2008-11-06, 12:22
Medlem
Braqckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Åke M befann sig på Dalagatan när han hörde detta samtal. Alltså inte så långt ifrån mordplatsen.

Dalagatan är lång. Malmström satt uppe vid Eastmaninstitutet ungefär, dvs runt Dalagatan 11, vilket är en bra bit från mordplatsen. Däremot inte i radiotrafikperspektiv kanske..
Citera
2008-11-06, 12:34
Avslutad
Gärningsmannens klädsel

En liten undran som hastigast;
Om den tänkta gärningsmannen skulle ha varit den person som var iklädd en knälång rock så skulle väl det knappast lämpa sig till att springa i för att ta sig i från mordplatsen?
Citera
2008-11-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bop_cat
En liten undran som hastigast;
Om den tänkta gärningsmannen skulle ha varit den person som var iklädd en knälång rock så skulle väl det knappast lämpa sig till att springa i för att ta sig i från mordplatsen?

Den knälånga rocken är väl ett ypperligt klädväl, rocken är medvetet valt för att man inte ska få någon kroppsuppfattning av mördaren under hans flykt.
Citera
2008-11-06, 12:45
Medlem
På vilken adress ligger Norrmalmpolisen i St-hom?
Citera
2008-11-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChefenRex
rattelsnake Vad jag kan komma ihåg så var det med glädje som han sa statsministern var skjuten. Har suttit och haft samma tankegång, tänk ifall Palme blev mördad inför ögona på SÄPO´s livakter av poliser som man känner igen, vilken blåsning. Dock går jag på linjen att mordet på Olof Palme rör sig om "landsförrädaren", där militärer och poliser med högerextremister idelogi menade att Palme höll på att förråde Sverige till Sovjetunionen och man skulle stoppa Palme från att åka till Moskva.

Jag har varit inne på detta tidigare att Palme av någon anledning var bevakad av SÄPO.
Kanske pga en förhöjd hotbild till exempel.
Det här kan ge en naturlig förklaring till det mesta eller i vart fall mycket i kategorin "konstiga observationer", den aktuella kvällen.
Kan även förklara polisens märkliga ointresse för vissa omständigheter, eftersom man redan vet orsaken till dessa.
Tror dock inte så mycket på att man undanröjde Palme pga att man ville stoppa en Moskvaresa.
Så många inblandade i en konspiration hade på ett eller annat sätt läckt efter en tid.
Nej jag tror det handlade om mycket mycket pengar och det var bråttom.
Palme höll på att lägga näsan i blöt i något, i till exempel vapenaffärer med Iran och situationen var akut.
Kanske visste SÄPO detta och därför bevakade Palme.
Det är som sagt en teori och givetvis kan det finnas fler motivbilder.
Min övertygelse är att det förekommit mycket skumrask i socialdemokraternas maktkorridorer och det finns mycket som skulle komma i dagen om Palmemordet löstes.
Därav oviljan från Statsmakten att mordet klaras upp.
Citera
2008-11-06, 14:21
Medlem
Citat:
Sök på Insider i webbtv:en och bläddra neråt sedan och då hittar Du Insider Special, sändes den 28feburari 2006-

Vill gärna se det programmet men det händer inget när jag trycker på play. Någon som vet hur man får det att fungera? Är bara ett kryss uppe i vänstra hörnet, finns ingen play knapp eller något
Senast redigerad av mackeeee 2008-11-06 kl. 15:04.
Citera
2008-11-06, 16:03
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Vill gärna se det programmet men det händer inget när jag trycker på play. Någon som vet hur man får det att fungera? Är bara ett kryss uppe i vänstra hörnet, finns ingen play knapp eller något

Citat:
Sök på Insider i webbtv:en och bläddra neråt sedan och då hittar Du Insider Special, sändes den 28feburari 2006-

Voila.
Citera
2008-11-06, 16:18
Medlem
portnoys avatar
Citat:
På vilken adress ligger Norrmalmpolisen i St-hom?

Polishuset, Kungsholmen?
Citera
2008-11-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Voila.

har gjort så men det är ett kryss uppe i vänster hörn! Och det går inte trycka på play eller något
Citera
2008-11-06, 16:27
Medlem
portnoys avatar
Citat:
har gjort så men det är ett kryss uppe i vänster hörn! Och det går inte trycka på play eller något

hmm.. har du prövat med annan browser? plugins? här spelade den upp via WMP.
Citera
2008-11-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
hmm.. har du prövat med annan browser? plugins? här spelade den upp via WMP.

Nej förklara, vart ändrar man browser?
Citera
2008-11-06, 16:31
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Nej förklara, vart ändrar man browser?

browser är det program du använder när du surfar; t.ex., Explorer, Firefox eller GoogleChrome..

du kan enkelt ladda ner någon annan och pröva med den. alternativt uppdatera den du använder till senaste version..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in