Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Det finns inga som helst restriktioner för att köpa en viss typ av ammo under förutsättning att man har licens för kalibern ifråga.
De kulor som man hittade var inte så ovanliga som folk tror.
När man köper ammo så är det försäljarens plikt att kolla licensen, men i övrigt
brukar detta inte bokföras. Personligen så använder jag 44 mag rätt mycket
och har väl någon enstaka gång varit med om att man skrivit ned licensen/personr på kvittot. Inte de senaste 15 åren dock.
Kort sagt...inga köplistor på ammo existerar så vitt jag känner till.
Tack Fjulle,men jag vill dubbelkolla att vi pratar om samma ammo.Det som hittades var helmantlade kulor(Winchester "metal piercing" 3572P) och vid prov vid SKL kom man på något man inte sett tidigare och det var att de var baktunga!!,dvs börjar rotera tidigt och vänder så att säga den tyngre änden framåt.
Se
http://www.itdemokrati.nu/page35d.html
Denna kula måste ju vara framtagen för närskott som ska gå igenom skyddsväst eller en bil,om det är som i detta fall nästintill påsittande skott,30cm bort från mål(dvs av det tekniska underlag vi vet idag i denna tråd då OP:s rock är hemligstämplad) så börjar alltså kulan rotera inne i OP kropp och tappar snabbt energi.
För övrigt så måste man ju gå till botten angående det som hände i Skandia huset,tänk så nära HH det är.......
Har ni tänkt på vad många inom SAP säger att de hoppas att mordet inte blir löst!!!
Kan det rent av vara som jag i senare inlägg kommit fram till att det rent av är folk inom SAP som är djupt involverade/anstiftare
Följande länk ger lite kött på benen:
http://www.bankrattsforeningen.org.se/statistaten.html#INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Här kan man läsa lite om vad SAP sysslat med, mycket är ju givet att skydda Sverige ,speciellt då mot röda laget,i sammarbete med det blå laget.
Frågan är, skulle OP lämna eller få nåt dokument till Engström eller nån annan på just det som blev mordplatsen??
Nåt som RattleS varit inne på tidigare i tråden ,är ju ifall Engström var Engström, hela tiden???..

...Skandia stinker....