Citat:
Ursprungligen postat av ChefenRex
rattelsnake Vad jag kan komma ihåg så var det med glädje som han sa statsministern var skjuten. Har suttit och haft samma tankegång, tänk ifall Palme blev mördad inför ögona på SÄPO´s livakter av poliser som man känner igen, vilken blåsning. Dock går jag på linjen att mordet på Olof Palme rör sig om "landsförrädaren", där militärer och poliser med högerextremister idelogi menade att Palme höll på att förråde Sverige till Sovjetunionen och man skulle stoppa Palme från att åka till Moskva.
Jag har varit inne på detta tidigare att Palme av någon anledning var bevakad av SÄPO.
Kanske pga en förhöjd hotbild till exempel.
Det här kan ge en naturlig förklaring till det mesta eller i vart fall mycket i kategorin "konstiga observationer", den aktuella kvällen.
Kan även förklara polisens märkliga ointresse för vissa omständigheter, eftersom man redan vet orsaken till dessa.
Tror dock inte så mycket på att man undanröjde Palme pga att man ville stoppa en Moskvaresa.
Så många inblandade i en konspiration hade på ett eller annat sätt läckt efter en tid.
Nej jag tror det handlade om mycket mycket pengar och det var bråttom.
Palme höll på att lägga näsan i blöt i något, i till exempel vapenaffärer med Iran och situationen var akut.
Kanske visste SÄPO detta och därför bevakade Palme.
Det är som sagt en teori och givetvis kan det finnas fler motivbilder.
Min övertygelse är att det förekommit mycket skumrask i socialdemokraternas maktkorridorer och det finns mycket som skulle komma i dagen om Palmemordet löstes.
Därav oviljan från Statsmakten att mordet klaras upp.