2011-08-24, 20:40
Medlem
ja37viggens avatar
Ursäkta jag glömde min slutkläm såg jag. Jag menar att utredningen är perfekt skött beroende på vems glasögon man tittar igenom. Jag hade gärna sett en utredning och lösning på detta men jag har inte deras glasögon på mig (och inga andra heller eftersom jag än så länge har god syn vilket jag är tacksam för) men ni förstår min point.
Citera
2011-08-24, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ja37viggen
Ursäkta jag glömde min slutkläm såg jag. Jag menar att utredningen är perfekt skött beroende på vems glasögon man tittar igenom. Jag hade gärna sett en utredning och lösning på detta men jag har inte deras glasögon på mig (och inga andra heller eftersom jag än så länge har god syn vilket jag är tacksam för) men ni förstår min point.

Joråå MVG till PU. Vem tror du sköt? Har du lagt ner G..?
Citera
2011-08-24, 20:55
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Joråå MVG till PU. Vem tror du sköt? Har du lagt ner G..?

Jag undrar om det inte var Östling ändå. Han pumpade sig full med morfin och tänkte...va fan, jag gör det själv.
Citera
2011-08-24, 21:02
Bannlyst
Tänk om det stod en machurian candiate och trampade inne i Skandia-lobbyn? Det hade varit sorgligt...
Citera
2011-08-24, 21:14
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Vi gör det själva. Ingen som har någon obskyr stuga i skogen och lite startkablar?

Varför inte ta med alla potentiella GM när ni ändå håller på BIL&Bull ,livvakter mfl. Det kallas stordriftsfördelar!. På så sätt kan hela skeendet, på i vart fall gatuplanet, redas ut. Men för att inte ta er vatten överhuvud är det nog bäst att lägga ut infångandet på entreprenad. Kanske några lämpliga legoknektar vore lämpligt att flyga in. Utredaren kanske har några tips om folk som kan tänkas byta sida. Beträffande finansieringen får vi väl skramla här på FB
Senast redigerad av bartram 2011-08-24 kl. 21:16.
Citera
2011-08-24, 21:18
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Beträffande finansieringen får vi väl skramla här på FB

Det finns säkert en och annan med djupa fickor som skulle kunna tänka sig att lämna en slant i kollekten.
Citera
2011-08-24, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Det finns säkert en och annan med djupa fickor som skulle kunna tänka sig att lämna en slant i kollekten.

Ja, skulle faktiskt vara kul att göra något annat än att bara spekulera i cirklar även om det nog är farligt...
Citera
2011-08-24, 21:22
Medlem
Kavrings avatar
Intressant läsning:

MORDEN PÅ STATSMINISTER OLOF PALME OCH STATSCHEF GUSTAF III
http://www.orebrofontanhus.se/extra-bilaga.pdf
Citera
2011-08-24, 21:49
Medlem
bartrams avatar
Allvarligt talat. Hur kommer man vidare?. Det har ju föreslagits sanningskommission,amnesti för inblandade.
Om man nu tror att PU havererat pga mörkläggning från statsmaktens sida, som i sin tur kan bero på att nyckelpersoner är inblandade och att MOP ev berör relation till främmande makt , varför skulle då denna statsmakt gå med på en sanningskommission. Minskad lojalitet och att dessa nyckelpersoner har försvunnit?. Jag tror tyvärr inte att tillräckligt lång tid har gått. Vi får nog vänta 25 år till
Citera
2011-08-24, 21:59
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Allvarligt talat. Hur kommer man vidare?

Brute Force!?
Citera
2011-08-24, 22:52
Medlem
Appropå förhör CIA style, i Jallais bok Landsförrädaren är det ju ett ganska brutalt förhör på fd statsministern Ingo Swanson (hette han så?).
Varför förnedras han så mycket i boken? Är det för att framkalla nån sorts reaktion eller nåt?
Citera
2011-08-24, 22:56
Medlem
nattekniks avatar
Det finns ju en del observationser som skall ha gjorts på västerlånggatan
utanför palmes bostad före mordet.
Undrar om PU kom fram till något när de gick igenom dessa filmer ?
Och om någon annan än PU fått se de ?

http://tinypic.com/r/r1fu4o/7

edit: notis om mannen som filmade: http://www.sourze.se/Palme_drogad_fem_dagar_innan_mordet_10535807.asp

Kanske inte högsta trovärdighet, men intressant att läsa. Var nytt för mig.
Senast redigerad av natteknik 2011-08-24 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in