2012-09-26, 22:46
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Vad menar du ? Penetrerande, är det samma som jaktamunition?
kulor som ej tumlar eller splittras.
Citera
2012-09-26, 22:46
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Tycker att du ska avsäga dig dit uppdrag Grandioso ! Här försöker vi lösa Palmemordet!

Är det så ??...att det helhjärtat försöker lösas ?
Tycker mer än hälften av inläggen bara innehåller trams och påhopp på andra, samt
flams om katt/marsvinsmänniskor eller IB-pappor.
Grandioso har väl lika rätt att skriva här som alla andra ( inte för att jag sympatiserar med hans teori, men ändå).

Är det förresten någon här som har upplysningar ( gärna med källhänvisning ) om Bror Peräs självmord.
Någon som ev. vet namn på vittnen ?
Citera
2012-09-26, 22:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Gärningsmannen klev upp bakom Palme och sköt första skottet ut mot vägen. Lisbet fortsatte framåt medans Palme stannar upp något, sannolikt eftersom gärningsmannen lade handen på hans axel. Gärningsmannen skjuter honom med andra skottet under kragkanten och det tar strax under sekunden för Palme att träffa marken under vilket Lisbet rört sig framåt ytterliggare ett steg. För att svara på din fråga: Lisbet befann sig rätt så exakt en meter ifrån gärningsmannen vid första skottet.

Själv är jag mer av en marsvinsmänniska

Hm .. c:a en meter .. Kan GM ha tagit tag i Lisbets mockapäls, dragit lite i den och skjutit ett skott genom denna längs med hennes rygg - och därefter snabbt placerat ett skott riktat mot sömmen, strax under kragkanten på Olof ? Kan LP ha fått detta förklarat för sig och "övertalats"/skrämts att medverka i det teaterstycke som därefter kommer att spelas upp ?
Citera
2012-09-26, 23:03
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Förstår inte riktigt reglerna här.Trodde de va ett fritt forum. Hovfaxen o övrigas åsikter ser jag gärna
mer av på pokerstanbird@yahoo.se

Ha de !

Det är ju så att om man försöker efterforska någons identitet, så blir man avstängd....och om man då reggar ett nytt alias, fast man är avstängd, så bryter man mot en regel till...och blir avstängd igen.

Likaså det här med att ha flera konton och skriva under olika nick...vilket förekommer i flera fall.
Senast redigerad av natteknik 2012-09-26 kl. 23:14.
Citera
2012-09-26, 23:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Är det så ??...att det helhjärtat försöker lösas ?
Tycker mer än hälften av inläggen bara innehåller trams och påhopp på andra, samt
flams om katt/marsvinsmänniskor eller IB-pappor.
Grandioso har väl lika rätt att skriva här som alla andra ( inte för att jag sympatiserar med hans teori, men ändå).

Tack, natteknik!
Snällt av dig. Men ska nog minska betydligt på min närvaro här. Kanske sluta helt att posta som
jag i och för sig har "lovat" flera gånger tidigare.
Tror det kommer att dras en och annan suck av lättnad i ett sånt fall...
Citera
2012-09-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tack, natteknik!
Snällt av dig. Men ska nog minska betydligt på min närvaro här. Kanske sluta helt att posta som
jag i och för sig har "lovat" flera gånger tidigare.
Tror det kommer att dras en och annan suck av lättnad i ett sånt fall...

Skriv gärna om du har nåt nytt att komma med !!!!!
Citera
2012-09-26, 23:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Det är ju så att om man försöker efterforska någons identitet, så blir man avstängd....och om man då reggar ett nytt alias, fast man är avstängd, så bryter man mot en regel till...och blir avstängd igen.

Likaså det här med att ha flera konton och skriva under olika nick...vilket förekommer i flera fall.

Curiosity killed the cat ..
Citera
2012-09-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sahlins
min källa verkade så pass seriös & trovärdig att jag inte kan framhärda min egen teori längre. Källan vill absolut inte träda fram offenligt eller ha ett stängt föredrag a la' jallai. Källan uppger även att landsföradarspåret har utrets men "de har tagit stopp efter ett tag".

Jo det äger nog sin riktighet. spåret har delvis utretts utan sanktion uppifrån men det tog stopp. Känner igen uttrycket

Det faller på några av oss att fungera som ställföreträdare för dem som inte kan eller vill träda fram offentligt. Folk i den branchen har viss lojalitet och motvilja att avslöja hemligheter. Sanningen om t ex DC 3:an Palmemordet, Bordellaffären, Gjejeraffären, Hårsfjärden är i olika grad känd i olika kretsar men man vill inte gärna skvallra i vart fall inte offentligt.

Sammantaget ger det inte så vackra interiörer. Sanningen är att vi närde ganska tvivelaktiga figurer inom det som ibland benämns underrättelsetjänst och t ex Stay Behind eller Rear Guard. Detta är inte unikt för Sverige. Allt hånger ihop historiskt. Samma typ av åsikter finner vi i andra länders motsvarigheter. Det som var unikt för denna tid var att de kom att hamna delvis utom kontroll med t ex WACL som bas i ett internationellt nätverk. Vid tiden för mordet var vi kanske för naiva för att kunna tro på sådant (och vissa är det fortfarande) men saker har sin gång och nu ser kartan annorlunda ut. Det är fler för varje dag som blir varse hur det kan ligga till. Inte minst dagens affärer med vapenexport mm gör att allt fler förstår att det inte är några fantasier utan den smutsiga verkligheten där MUST springer med plastpåsar fulla med kontanter för att sätta upp blufföretag.
Citera
2012-09-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theseglorydays
Så då har man alltså först medvetet klantat sig i en konfrontation så utpekandet ska kunna ifrågasättas, för att därför kunna fria i hovrätt? Ja ni tar ju världsrekord..

Egentligen var det ju så att Pettersson skulle frikänts redan i Tingsrätten om det inte varit så att man på den tiden kunde få en fällande dom på lekmännens åsikt enbart utan stöd av några av de laglärde. Samtliga domare i Petterssonmålen från Tingsrätt till HD var av samma åsikt. Det var lekmännen som lät sig påverkas av mediakampanjer och den press de var under som fällde inga andra. Låt skuggan falla på dem.
Citera
2012-09-27, 00:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Tror mer o mer på dig Bobo. Heter du Jan Uddgren?
gruppen som fick uppdraget av CIA kallas Propan.
Citera
2012-09-27, 00:26
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sahlins
min källa verkade så pass seriös & trovärdig att jag inte kan framhärda min egen teori längre. Källan vill absolut inte träda fram offenligt eller ha ett stängt föredrag a la' jallai. Källan uppger även att landsföradarspåret har utrets men "de har tagit stopp efter ett tag".

Just det ja...är det ingen annan än jag som får lilla känslan att din berättelse är...typ...hittepå ?
Citera
2012-09-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
gruppen som fick uppdraget av CIA kallas Propan.
.
Att Buch/CIA var initiativtagare kan jag "köpa". Men du har alltså namnet på den operativa gruppen.

Ganska intressant.! Kan du utveckla lite!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in