2012-07-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Liksom Ingvar Carlsson, OP's efterträdare som avgick av "personliga skäl". Vilka dessa personliga skäl var borde utredas och både LP och IC borde sättas under förhörslampor i något utrymme på Bergsgatan. Eller så vill man helt enkelt inte få Palmemordet löst, så kan det ju också vara.
En sak jag återkommer till ofta är ju IC eller Ingo Swanson som utsätts för ett tortyrliknande förhör i Jallais bok. Vad vill Jallai visa med det?
Att IC sitter inne med mycket av lösningen? Eller vill han orsaka en reaktion på vad som står i boken? För sättet ingo behandlas i boken är väl någonstans i kategorin "ärekränkning"..........
Citera
2012-07-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det gäller att hitta gärningsmannen i ett statsministermord och det finns ingen anledning att komplicera tankegångarna om detta genom att införa sannolikhetsteori och abstrakta beräkningsmodeller, tagna ur Calculus.

Lisbet Palme är en del av lösningen, så på ren, oborstad svenska handlar det om att ta in kärringen och sätta henne under press, det måste vara slut för hennes del att spela Gudomlig och Prinsessan på ärten. In med Ingvar Carlsson också, han måste förklara vilka privata skäl han hade för sitt förtida avhopp. Han blev bortskrämd, det är det det handlar om.
LP förlorar sin make, livskamrat och den som är far till hennes barn.
Oavsett vilken människa som hamnar i den situationen vill nog ha ett svar som stämmer. Det jag vill belysa är min åsikt om varför hon kanske vidhåller sin historia:
1. Hon är hjärntvättad.
2. Hennes kvarvarande familj är hotad.
3. Det "ligger i nationens intresse" att inte GM blir utpekad. Och! Att en ensam galning blir utpekad.

Stämmer nr 3 då tror jag att LP fått info om vem som höll i vapnet/ vilka som låg bakom.
Citera
2012-07-22, 22:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
En sak jag återkommer till ofta är ju IC eller Ingo Swanson som utsätts för ett tortyrliknande förhör i Jallais bok. Vad vill Jallai visa med det?
Att IC sitter inne med mycket av lösningen? Eller vill han orsaka en reaktion på vad som står i boken? För sättet ingo behandlas i boken är väl någonstans i kategorin "ärekränkning"..........

Vad Jallai vill med sina böcker eller antyder har jag som aldrig läser nåt ingen aning om, beats me.
Citera
2012-07-22, 22:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
LP förlorar sin make, livskamrat och den som är far till hennes barn.
Oavsett vilken människa som hamnar i den situationen vill nog ha ett svar som stämmer. Det jag vill belysa är min åsikt om varför hon kanske vidhåller sin historia:
1. Hon är hjärntvättad.
2. Hennes kvarvarande familj är hotad.
3. Det "ligger i nationens intresse" att inte GM blir utpekad. Och! Att en ensam galning blir utpekad.

Stämmer nr 3 då tror jag att LP fått info om vem som höll i vapnet/ vilka som låg bakom.

Vill Lisbet Palme ha ett svar som stämmer kan hon ju börja med sin egen insats för att lösa mordet på maken, och bara kräk faller undan för hot när livskamraten och fadern till barnen mördas framför ögonen på henne. Att Christer Pettersson, det dispensibla offerlammet man hittade bland samhällets olycksbarn, pekades ut som Olof Palmes baneman är en skandal fullt i klass med Dreyfusskandalen. Fullkomligt svinaktigt och ovärdigt en rättsstat.

Att det inte ligger i nationens intresse att att GM dras upp i ljuset är bull som endast anstiftarna, GM och de som håller dessa om ryggen är betjänta av. Skitprat som man under tjugoåtta år duperat svenska folket att tro.
Citera
2012-07-23, 01:43
Medlem
MBoudines avatar
Tjugosex år ska det vara. Men det är illa nog ..
Citera
2012-07-24, 08:36
Medlem
zorzes avatar
Ett kort uttalande av Agrell,en tidig analys,kanske LGWP sett den

http://www.youtube.com/watch?v=oAitWRX318E
Citera
2012-07-24, 09:03
Medlem
GWpersson fick sin professur för att han visste för mycket om misstagen runt p-mordet (han kände till kapten klänning också)
Citera
2012-07-25, 00:14
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
GWpersson fick sin professur för att han visste för mycket om misstagen runt p-mordet (han kände till kapten klänning också)
Får man fråga vad du bygger det på? Inget illa menat, men det är ju intressant att höra om det finns någon källaren eller om det är dina egna slutsatser etc.....?

Agrell har jag underskattat men han är nog riktigt vass.!
Edit. Källa ska de vara dumma mobil.
Senast redigerad av TigerKid 2012-07-25 kl. 00:17.
Citera
2012-07-25, 10:02
Medlem
zorzes avatar
Citat:

Gissar du bara eller vet du något konkret i "visste för mycket"..??....visste vad i så fall?
Citera
2012-07-25, 12:35
Medlem
Är det någon som vet något om den koppling till EAP som Henry S*derström, G*sta S*derströms son lär ska ha haft? Även GS själv ska ha deltagit i en närradiosändning arrangerad av EAP...
Citera
2012-07-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Får man fråga vad du bygger det på? Inget illa menat, men det är ju intressant att höra om det finns någon källaren eller om det är dina egna slutsatser etc.....?

Agrell har jag underskattat men han är nog riktigt vass.!
Edit. Källa ska de vara dumma mobil.
Han brättade det på ett släktkalas
Citera
2012-07-26, 11:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
...
Han brättade det på ett släktkalas
Jag har läst lite bland dina övriga inlägg på FB och har ingen anledning att tro att du ljuger, så detta var en ganska intressant upplysning om GW som säkert kände sig lite mutad utan att detta någon gång nämndes inför utnämningen till professor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in