2012-04-15, 19:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
25 månader före som senast m.a.o.
Har du koll på logistiken under de sista 25 månaderna, t.ex.; är det något du kan delge Flashbackläsarna i form av hittills förborgade detaljer ur planeringen? Onämnda officianter i uppstruktureringen etcetera?
https://www.flashback.org/sp34060469
Citera
2012-04-15, 19:11
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Donald är fortfarande skräckslagen för ryssarna. Dök han inte privat i samband med gasledningsbygget för att han misstänkte sig veta bättre en underättelsetjänsten t ex.

Han var/är med i nåt parti också som opponerade sig mot mobilmasternas strålning.(han har på äldre dar blivit strålkärring )...ja men åter till topic...man kan alltid fundera över historien om de två östmördarna,sanning eller ej?
Citera
2012-04-15, 19:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Var kommer uppgiften ifrån om att Mårten hade fått dåliga vibrationer?
Ser även en annan nätuppgift om den formuleringen från i slutet av 2011 f.ö.

Och du: "Ockie" – är det samma person som konstnären Joakim Andersson?

Jag måste säga att det är en ganska bisarr och sofistikerad och samtidigt abstrakt humor Ingrid Klering visade prov på. Att efter mordet – vet du när i tid förresten? – ska ha givit den mördade statsministerns son (som hon alltså polade med) en målning med en obskyr kikarförsedd lirare (siktandes ...) ...
Du har blivit lättare att läsa nu. Förut var jag tvungen att översätta din text fram och tillbaka mellan svenska och engelska för att förstå vad du skrev.
Reklamationsanledningen var "dåliga vibrationer". MP sade det till IK som sade det till Ockie och Mackan som berättade för mig.
Ockie är inte den kändaste konstnären med detta namn och heller inte den färgblinde porträttmålaren. Jag hörde denna berättelse på 90-talet, kanske 92-93?

Men, för varje fråga av dig jag svarar på får jag två, tre i retur. Du får antingen börja betala mig eller så får du söka på mina tidigare inlägg. Där finns det mesta.
Citera
2012-04-15, 19:18
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Citerar från min skrift Grobladet 1-90:

Saken är att sybehörsaffären ligger mitt emellan de två biografer som det är fråga om,den på Sveavägen och den på Kungsgatan.PU avfärdar saker alldeles för snabbt,här är det säkert någon av grupperingarna,åkes gubbar,Donalds spaningsgrupp eller knarkspan som kollat mottagning utåt mot andra WT i området.
Eftersom det kan misstänkas att någon person ur denna grupp har i skydd av gruppens spaning haft ett annat uppdrag ,är det hyperintressant att få reda på mer om händelsen och borra i namn som ingick i dessa spaningsgrupper.
Citera
2012-04-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Han var/är med i nåt parti också som opponerade sig mot mobilmasternas strålning.(han har på äldre dar blivit strålkärring )...ja men åter till topic...man kan alltid fundera över historien om de två östmördarna,sanning eller ej?

Det är värre än så han stämde regeringen och det är han som är både grundare och ledare för partiet men det är nog nedlagt nu....
Citera
2012-04-15, 19:30
Medlem
Citat:
Saken är att sybehörsaffären ligger mitt emellan de två biografer som det är fråga om,den på Sveavägen och den på Kungsgatan.PU avfärdar saker alldeles för snabbt,här är det säkert någon av grupperingarna,åkes gubbar,Donalds spaningsgrupp eller knarkspan som kollat mottagning utåt mot andra WT i området.
Eftersom det kan misstänkas att någon person ur denna grupp har i skydd av gruppens spaning haft ett annat uppdrag ,är det hyperintressant att få reda på mer om händelsen och borra i namn som ingick i dessa spaningsgrupper.
Till saken hör att de här namnen – vilka de flesta har diskuterats och också är transparenta till 99 % på nätet – det är vad det är med dessa. Vad göra åt figurerna i dag, menar du? Ska man plocka in slikheter som TP, GS m.fl. för en hearing inne på något rum vid Bergsgatan, menar du?

Jag kan förstå vad du menar och dela viss intensitet i din retorik: likväl är det förbannat knepigt att gräva och borra i spillrorna av de där grupper(ingar)na i dag 26 år senare. Att få någon av herrarna fälld för MOP är ännu trixigare ...
Citera
2012-04-15, 19:46
Medlem
tinytinys avatar
Citat:
DA figurerar i tråden lite då och då,men lades inte DA ned runt 1975-76!?... några gick ju vidare från DA började istället med tidningen contra?!
Blev det en inofficiell grupp som körde DA vidare,som inofficiell förening och att Anders Larsson fanns med i den?...gick de med i WACL istället?
I det skeendet förstår jag inte AL varningar,han som motarbetat kommunism och för USA krig i Vietnam.SAP var ju på sitt egna sätt väktare mot kommunism i och med det egna IB.Kan du utveckla den korrekta historie beskrivningen angående DA?
Kanske pengarna från DA gick in i WACL?

1975-76 bröt sig en grupp ut (Contra), DA fortsatte verksamheten. Contra stal medlemsregistret som stod till grund för deras utgivning av tidningen som var kärnan i verksamheten. Kopplingen med WACL var att ett antal aktiva medlemmar sympatiserade med organisationen ur ett ideologiskt perspektiv och försökte få ekonomiskt stöd för kampen mot kommunism därifrån. Mötte AL under en WACL konferens i Washington där han lobbade för ekonomiskt stöd för DA från CIA utan gensvar utan fick nöja sig med inkomsterna från KCIA.
Palme själv utnämnde DA till en odemokratisk organisation efter en incident i NY under sitt stadsbesöket i USA, vilket innebar att statligt stöd inte utgick för verksamheten. AL var kreativ och bildade ett antal organisationer med stort medlemsantal och ungdomsverksamhet vilket inbringade stora stadsbidrag. De största bidragen till DA kom från Vietnamnhjälpens 90 konto, största delen av insamlingarna från svenska kyrkan och FNL rörelsen deponerades där. Det var jätte summor som gick direkt in på Vietnamhjälpens konton som disponerades av DA till hjälp för Syd Vietnam :-)
Citera
2012-04-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny
1975-76 bröt sig en grupp ut (Contra), DA fortsatte verksamheten. Contra stal medlemsregistret som stod till grund för deras utgivning av tidningen som var kärnan i verksamheten. Kopplingen med WACL var att ett antal aktiva medlemmar sympatiserade med organisationen ur ett ideologiskt perspektiv och försökte få ekonomiskt stöd för kampen mot kommunism därifrån. Mötte AL under en WACL konferens i Washington där han lobbade för ekonomiskt stöd för DA från CIA utan gensvar utan fick nöja sig med inkomsterna från KCIA.
Palme själv utnämnde DA till en odemokratisk organisation efter en incident i NY under sitt stadsbesöket i USA, vilket innebar att statligt stöd inte utgick för verksamheten. AL var kreativ och bildade ett antal organisationer med stort medlemsantal och ungdomsverksamhet vilket inbringade stora stadsbidrag. De största bidragen till DA kom från Vietnamnhjälpens 90 konto, största delen av insamlingarna från svenska kyrkan och FNL rörelsen deponerades där. Det var jätte summor som gick direkt in på Vietnamhjälpens konton som disponerades av DA till hjälp för Syd Vietnam :-)

Tack för rapporten! Mer intressant att förtälja. BW?

Du var inne i det tidigare inlägget på att det kan ha varit så att Leon medvetet spred uppgifter till DA för att skapa villospår och du har ju hävdat att VG stod nära Anders och hade kontakter med Wacl för denne. Korrekt uppfattat?
Senast redigerad av boboslacke 2012-04-15 kl. 19:57.
Citera
2012-04-15, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du e visst inte så snabb du. Varför kopplade du... ihop dessa med Barbrogruppen är det jag frågar mig.

I övrigt kan du läsa i Ekbergs bok vad hansjälv säger. När det gäller Donald gick han till SSI ärnd tills för inte så många år sedan... enligt referenser han lämnat från Ekberg. Men de är ju inte hundra att lita på dessa.

Ekberg tappade spåret på vad som var hans uppgifter på sjuttiotalet och kunde inte skilja på Israels intressen och Sveriges och kunde inte heller hålla sig till sanningen heller utan var tvungen att dramatisera. Fråga om vi skall prata om killen från Mossad som ordnades in på Chalmers?

Kopplat ihop dessa två med Barbrogruppen? Vad surrar du nu om? Det är nog snarare du än jag som gör den kopplingen. Förresten, vad jobbar Jallai med idag? Fick han, och du, möjligen kicken av IB eller SSI någon gång eller? Jag hoppas att du inte tycker tycker jag lägger näsan i personligt blöt, men jag försöker bara förstå hans och din extremt rabiata inställning till militärens underrättelsetjänst. Den kan ju vara adekvat men ännu har jag inte blivit övertygad av Jallai. Och faktum kvarstår. Varför måste Jallai skriva att Anton Modin serverade sina livvakter kaffe i en Blå blom-kopp av Rörstrand? Jag RYSER!!!!!!!!!!!
Citera
2012-04-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Kopplat ihop dessa två med Barbrogruppen? Vad surrar du nu om? Det är nog snarare du än jag som gör den kopplingen.

Vem som helst kan läsa i tråden att du citerar ett inlägg om dessa två grupper från mig och genast nämner dessa två herrar och skäller som en galen mot mig för att jag förföljer dem. Antingen är du dum på riktigt eller så försa du dig. Kanske bättre att knipa igen och tänka först ibland.

Det finns intressanta personer med saker att tillföra i tråden nu som det verkar.

Att skälla på Jallai från osakliga grunder hjälper förga. Han har lovat mer om Barbro inatt. Vänta åtminstone till efteråt med skällandet!

Du kan ju inte veta vad som kommer men kanske frukta det?
Senast redigerad av boboslacke 2012-04-15 kl. 20:04.
Citera
2012-04-15, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny
Brukar läsa den här tråden ibland, väcker gamla minnen till liv :-)
Vi brukade sitta i Baltiska Institutets lokal och skratta åt Åkes pensionärsklubb som spionerade med walkie talkies.

Hej Tinytiny!

Hittade ett gammalt inlägg från dig och undrar: Varför satt "ni" på baltiska institutet och vilken Åke skrattade ni åt? Och varför?
Citera
2012-04-15, 20:16
Bannlyst
Nytt avslöjande från Jallai ikväll!
Senast redigerad av Acech 2012-04-15 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in