2011-10-01, 01:19
Bannlyst
Kanske dags för alla stollar i tråden att inse att det var Christer...
Citera
2011-10-01, 01:31
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goofy63
Fan vad ni kör med olika teorier angående om mordet på Olof Palme.
Varför tänker ni inte på om svartsjuke drama istället...?

Frågan om svartsjukedrama/sexuellt motiv är klart underskattad (och jag vet att många baxnar och skakar på huvudet nu). Jag menar inte att LP skulle tagit livet av OP, men jag tycker att LGWP kommer med intressanta antydningar i sin bok "Faller fritt som i en dröm" där han mellan raderna antyder kopplingar till bordellaffären och ett i övrigt "vidlyftigt leverne". Var detta skäl nog för partiet att agera?

Det kan - som så mycket annat - inte uteslutas. (mitt favorituttryck).
Citera
2011-10-01, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Det kan - som så mycket annat - inte uteslutas. (mitt favorituttryck).

Takskott nämndes för ett par sidor sen och blev i vanlig ordning raskt avfärdat. Det är logiskt att man klipper av de stolligaste av kanter i syfte att värna om diskussionens vettiga nivå men alldeles blixtsnabb behöver man inte nödvändigtvis vara. Lars Borgnäs klurade ut (se "Döden är en man", jävligt bra bok alla borde läsa) att det fanns 3-4 olösta mord på horor under 80-talet, matchandes samma kronologi som Jack the Rippers offer. Han lade fram tesen om en coypcat i ett Uppdrag Granskning-program och blev kritiserad med adjektivet "fantasifullt" i negativ klang.

Kritikern missade dock ett vitalt och möjligt scenario.

Mördaren kan ju ha varit fantasifull.

Så länge man tar avstamp i fakta tycker jag att man har mandat att spekulera i vilka riktningar man vill. Att MOP har sexuella/relations-kopplingar kan defenetivt inte uteslutas.
Senast redigerad av Acech 2011-10-01 kl. 01:51.
Citera
2011-10-01, 02:03
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Det är logiskt att man klipper av de stolligaste av kanter i syfte att värna om diskussionens vettiga nivå men alldeles blixtsnabb behöver man inte nödvändigtvis vara.

Mördaren kan ju ha varit fantasifull.

Så länge man tar avstamp i fakta tycker jag att man har mandat att spekulera i vilka riktningar man vill. Att MOP har sexuella/relations-kopplingar kan defenetivt inte uteslutas.

Jag instämmer i att man bör börja leta där det är mest sannolikt. Som LGWP säger "den närmaste kretsen" (kollegor, livvakter, etc) Logiskt, eller hur. Men har detta verkligen gjorts?

Kurs 1A bland mordutredare är sedan att kartlägga offrets privatliv....här menar jag att det finns utrymme för spekulationer, alternativt att detta avsiktligt har dolts.
Citera
2011-10-01, 02:27
Bannlyst
Citat:
Jag instämmer i att man bör börja leta där det är mest sannolikt. Som LGWP säger "den närmaste kretsen" (kollegor, livvakter, etc) Logiskt, eller hur. Men har detta verkligen gjorts?

Enligt mig ett av de tydligaste - men ändå subtila - tecknen på mörkläggning var drevet LGWP fick emot sig när han gick ut med sin teori.

Mårten Palme är "starkt kritisk"
Kerstin Skarp "förstår inte"
Gert Fylking tycker att han är en "stolle"
Tommy Lindström tycker inte "att det går att dra några slutsatser"
Enligt Stig Edqvist "förändrar det ingenting"
Oisin Antwell tycker att "avsaknaden av någonting som tyder på att poliser skulle ha varit inblandade" är en stor lucka i GW:s teori.

Etc

Herregud.

2011 - kanske dags att våga snacka om elefanten i rummet?
Citera
2011-10-01, 02:52
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
2011 - kanske dags att våga snacka om elefanten i rummet?

Kanske dags för LGWP att lösa detta....jag gissar att han vet betydligt mer än han sagt i media. Det är ju klart intressantare än att gå i pension och anlägga potatisland....eller hur Leif?
Citera
2011-10-01, 06:04
Bannlyst
Citat:
Kanske dags för LGWP att lösa detta....jag gissar att han vet betydligt mer än han sagt i media. Det är ju klart intressantare än att gå i pension och anlägga potatisland....eller hur Leif?

Mitt intryck av honom den senaste tiden är att han känner liemannens andetag i nacken. Hoppas han har lämnat de utlovade ledtrådarna - för att han vet mer är jag helt övertygad om.
Citera
2011-10-01, 09:27
Medlem
Durgedurgs avatar
Din okunnighet är bara irriterande. begriper du inte hur många misstänkta som förflutit? 10000. dessutom har dom arbetat noga igenom varenda en. förutom GH som begick självmord.
Enda anledningen till att polisspåret existerar idag är för att PU har sekretess och inte kan berätta hur extremt avfört spåret egentligen är. men det passar bra för dig och sitta med en kall pilsner och beklaga sig när du inte behöver göra ett skit.

Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Mmm...oerhört bra uppbackning. Mer än 25 år har förflutit och PU har kapitalt misslyckats med att finna GM. Det måste kännas tryckt för dig att ha denna synnerligen lyckade utredning att luta sig mot när argumenten tryter...
Citera
2011-10-01, 10:56
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Din okunnighet är bara irriterande. begriper du inte hur många misstänkta som förflutit? 10000. dessutom har dom arbetat noga igenom varenda en. förutom GH som begick självmord.
Enda anledningen till att polisspåret existerar idag är för att PU har sekretess och inte kan berätta hur extremt avfört spåret egentligen är. men det passar bra för dig och sitta med en kall pilsner och beklaga sig när du inte behöver göra ett skit.

Så värdet på en mordutredning ska alltså mätas kvantitativt? I hur många personer som har varit misstänkta?! Och hur vet du att "dom arbetat noga igenom varenda en"? Det mesta i utredningen är ju, som du själv skriver, belagt med sekretess! Du måste nog vara trådens största troll, för inte kan du väl mena allvar med all goja du skriver?
Citera
2011-10-01, 11:24
Medlem
Durgedurgs avatar
Jag litar på dom som har mer kunskap än dig

Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Så värdet på en mordutredning ska alltså mätas kvantitativt? I hur många personer som har varit misstänkta?! Och hur vet du att "dom arbetat noga igenom varenda en"? Det mesta i utredningen är ju, som du själv skriver, belagt med sekretess! Du måste nog vara trådens största troll, för inte kan du väl mena allvar med all goja du skriver?
Citera
2011-10-01, 20:15
Medlem
Nytt från Jallai : http://www.jallai.se/2011/10/mordades-palme-och-kennedy-i-nationens-intresse/
Citera
2011-10-01, 21:12
Medlem
Citat:

Harvardaffären handlade om Emma Rothschild som arbetade där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in