2012-06-10, 17:57
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne01
Vet man om det finns någon koppling mellan CH och vapenhandlaren Östling? Troligtvis inte eftersom CH beskrivs som en ensamvarg, men kanske köpte han revolvern och/eller kulorna av Östling?

/Daniel
Menar du CA/GH? Båda var skyttar. Kanske var CA med i försvarsskytteklubben, men inte just då när den spridda namnlistan skrevs?
Citera
2012-06-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Menar du CA/GH? Båda var skyttar. Kanske var CA med i försvarsskytteklubben, men inte just då när den spridda namnlistan skrevs?
Ja, ursäkta missen. Jag blir lätt förvirrad av alla förkortningar.

Men finns det alltså bara en spridd medlemslista? Var fick jag två ifrån?
Citera
2012-06-10, 19:19
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, ursäkta missen. Jag blir lätt förvirrad av alla förkortningar.

Men finns det alltså bara en spridd medlemslista? Var fick jag två ifrån?
Vilka två listor har du? Jag har bara den med de 18 namnen:

Per Arvidsson
Anti Avsan
Peder Badene
Sonny Björk
Claes Djurfeldt
Ingvar Grundborg
Ulf Helin
Ulf Hjelmberg
Fredrik Kugelberg
Per Landby
Per Nichols
Bo Nilsson
Carol Paraniak
Lars Persson
Lars Ulfving
Sverker Ulfving
Torsten Werner
Carl Östling
Citera
2012-06-10, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vilka två listor har du? Jag har bara den med de 18 namnen:

Per Arvidsson
Anti Avsan
Peder Badene
Sonny Björk
Claes Djurfeldt
Ingvar Grundborg
Ulf Helin
Ulf Hjelmberg
Fredrik Kugelberg
Per Landby
Per Nichols
Bo Nilsson
Carol Paraniak
Lars Persson
Lars Ulfving
Sverker Ulfving
Torsten Werner
Carl Östling

Har för mig att den matrikel är från ett par år efter mordet...det fanns fler och andra medlemmar under 1986.
Citera
2012-06-10, 20:55
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Vet man om det finns någon koppling mellan CH och vapenhandlaren Östling? Troligtvis inte eftersom CH beskrivs som en ensamvarg, men kanske köpte han revolvern och/eller kulorna av Östling?

/Daniel

Bägge tävlingssköt .357 Magnum, så det kan ju mycket väl tänkas att de träffats.
Citera
2012-06-11, 18:58
Bannlyst
Ska jag vara ärlig tycker jag redan att systemet med multipla trådar fungerar dåligt...
Citera
2012-06-11, 20:06
Medlem
Ja, det är klart. Det finns ju inte ens något behov. Det heter utspädning och kan bara vara till för att förstöra.
Citera
2012-06-11, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Ja, det är klart. Det finns ju inte ens något behov. Det heter utspädning och kan bara vara till för att förstöra.

If it ain't broken. Jag hoppas bara att modarna är öppna för förslaget att byta tillbaka till det gamla systemet.
Citera
2012-06-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Har för mig att den matrikel är från ett par år efter mordet...det fanns fler och andra medlemmar under 1986.

Om man har ett hum om hur rekryteringen ser ut till olika hemliga verksamheter som t ex Staybehind/Arla etc så kan man kanske tänka sig att föreningen fungerade som ett filter där man kände folk lite informellt på pulsen inför eventuella rekryteringar. Man kunde också utan att väcka uppmärksamhet göra olika studiebesök på mer eller mindre hemliga anläggningar med utvalda grupper av medlemmarna och öva praktiska färdigheter.

Alltså skulle det kunna vara så att det bland föreningens medlemmar fanns folk som tillhörde någon verksamhet inom kuppförsvar eller testades för att ev rekryteras dit och hemligare delar av detta men det behöver inte vara så att alla föreningens medlemmar hörde till eller att alla av de hemligaste hörde till föreningen. De var kanske inte enbart verksamma med kuppförsvar i huvudkommunen?

En sak att notera är kanske att det över tid varierat vilka som var anslutna.
Citera
2012-06-11, 20:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Citat:
If it ain't broken. Jag hoppas bara att modarna är öppna för förslaget att byta tillbaka till det gamla systemet.
Jag förstår inte er kritiska inställning. Det är ju knappt några alls som skriver nu i juni. Det är en utmärkt idé att samla vissa diskussioner i egna trådar tycker i alla fall jag. En tråd bara om DA och AL skulle vara perfekt.
Citera
2012-06-11, 21:00
Medlem
Citat:

Fast på ett sätt är det ganska skönt att dead end diskussioner sållas bort. De självdör ju då ganska snabbt som synes och man slipper att de trasar sönder den tunga tråden.

Se det som så här. Om någon drar in repriser av sidospår som grekiskasonendiskussionen etc kan moderatorerna rensa bort dem i uppsamlingsdammens undertråd där de är bra isolerade. Eloge till de som tänkt till här... det är fan ta mig genialt och sparar nog en del jobb för dem som skall moderera.
Citera
2012-06-11, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Om man har ett hum om hur rekryteringen ser ut till olika hemliga verksamheter som t ex Staybehind/Arla etc så kan man kanske tänka sig att föreningen fungerade som ett filter där man kände folk lite informellt på pulsen inför eventuella rekryteringar. Man kunde också utan att väcka uppmärksamhet göra olika studiebesök på mer eller mindre hemliga anläggningar med utvalda grupper av medlemmarna och öva praktiska färdigheter.

Alltså skulle det kunna vara så att det bland föreningens medlemmar fanns folk som tillhörde någon verksamhet inom kuppförsvar eller testades för att ev rekryteras dit och hemligare delar av detta men det behöver inte vara så att alla föreningens medlemmar hörde till eller att alla av de hemligaste hörde till föreningen. De var kanske inte enbart verksamma med kuppförsvar i huvudkommunen?

En sak att notera är kanske att det över tid varierat vilka som var anslutna.

Du säger att du har ett hum om hur rekryteringen till olika hemliga verksamheter ser ut? Berätta alla detaljer för oss andra oupplysta är du hygglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in