2013-01-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Jag undrar jag om det är samma person som man har figurerat till "johan", tycker mest var en långskott till chansning.

http://www.newsmill.se/user/Lars-Kristian%20Bergh/kommentarer
Citera
2013-01-27, 15:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveItANice
Hur har hon gjort sig oanvändbar ? Jag är novis på detta. Kanske OffT min fråga och svar kanske finns längre tillbaks i tråden.

Iom sitt tvärsäkra utpekande av CP i konfrontationen 14/12-88 och sina utlagor i rättegångarna 89 så har hon gjort sig själv oanvändbar i vidare sammanhang nu när stegen pekar bort från CP som GM. Iom de säkra uttalandena då så kan inga andra av hennes uttalanden om vad som hände på MP vara till någon hjälp nu om det skulle börja hända något på allvar, alltså måste LP helt frikopplas från fallet.
Citera
2013-01-27, 16:18
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Iom sitt tvärsäkra utpekande av CP i konfrontationen 14/12-88 och sina utlagor i rättegångarna 89 så har hon gjort sig själv oanvändbar i vidare sammanhang nu när stegen pekar bort från CP som GM. Iom de säkra uttalandena då så kan inga andra av hennes uttalanden om vad som hände på MP vara till någon hjälp nu om det skulle börja hända något på allvar, alltså måste LP helt frikopplas från fallet.

Dagens Expressen i innehåller gamla sossetoppars kommentarer till en pilgrims död. Vare sig Ingvar Carlsson , Pierre Schori eller Jan O Karlsson är speciellt positiva. Mest anmärkningsvärd är Ingvars kommentar att "politisk diskussion om OPs insatser blockerat PU". Jag undrar vilken värld han lever i. Det som mest blockerat PU är hans oförbehållna stöd till Holmer och.Ebbe bakom ryggen på de legitima utredarna.
Tycker först det är.de senaste åren man på allvar börjat diskutera OPs politik. Det var tabu första decenniet efter MOP .
Jag funderar vad denna njugghet kan bero på. Var de själva inte så förtjusta i den kärnvapenfria zonen eller är det Lisbeths utpekande som ska försvaras ?
Citera
2013-01-27, 16:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Lisbet Palme är förbrukad som vittne. Hon kommer vid ett omtag att höras om annat.
Citera
2013-01-27, 16:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Dagens Expressen i innehåller gamla sossetoppars kommentarer till en pilgrims död. Vare sig Ingvar Carlsson , Pierre Schori eller Jan O Karlsson är speciellt positiva. Mest anmärkningsvärd är Ingvars kommentar att "politisk diskussion om OPs insatser blockerat PU". Jag undrar vilken värld han lever i. Det som mest blockerat PU är hans oförbehållna stöd till Holmer och.Ebbe bakom ryggen på de legitima utredarna.
Tycker först det är.de senaste åren man på allvar börjat diskutera OPs politik. Det var tabu första decenniet efter MOP .
Jag funderar vad denna njugghet kan bero på. Var de själva inte så förtjusta i den kärnvapenfria zonen eller är det Lisbeths utpekande som ska försvaras ?

Det starkaste motståndet mot att lösa mordgåtan Olof Palme finner vi inte helt oväntat inom det socialdemokratiska toppgarnityret. Om det är den kärnvapenfria zonen eller Lisbet Palmes utpekande som ska försvaras är nog svaret - både ock. Ett fullkomligt ofattbart rättsövergrepp som bestods Christer Pettersson.
Citera
2013-01-27, 16:39
Medlem
Gattoos avatar
http://www.expressen.se/nyheter/kommissionen-polisspar-iskallt/

Är det någon som förvånas av detta utspel? Sådan total ignorans borde inte vara möjlig. Hon pratar om att bland annat Walkie Talkie iakttagelser blivit utredda till botten!? Dessa spår har PU avfärdat och t.o.m. ljugit om för att det inte har passat in i jakten på en ensam gärningsman. Desinformation så det sjunger om det. Svammel!
Citera
2013-01-27, 16:51
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
http://www.expressen.se/nyheter/kommissionen-polisspar-iskallt/

Är det någon som förvånas av detta utspel? Sådan total ignorans borde inte vara möjlig. Hon pratar om att bland annat Walkie Talkie iakttagelser blivit utredda till botten!? Dessa spår har PU avfärdat och t.o.m. ljugit om för att det inte har passat in i jakten på en ensam gärningsman. Desinformation så det sjunger om det. Svammel!
Det bet man väl vem som är Palmeåklagare
Citera
2013-01-27, 17:00
Medlem
MBoudines avatar
Ledande socialdemokraters ovilja och kallsinniga inställning till att mordet på Olof Palme blir löst - på riktigt - kan bli en belastning för (S) i valet 2014.
Citera
2013-01-27, 17:01
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Det bet man väl vem som är Palmeåklagare

Jo och det är inte den Skarpaste kniven i lådan inte..
Citera
2013-01-27, 17:24
Medlem
Citat:

Och varför höll Ingvar Karlsson Holmér om ryggen? Varför detta sabotage av utredningen och grundlagen?
Jag tror det är alldeles för enkelt att skylla på någon underordnad polis, en underordnad tjänsteman som sannolikt inte varit annat än lojal mot sina chefer. Man måste se mönstret och inse att någon hållit i yxan.
Citera
2013-01-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Lögndetektor är vad som erbjuds om hon accepterar det. Tror inte hypnos eller sanningsserum används numera.
HAHAHAHAHA!!! Jaså, det tror du erbjuds!
Du måste vara helt störd.

Förresten, berätta mer om "sanningsserum". Vad är det?
Ges det av förhörande konstapel i samband med att frågningen inleds? "Här får du ett sanningspiller och lite vatten innan vi börjar"
Senast redigerad av Hellström 2013-01-27 kl. 17:45.
Citera
2013-01-27, 17:58
Medlem
ieshos avatar
Lars-Kristian Bergh med egen blogg där hela januari nyligen raderades: http://www.bergsblogg.se/

Se på https://www.flashback.org/p41711681#p41711681

Det verkar som tråden om Olof Palme har blivit populär:
Mordet på Olof Palme
30 ämnen • 37 623 inlägg • 385 besökare
Senast redigerad av iesho 2013-01-27 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in