luntmakargatan.

Jag blir alltmer övertygad om att Skandiamannen ingick i någon hemlig sosseorganisation eller SÄPO.
(möjligen även inblandad men i såfall är Holmer med flera upp i Partiet det likaså))

Han var i farten och kollade Palme den kvällen.
Möjligen även Avsan.
Mårten Palme beskriver en man med exakt Skandiamannens klädsel och stålglasöggon som stod utanför Dekorima.

Palme var under bevakning men skjöts likt förbannat...tror jag.
Senast redigerad av rattelsnake 2009-03-03 kl. 23:48.
Citera
2009-03-03, 23:53
Medlem
elevators avatar
kamerorna i skandiahuset var inte av "inspelningstyp"? där hade man annars kunna finna ett och annat, speciellt när skandiamannen lämnar 23.19. det förefaller nästan på gränsen till osannolikt att skandiamannen skulle vara helt oskyldig.
Citera
2009-03-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
kamerorna i skandiahuset var inte av "inspelningstyp"? där hade man annars kunna finna ett och annat, speciellt när skandiamannen lämnar 23.19. det förefaller nästan på gränsen till osannolikt att skandiamannen skulle vara helt oskyldig.
Håller med. Tror nog inte på slumpen att han ska lämna skandia precis innan Palme blir skjuten. Är övertygad om att han är med i konspirationen.
Citera
2009-03-04, 00:13
Medlem
Leif Ds avatar
Det som postades i kväll från Proletären har jag personligen läst förr, men det är ändå en fin postning, alla har inte läst det.

Nåt är allvarligt fel med skandia.
Tiden dörren larmades av antyder att någon antingen gick ut och stängde dörren, eller gick in och stängde dörren, eller att väktaren AK stängde dörren så den larmade av. Skandiamannen återkom så vitt jag förstår till kontoret via huvudingången. Vekrar ju väldigt riskabelt kan man ju tycka, men kommer han gående längs gatan norrifrån och dyker in i en port 70 meter norr om mordplatsen så... Vem bryr sig? Ganska safe.

Vilken roll kan han ha haft?
- Gärningsman
- Obeservatör (för att kontorllera att den inhrda lönnmördaren faktiskt gör det han får betalt för och inte något annat.
- Helt utan inblandning.

Enligt mig är alla scenarion fullt möjliga.

En sak som är lite märklig är att AK inte nämner att SE varit ute och käkat vid 20-tiden eller när det var. Hennes kollega säger ju att det är så i alla fall. Kan AK och SE haft nåt ihop och AK inte vill berätta det. Nåt sexuellt alltså? Tja, det vet vi inget om. Det är ju en möjlig förklaring utifall att SE inte hade något med mordet att göra.
Att AKs förhörs hemligstämplas förvånar inte min vänstra lilltå ens. Samma adress som Hans Holmérs älskarinna säger ju allt. Det spelar ingen roll vad som sagts eller inte i förhöret. Detblir hemligstämplat ändå. Men jag tror att det i det förhöret farmkommer att HH var hos älskarinnan under mordnatten och inte alls i BLG som han själv påstod.
Citera
2009-03-04, 01:02
Medlem
Jag tror Skandiahuset användes för någon skum orgnisation som en del av sosse makteliten ingick i.
Eller så var det helt enkelt en SÄPO filial.
Något skumt är det dock otvedtydigt med Skandia och denne Skandiaman.
Skandiamannen ljuger på en rad punkter.
Varför är ju den fråga man måste ställa.

Har svårt att tro att man hemligstämplar från högsta ort någon otrohetsaffär vid ett Statsministermord.
Skandiamannens plottrande med sekunder och minuter hit och dit måste ha en allvarlig innebörd och inte någon mörkning för något vänsterprassel.

Uppenbart är att Skandiamannen kunde ta sig ut och in obehindrat från Skandiahuset utan att detta registrerades.

Kanske använde han vakten och kortet som ett slags alibi.
I själv verket var han ute på helt andra ärenden denna kväll.

* Kopplingen till EAP är mycket skum.
Var han en infiltratör?

Var det Skandiamannen Palme skulle träffa och gick in i fällan?

"Det bästa är om mordet inte klaras upp"

Lidbom
Senast redigerad av rattelsnake 2009-03-04 kl. 01:10.
Citera
2009-03-04, 06:05
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Det finns inga som helst restriktioner för att köpa en viss typ av ammo under förutsättning att man har licens för kalibern ifråga.
De kulor som man hittade var inte så ovanliga som folk tror.
När man köper ammo så är det försäljarens plikt att kolla licensen, men i övrigt
brukar detta inte bokföras. Personligen så använder jag 44 mag rätt mycket
och har väl någon enstaka gång varit med om att man skrivit ned licensen/personr på kvittot. Inte de senaste 15 åren dock.
Kort sagt...inga köplistor på ammo existerar så vitt jag känner till.

Tack Fjulle,men jag vill dubbelkolla att vi pratar om samma ammo.Det som hittades var helmantlade kulor(Winchester "metal piercing" 3572P) och vid prov vid SKL kom man på något man inte sett tidigare och det var att de var baktunga!!,dvs börjar rotera tidigt och vänder så att säga den tyngre änden framåt.

Se http://www.itdemokrati.nu/page35d.html

Denna kula måste ju vara framtagen för närskott som ska gå igenom skyddsväst eller en bil,om det är som i detta fall nästintill påsittande skott,30cm bort från mål(dvs av det tekniska underlag vi vet idag i denna tråd då OP:s rock är hemligstämplad) så börjar alltså kulan rotera inne i OP kropp och tappar snabbt energi.

För övrigt så måste man ju gå till botten angående det som hände i Skandia huset,tänk så nära HH det är.......

Har ni tänkt på vad många inom SAP säger att de hoppas att mordet inte blir löst!!!

Kan det rent av vara som jag i senare inlägg kommit fram till att det rent av är folk inom SAP som är djupt involverade/anstiftare

Följande länk ger lite kött på benen:

http://www.bankrattsforeningen.org.se/statistaten.html#INNEHÅLLSFÖRTECKNING

Här kan man läsa lite om vad SAP sysslat med, mycket är ju givet att skydda Sverige ,speciellt då mot röda laget,i sammarbete med det blå laget.

Frågan är, skulle OP lämna eller få nåt dokument till Engström eller nån annan på just det som blev mordplatsen??

Nåt som RattleS varit inne på tidigare i tråden ,är ju ifall Engström var Engström, hela tiden???.. ...Skandia stinker....
Senast redigerad av zorze 2009-03-04 kl. 06:20.
Citera
2009-03-04, 09:11
Medlem
Citat:

"Det bästa är om mordet inte klaras upp"

Lidbom
17 augusti 1995: Kjell-Olof Feldt skriver en uppmärksammad krönika i Dagens Nyheter där han kräver att polisspåret utreds på allvar av Palmeutredningen. Han menar att det är möjligt att poliser "på högsta nivå" kan ha varit inblandade i en komplott för att mörda Palme.

Natten till 18 augusti 1995: Två män grips på Sagerska huset, Ingvar Carlssons bostad. De är medlemmar i "skjutklubben", tidigare del av basebolligan samt medlemar i Väsby gym (som Anti Avsan).

18 augusti 1995: Ingvar Carlsson meddelar överraskande att han kommer att avgå inom kort.

30 augusti 1995: Carl Lidbom attackerar Feldt i en artikel på DN Debatt och menar att denne ägnat sig åt att sabotera för Ingvar Carlsson.

Så Carl Lidbom tycker man att Feldt saboterat för Carlsson när Feldt velat gå till botten med polisspåret!!!!

Det kan bara tolkas som att Lidbom och diverse andra är fullt införstådda i att Palmemordet är en konspiration, med förgreningar inom polis, säpo, mm, och som ingen kommer åt, eftersom de använder sig av hot.
Citera
2009-03-04, 09:55
Medlem
Citat:
1 (ett) vittne en totalt nerpundad person som vid tillfället var mycket påverkad av narkotika och alkohol påstår sig ha sett Petterson på Grand.
Han heter Reine och var kompis med Cedergren.

Jag antar att det är Roger Östlund du menar, om inte vem är Reine?
Citera
2009-03-04, 10:04
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
You're damn right, portnoy, Rock and Roll Hoochie Koo!!!!!

Här kommer del två av den rafflande artikelserien:

Proletären nr 8, 21-27 februari 1991 (del 1):

Rock-a-hula-baby!
Citera
2009-03-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Jag antar att det är Roger Östlund du menar, om inte vem är Reine?

Ja så hette han.

Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in