Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Portnoy, Mollvik, Utredaren med flera som skrivit mycket i denna tråd: Vem tror ni personligen har mördat Palme? Skulle vara intressant att få en kort sammanfattning om vem ni tror mördaren är utan att ni för den skull går in allt för mycket på detaljer.
Jag har skrivit en del i tråden (inte så mycket dock) och är fortfarande inne på att det trots allt är Christer Pettersson. Visst talar saker mot honom som mördare, men också för, eller hur? Jag kan inte låta bli att komma undan Lisbet Palmes utpekande. Varför skulle hon peka ut en helt oskyldig? Visst finns det problem där också men hennes historia är samma nu som 1986.
Så, vad tror ni?
Lisbet Palmes trovärdighet kan du stryka direkt.Eftersom mängder med folk som sett,hört,utrett och påstått sig veta sanning, har blivit hotade till den milda grad att dem tystnat.Och i vissa fall mördats.
Från mordet till L.P:s vittnesmål mot CP, dog en mängd människor. Fram till -92 hade närmare 20 pers med ank till mordet dött under mystiska och oklara omständigheter.Vanligtvis genom mord,självmord eller bilolyckor.Rimligtvis borde det även finnas ett mörkertal.
Så att L.P skulle vara immun mot hot,finner jag högst osannoligt, eftersom L.P måste insett att hotet kom från Polishåll.