2011-09-29, 16:34
Medlem
Säga vad man vill om privatspanare men om man tittar på L.R:s sammanställning så verkar han vara extremt kunnig. Jag själv skulle aldrig klara av det han har gjort på Itdemokrati och ingen mer här inne heller gissar jag på.
Citera
2011-09-29, 17:24
Medlem
Ni menar alltså att han sköts framifrån det är därför blodet har stänkt längre ? Jag fattar inte riktigt , eller han sköts med annat vapen eller från ett tak ?
Citera
2011-09-29, 17:30
Medlem
bartrams avatar
För den som är intresserad av skottordning mm rekommenderas att läsa s 763 ff. På köpet får man lite bråk mellan Uddis och Utredaren
Citera
2011-09-29, 17:57
Medlem
nattekniks avatar
I vilket hänseende blir vi mer kloka av att veta skottordningen ???
Citera
2011-09-29, 18:08
Medlem
hehehos avatar
Dagens kuriosa: En av Björkmans kompisar tävlade i pistolskytte på elitnivå...

Någon som har diskuterat Björkmans eftersläntare, som fick lift plötsligt
Senast redigerad av heheho 2011-09-29 kl. 18:18.
Citera
2011-09-29, 18:36
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Dagens kuriosa: En av Björkmans kompisar tävlade i pistolskytte på elitnivå...

Någon som har diskuterat Björkmans eftersläntare, som fick lift plötsligt

Känner jag inte till. Däremot har det väl,såvitt jag vet, inte körts i botten uppgifter om att AB arbetade på AGA Electronics-tydligen ett BOFORS bolag. Skall ha stått i förhör 860303 men ha maskats bort. Finns inte med i upplagda länkar ex IT-demokrati. Om det nu är en trivial uppgift varför är det borta?
Citera
2011-09-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ni menar alltså att han sköts framifrån det är därför blodet har stänkt längre ? Jag fattar inte riktigt , eller han sköts med annat vapen eller från ett tak ?

Första skottet framifrån, tar upp händerna på bröstet på grund av smärta. Andra skottet blir han skjuten bakifrån och skottet går genom händerna. Därmed blir det mer blod.. Däremot tycker jag det är tråkigt att man inte kan diskutera på en bra nivå. Det är ju liksom ett konspirationsforum, då måste man väll få komma med sina teorier??
Senast redigerad av mackeeee 2011-09-29 kl. 20:39.
Citera
2011-09-29, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Första skottet framifrån, tar upp händerna på bröstet på grund av smärta. Andra skottet blir han skjuten bakifrån och skottet går genom händerna. Därmed blir det mer blod.. Däremot tycker jag det är tråkigt att man inte kan diskutera på en bra nivå. Det är ju liksom ett konspirationsforum, då måste man väll få komma med sina teorier??

GM snurrar alltså OP 180 grader och skjuter honom i bröstet via Lisbet, sen snurrar han honom tillbaka 180 grader och skjuter en döende - men stående - OP igen? Undrar varför den teorin inte går att disskutera på en bra nivå
Citera
2011-09-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
GM snurrar alltså OP 180 grader och skjuter honom i bröstet via Lisbet, sen snurrar han honom tillbaka 180 grader och skjuter en döende - men stående - OP igen? Undrar varför den teorin inte går att disskutera på en bra nivå

Som sagt väldigt beklagligt att vissa håller på sådär.
Citera
2011-09-29, 20:51
Bannlyst
Citat:
Som sagt väldigt beklagligt att vissa håller på sådär.

Förlåt. Du kan ju föregå med gott exempel och förklara hur (och varför) GM snurrade OP 180 grader och sen snurrade tillbaka honom igen efter ett bröstskott och sköt honom igen.

Du kan även förklara vilka vittnesmål som stödjer detta.
Citera
2011-09-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Förlåt. Du kan ju föregå med gott exempel och förklara hur (och varför) GM snurrade OP 180 grader och sen snurrade tillbaka honom igen efter ett bröstskott och sköt honom igen.

Du kan även förklara vilka vittnesmål som stödjer detta.

Jag tror mordet gick till så här: http://www.youtube.com/watch?v=96t2gCkn3i8

Björkman säger att gm gick till vänster om OP och lade armen runt hans axel. Han drog slutsatsen att gm måste ha skjutit med vänster hand, alltså som rekonstruktionen ovan. Jag går också på att några vittnen antyder att det inte alls var ett överfall som skedde utan att dom tre hade kontakt sekundrarna före skotten.

Det verkar också vara på det viset när man granskar vittnena att OP faktiskt står upp efter första skottet och faller efter andra skottet. Därför tycker jag det låter väldigt orimligt att han blev skjuten i ryggen första skottet. där har du också en poäng att gm faktiskt skulle ha missat första skottet, fullt möjligt.

Att dom hade kontakt före skotten kan vara så att (A.A ? ) faktiskt trodde att det var Sigge som kom gående och skulle kidnappa honom, eftersom det finns bevis på att det faktiskt hände något med Harvardakterna samma kväll, jag tror inte det är någon slump. Skulle va intressant att du förklarar hur du tror det gick till väga.
Citera
2011-09-29, 21:11
Bannlyst
Citat:
Jag tror mordet gick till så här: http://www.youtube.com/watch?v=96t2gCkn3i8

Björkman säger att gm gick till vänster om OP och lade armen runt hans axel. Han drog slutsatsen att gm måste ha skjutit med vänster hand, alltså som rekonstruktionen ovan. Jag går också på att några vittnen antyder att det inte alls var ett överfall som skedde utan att dom tre hade kontakt sekundrarna före skotten.

Det verkar också vara på det viset när man granskar vittnena att OP faktiskt står upp efter första skottet och faller efter andra skottet. Därför tycker jag det låter väldigt orimligt att han blev skjuten i ryggen första skottet. där har du också en poäng att gm faktiskt skulle ha missat första skottet, fullt möjligt.

Att dom hade kontakt före skotten kan vara så att (A.A ? ) faktiskt trodde att det var Sigge som kom gående och skulle kidnappa honom, eftersom det finns bevis på att det faktiskt hände något med Harvardakterna samma kväll, jag tror inte det är någon slump. Skulle va intressant att du förklarar hur du tror det gick till väga.

Du aspirerar på att vara påläst kring mordplatsen. Hade du varit det hade du känt till att Dekorimamannen inte är mördaren. Han gick in på Tunnelgatan samtidigt som GM ställde sig (sedd av en taxichauför alldeles före), därefter joggade han (sedd av Jan Nilsson) in på Luntmakargatan (sedd av Sigge Cedergren). Att tolka de finska flickornas vittnesmål som en indicie för att GM är vänsterhänt är alltså skört. Det finns tre vittnen vars vittnesmål antyder någon form av kontakt (Björkman, Delsborn och Annerstedt). Ingen av dem säger dock att OP blev skjuten i bröstet.

Det gör inget vittne.

Dina övriga teorier går hand i hand med din rekonstruktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in