2011-09-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Det kan vara hursomhelst med den saken, LR kommer inte kunna återskapa blodstänk så att det ger svar på någon som helst fråga utan bara skapa ytterligare frågetecken. En återvändsgränd som kommer att vändas mot alla "privatspanare".

Var inne på LR:s blogg nu http://lennartremstam.blogspot.com/ där han lagt upp länkar till höghastighetsfilmer där kulor går igenom en blodsvamp och en T-shirt. Jag börjar mer och mer tro på att han har rätt. Att så mycket blod stänker så lång, 5 meter, låter osannolikt för mej. På filmerna ser det ju inte ut att komma ut så fort att det far iväg 5 meter.
Citera
2011-09-28, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Var inne på LR:s blogg nu http://lennartremstam.blogspot.com/ där han lagt upp länkar till höghastighetsfilmer där kulor går igenom en blodsvamp och en T-shirt. Jag börjar mer och mer tro på att han har rätt. Att så mycket blod stänker så lång, 5 meter, låter osannolikt för mej. På filmerna ser det ju inte ut att komma ut så fort att det far iväg 5 meter.

Du måste räkna in drygt 10 min där OP låg och förblödde på gatan samtidigt som bl a Hage gjorde återupplivning. Förövrigt borde LR checka upp/tänka efter om det inte är både olagligt och idiotiskt att skjuta levande grisar. Man behöver inte vara djurvän för att tycka det, och då har jag inte ens ifrågasatt poängen med det.
Senast redigerad av Acech 2011-09-28 kl. 22:43.
Citera
2011-09-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Du måste räkna in drygt 10 min där OP låg och förblödde på gatan samtidigt som bl a Hage gjorde återupplivning. Förövrigt borde LR checka upp/tänka efter om det inte är både olagligt och idiotiskt att skjuta levande grisar. Man behöver inte vara djurvän för att tycka det, och då har jag inte ens ifrågasatt poängen med det.

Så många råttor och apor som har plågats för att jag inte ska få exem av allt smink jag
förbrukar gör det väl inget om några grisar får sätta livet till för att bevisa något som
kanske har en stor betydelse. Han kommer säkert äta upp dom efteråt.
Citera
2011-09-28, 23:33
Medlem
Citat:

Du har helt rätt. Det är väldigt sjukt, så som mycket annat i detta mord..
Citera
2011-09-28, 23:35
Bannlyst
Citat:
Så många råttor och apor som har plågats för att jag inte ska få exem av allt smink jag
förbrukar gör det väl inget om några grisar får sätta livet till för att bevisa något som
kanske har en stor betydelse. Han kommer säkert äta upp dom efteråt.

Ponera att grisrekonstruktionen bekräftar LR:s tes: Vad skulle det innebära?
Citera
2011-09-28, 23:43
Medlem
bartrams avatar
En OP-hatare skulle väl säga att OP både andligen och lekamligen var en gris
Citera
2011-09-28, 23:51
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Du har helt rätt. Det är väldigt sjukt, så som mycket annat i detta mord..

Sjukt? Det enda som är sjukt är när fullständigt rubbade individer som LR (dock ska han ha all cred för vittnesförhören som ligger uppe på itdemokrati) vill spänna fast grisar iklädda kostym, slips, skjorta och överrock i en hemmasnickrad ställning och sedan fullständigt pulvrisera dem med en revolver. Det om något är sjukt.
Citera
2011-09-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ponera att grisrekonstruktionen bekräftar LR:s tes: Vad skulle det innebära?

Jag har gått igenom alla vittnesförhör och där verkar han ha rätt i sina analyser.
Om han nu kan bevisa att inte blodet stänker så långt så kan det vara som han
säger på sin blogg; alla kriminella begår misstag även fast dom kallar sig poliser.
Citera
2011-09-28, 23:59
Medlem
bartrams avatar
Allvarligt talat: Vad det visar är väl endast att privatspanare med tiden tenderar att låsa in sig i ett mentalt hörn eller rentav blir galna. Delvis har det berott på att de matats med desinfo. Det i sin tur miskrediterar andra privatspanare. Helt enligt planerna!
Citera
2011-09-29, 00:05
Bannlyst
Citat:
Jag har gått igenom alla vittnesförhör och där verkar han ha rätt i sina analyser.
säger på sin blogg; alla kriminella begår misstag även fast dom kallar sig poliser.

LR:s sammanfattade teori är att Anti Avsan sköt OP med dubbla bröstskott under ett mötesscenario. Men han trodde att han sköt Sigge Cedergren, egentligen var det ett kidnappningsförsök. Som Oilersfan påpekade ska väl killen ha cred för att han har samlat fakta men hans teoribyggen misskrediterar bara i praktiken. Hans rekonstruktion saknar stöd i alla former av vittnesmål och logik.http://www.youtube.com/watch?v=96t2gCkn3i8 Det ska dock bli lite roligt om han pallar trycka av mot levande kött och blod även om det är en gris. Lasermannen behövde flera försök

Citat:

Positionen på det blodstänk du åsyftar är dokumenterat mer än tio minuter efter mordet. Att via det tolka mordet är väldigt halt. http://fbportnoy.webs.com/apps/photos/photo?photoid=31085148 Ska man prompt göra det förstår jag ändå inte det konstiga.
Senast redigerad av Acech 2011-09-29 kl. 00:19.
Citera
2011-09-29, 00:39
Medlem
OilersFans avatar
Citat:

Jaså, vilka rätt då? Och vilken "analys" menar du? Att den oäkta sonen tog livet av sin far? Eller att OP gav order om sin egen död?

Han har ju flängt fram och tillbaka mellan de mest förvirrade av teorier....
Senast redigerad av OilersFan 2011-09-29 kl. 00:46.
Citera
2011-09-29, 12:37
Medlem
Corrigans avatar
Citat:
Positionen på det blodstänk du åsyftar är dokumenterat mer än tio minuter efter mordet. Att via det tolka mordet är väldigt halt. http://fbportnoy.webs.com/apps/photos/photo?photoid=31085148 Ska man prompt göra det förstår jag ändå inte det konstiga.

Tror nog att sovvandring och LR snarare syftar på de blodsdroppar som slungades iväg upp till 5 m i riktning mot Kungsgatan när kulan lämnade kroppen, inte det blod som forsade ur en liggandes OP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in