Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Förlåt. Du kan ju föregå med gott exempel och förklara hur (och varför) GM snurrade OP 180 grader och sen snurrade tillbaka honom igen efter ett bröstskott och sköt honom igen.
Du kan även förklara vilka vittnesmål som stödjer detta.
Jag tror mordet gick till så här:
http://www.youtube.com/watch?v=96t2gCkn3i8
Björkman säger att gm gick till vänster om OP och lade armen runt hans axel. Han drog slutsatsen att gm måste ha skjutit med vänster hand, alltså som rekonstruktionen ovan. Jag går också på att några vittnen antyder att det inte alls var ett överfall som skedde utan att dom tre hade kontakt sekundrarna före skotten.
Det verkar också vara på det viset när man granskar vittnena att OP faktiskt står upp efter första skottet och faller efter andra skottet. Därför tycker jag det låter väldigt orimligt att han blev skjuten i ryggen första skottet. där har du också en poäng att gm faktiskt skulle ha missat första skottet, fullt möjligt.
Att dom hade kontakt före skotten kan vara så att (A.A ? ) faktiskt trodde att det var Sigge som kom gående och skulle kidnappa honom, eftersom det finns bevis på att det faktiskt hände något med Harvardakterna samma kväll, jag tror inte det är någon slump. Skulle va intressant att du förklarar hur du tror det gick till väga.