Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Så du visste vilka som arbetade med vad? Nej du min käre vän. Du blandar ihop dina demoner och får en soppa av en blå konspiration. Ta emot hjälpen att dissekera vilka organisationer som hade vilka verkliga uppgifter så kan du skilja äpplen och päron och få ingiverlser om mera trovärdiga scenarion än förräderi från fästmön med hopfantiserade tavlor med öppna budskap och hemliga koder för att kommunicera där du är den ende att förstå de dolda budskapen.
Ingenstans har du kunnat styrka att det har något med verkligheten att göra.
Jag har full respekt för dem som inte tillmäter mina uppgifter någon betydelse, men inte för dem som med fula påhopp om min mentala hälsa försöker hindra mig från att föra ut uppgifterna. Jag tror säkert att det finns de som förstår budskapets lydelse i CHANTAL-CHARON-VENERDI.
Och Ingrid Klerings tavelpresent är ingen fantasi. Jag skulle aldrig våga ljuga om något sådant, hon presenteras som en kvinna med mycket makt nuförtiden, och många här vet ju vem jag är, inte minst genom min skrift Grobladet.
Citat:
Jag försvara inte Säpo.... nu har du fallit i Flaxx, Hovfaxen, Lasse 771:s fälla. Jag försöker visa att Säpo som organisation inte hade vare sig förankring eller organisation att vara anstiftare och eller utförare. Inte heller har de fört massiva mörkläggningskampanjer som SSI och andra gjort i mer än 25 år. Det hindrar inte att enskilda Säpopoliser kunnat vara engagerade i mordet på olika sätt. T ex var det säpopoliser som engagerade sig och lierade sig med t ex Ebbe i rent kriminell verksamhet.
Du är bara löjlig, ingen behöver tala om för någon att du är en Säpokramare.
Hur kan du veta att SSI gjort mörkläggningar? Det är obekräftade spekulationer. Att Säpo mörkat och vilselett vet vi alla här.
Citat:
Några Säpopoliser hade också kopplingar till högerextrema organisationer och lojaliteter med näringslivet och i något fall ahr dessa mörkat sina egna handlingar. Försök förstå det komplexa spelet och se de förgiftade äpplena i korgen med någorlunda frisk frukt!
Drivande i saken har dock en sida varit när det gäller Palmemordet och då kanske man skall försöka leta där och förstå saker utan att behöva ta till fantasifulla tolkningar eller att bunta ihop allt i en obegriplig ideologisk röra.
Ingen påstår att polisen eller Säpo i sin helhet är inblandade. Däremot tycks dina kontakter vara det.