Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jämför SVTs uppgifter:
"Enligt Joakim Palme hade Olof Palme och hans fru Lisbeth först bestämt sig för att vara hemma på kvällen den 28 februari 1986. Sedan ändrade de sig och bestämde sig för att gå på bio.

-Enligt mamma försökte pappa då ringa efter livvakt men fick inte tag på någon, berättar han för svt.se. Hon säger också att hon tidigt berättade om detta i mordutredningen."
http://www.svt.se/nyheter/sverige/joakim-palme-pappa-ville-ha-livvaktsskydd-mordkvallen

Men vaktbolagets livakt INTE Säpos livvakt som ansvarade för Palme säger:
"Säpo skötte säkerheten i omgivningen, medan vaktbolaget vakade över hans person dag och natt.
....
Hans minns kvällen den 28 februari 1986. Paret Palme ville gå på bio ensamma. Säpo gav med sig och vaktbolaget lät Erling Karlsson och hans kollega ta ledigt. De satt på en restaurang 30 meter från biografen och åt middag när skotten small av.
– Det for genom mitt huvud att nu är Olof skjuten. Vi rusade ut och såg att någon redan var igång med konstgjord andning."

http://www.skanskan.se/article/20090719/NYHETER/865494947/-/han-har-vaktat-kant-folk

Någon slirar på sannningen.

Det verkar nästan som Säpo ser till att Palme är utan livvakt samtidigt är det underligt att vaktbolagets personal är i området.

Kan skotten höras 30 meter från biografen inne på en restaurang?

Enligt en av de sönerna som är lika pålitliga som ni själva tyckte er se dem vara, så fick inte OP tag på skyddet.

Antingen fick han inte tag på dem!
Eller så försökte han inte!

Men han sa så i svt ikväll. Borde inte det gå att kolla? Specifikationerna kanske är klassade?
Citera
Bannlyst
Kaffemoster - Du är helt klart en person som jag skulle benämna "opålitlig i penningaffärer". Dig ska man inte låna ut ens 1500 spänn till. Känner du igen det uttrycket förresten? Opålitlig i penningaffärer? Peter Bratt beskrev Håkan Isacson exakt med de orden. Min IB-farsa sade faktiskt det om en gammal kollega också, att han var "opålitlig i penningaffärer". Det vill säga "en person som inte att lita på i några sammanhang" alls. Farsan gav aldrig den förklaringen men lite måste man ju börja fatta själv också när man har fyllt 40 och folk med egna agendor pratar strunt. Godnatt.
Citera
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemonster
Om du säger varför vi skulle fråga om honom och så vidare, så kanske...

Tryckte till på den såkallade knappen
Citera
2012-09-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Kaffemoster - Du är helt klart en person som jag skulle benämna "opålitlig i penningaffärer". Dig ska man inte låna ut ens 1500 spänn till. Känner du igen det uttrycket förresten? Opålitlig i penningaffärer? Peter Bratt beskrev Håkan Isacson exakt med de orden. Min IB-farsa sade faktiskt det om en gammal kollega också, att han var "opålitlig i penningaffärer". Det vill säga "en person som inte att lita på i några sammanhang" alls. Farsan gav aldrig den förklaringen men lite måste man ju börja fatta själv också när man har fyllt 40 och folk med egna agendor pratar strunt. Godnatt.

Kom till saken som tråden berör tack
Citera
2012-09-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Tryckte till på den såkallade knappen

?
Citera
2012-09-22, 00:04
Medlem
Citat:
Hans minns kvällen den 28 februari 1986. Paret Palme ville gå på bio ensamma. Säpo gav med sig och vaktbolaget lät Erling Karlsson och hans kollega ta ledigt. De satt på en restaurang 30 meter från biografen och åt middag när skotten small av.
– Det for genom mitt huvud att nu är Olof skjuten. Vi rusade ut och såg att någon redan var igång med konstgjord andning."

Någon som vet vad det låg för restauranger där 1986 , vilken kan han avse ?
Citera
2012-09-22, 00:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men någon anledning att framföra annat än vad de verkligen tror på föreligger ju knappast.

Den slutsatsen är du nog ganska ensam om, Grandioso.

Citat:
Nu är de övertygade om CP som gärningsmannen här. Man får lov att acceptera det, hur
avvisande man än själv förhåller sig till de slutsatser bröderna och mamman kommit fram till.

Det är ingen som förbjuder någon att ha stolleåsikter. På riktigt - eller på låtsas, av någon anledning. Men i gengäld, och i det här fallet, får bröderna Palme och deras mamma acceptera att praktiskt taget varenda svensk som har ägnat ett minimum av intresse och tid åt "Fallet Palme" begriper att Lisbet Palme efter några inledande, misslyckade försök efter noggrann anvisning slutligen lyckades peka ut den enda missbrukaren i en konfrontationsline. Alla förstår att sönerna tvingats vara lojala med mamma Palme - men vad är anledningen till denna lojalitet som sånär fått en oskyldig person dömd till livstids fängelse ? Vad är det bröderna och deras mamma döljer ?

Eller är hela rättsprocessen mot Christer Pettersson ett skådespel från början till slut. Ett teaterstycke regisserat av landets makthavare, politiska såväl som ekonomiska, med ett på förhand skrivet manus som berörda domstolar har att hålla sig till. Ett manus som slutar i deadlock med en oskyldig "friad" i HR i brist på bevis, men med misstankarna om skuld för evigt hängande över sig. Ett bekvämt sätt att få mordet på Olof Palme polisiärt uppklarat utan att någon verklig gärningsman behöver tas in för rannsakning vilket, om olyckan var framme, kunde riskera att branda initiativtagare/finansiärer. Problemet är att allmänheten vägra köpa den officiella versionen och somna om.
Citera
2012-09-22, 00:13
Medlem
ziracorns avatar
Mysteriet kring de 3:s intellektuella oförmåga att debattera ämnet kvarstår, vare sig det beror på programledarens mongoloida teknik eller ej.
Citera
2012-09-22, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemonster
Kom till saken som tråden berör tack

Gör gärna det själv. Mitt i din uppmålade fredagsfylla efterfrågar du Lingärdes PM härinne. Den har du visst stenkoll på i varje fall? Varför det kan jag börja undra då.
Citera
2012-09-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Gör gärna det själv. Mitt i din uppmålade fredagsfylla efterfrågar du Lingärdes PM härinne. Den har du visst stenkoll på i varje fall? Varför det kan jag börja undra då.

Vad jag som person har att göra med mordet på Olof Palme!
Citera
2012-09-22, 00:30
Medlem
CapsLockss avatar
Titta och lyssna på Skavlan http://www.svtplay.se/skavlan 11 minuter in i programet dyker det märkliga upp. Begrunda
Citera
2012-09-22, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Någon som vet vad det låg för restauranger där 1986 , vilken kan han avse ?

Det finns en restaurang på andra sidan gatan, mitt emot Grand, där ett vittne såg en man liknande mördaren bli kontaktad på en personsökare och lämna restaurangen samtidigt som Palme lämnade biografen. Långsökt såklart, men mördaren häckar ju trots allt på en restaurang i GW:s romaner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in