2011-07-28, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Vilket citat tänker du på ?

"De går aldrig att få tag på mördaren"
Citera
2011-07-29, 00:15
Medlem
Sluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
"Det går aldrig att få tag på mördaren"

Aldrig = nedlagd utredning av "Skandia-spåret"?

Mmm...
Citera
2011-07-29, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Aldrig = nedlagd utredning av "Skandia-spåret"?

Mmm...

Citatet sker samtidigt
Citera
2011-07-29, 09:54
Medlem
Citat:
Tankekarta för de som vill bestämma sig för om mordplatsen är slump eller i förväg reckad

Talar för slump

Lisbet Palme säger det
Walkie-talkie männen. Om man visste vart Palme skulle varför dra på sig uppmärksamhet...?
Mordets något våldsamma natur
Att T och P hoppar på en buss etc, Avsan springer runt på Luntmakargatan, Östling in i en taxi etc. Verkar inte maximalt organiserat.

Inget av det där talar för slump,på annat sätt än att dem naturligtvis inte kunde vara 100% på paret Palme tänkte gå den vägen eller inte byta sida, förrän möjligtvis sista biten.

Och att det är lite panikartat efter mordet är ju ganska naturligt av flera skäl.

Nä, med ett biobesök som blev planerat med så kort varsel, kan man inte begära mycket mer.
Citera
2011-07-29, 12:34
Medlem
TilleyHats avatar
Portnoy, Mollvik, Utredaren med flera som skrivit mycket i denna tråd: Vem tror ni personligen har mördat Palme? Skulle vara intressant att få en kort sammanfattning om vem ni tror mördaren är utan att ni för den skull går in allt för mycket på detaljer.

Jag har skrivit en del i tråden (inte så mycket dock) och är fortfarande inne på att det trots allt är Christer Pettersson. Visst talar saker mot honom som mördare, men också för, eller hur? Jag kan inte låta bli att komma undan Lisbet Palmes utpekande. Varför skulle hon peka ut en helt oskyldig? Visst finns det problem där också men hennes historia är samma nu som 1986.

Så, vad tror ni?
Citera
2011-07-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Portnoy, Mollvik, Utredaren med flera som skrivit mycket i denna tråd: Vem tror ni personligen har mördat Palme? Skulle vara intressant att få en kort sammanfattning om vem ni tror mördaren är utan att ni för den skull går in allt för mycket på detaljer.

Jag har skrivit en del i tråden (inte så mycket dock) och är fortfarande inne på att det trots allt är Christer Pettersson. Visst talar saker mot honom som mördare, men också för, eller hur? Jag kan inte låta bli att komma undan Lisbet Palmes utpekande. Varför skulle hon peka ut en helt oskyldig? Visst finns det problem där också men hennes historia är samma nu som 1986.

Så, vad tror ni?

Man vill ju inte tro att hon pekar ut en oskyldig person med flit men i det här fallet verkar det inte bättre.
Citera
2011-07-29, 12:55
Medlem
Någon som har koll på hur många dokumentärer det finns om mordet på Palme?

Jag har sett samtliga hos "ensaligblandning".

När det gäller mordet så borde ni även undersöka Vissa personer inom Visby polisen.Anmälnigar o dyl...
Citera
2011-07-29, 13:05
Bannlyst
Citat:

Så, vad tror ni?

Lisbet har helt enkelt fel. Alla insatta hamnar där tillslut, i övrigt finns det ingenting som inte talar emot Christer Pettersson. Han är tillsammans med alla andra ensamma galningar fullständigt utesluten

Det här är mitt a-scenario om hur mordet gick till: http://www.scribd.com/doc/61087194/Scenario-A

Vem som höll i vapnet är klurigare. Jag var tidigare helt inne på Thomas Piltz men en länk i den indiciekedjan sprack. Jag fastnar nog tillslut för Carl-Gustaf Östling eller G.

http://palmemordet.wikia.com/wiki/G

Jag tror sanningen ligger emellan Jallai och Lingärde...
Senast redigerad av Acech 2011-07-29 kl. 13:14.
Citera
2011-07-29, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BahiaKalle
Någon som har koll på hur många dokumentärer det finns om mordet på Palme?

Jag har sett samtliga hos "ensaligblandning".

När det gäller mordet så borde ni även undersöka Vissa personer inom Visby polisen.Anmälnigar o dyl...

http://www.youtube.com/watch?v=L-u35UBC60s

den här är bäst!
Citera
2011-07-29, 16:12
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=L-u35UBC60s

den här är bäst!

Tack,men har redan sett den...
Citera
2011-07-29, 16:42
Medlem
Citat:

Så, vad tror ni?

Svensk värnpliktig plutonsofficer som tog värvning i Sydafrikas väpnade säkerhetsstyrkor vid strider i Namibia och senare återkom till Sverige efter avslutad tjänstgöring där.

Tänkbara förband han tjänade i där kan vara Buffalo Batallion

http://en.wikipedia.org/wiki/32_Battalion_(South_Africa)
http://eebenbarlowsmilitaryandsecurityblog.blogspot.com/
http://eebenbarlowsmilitaryandsecurityblog.blogspot.com/2010/04/neutralisation-of-high-value-targets.html

eller den sydafrikanska säkerhetspolisens specialstyrka som i början kallades K-units för att därefter bli känd som Koevoet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Koevoet

Jag kommer fortfarande ihåg hur en av hans kontingentskamrater läste upp ett vykort från honom där skrev. "Varje veckohelg åker vi upp till Namibia och skjuter negrer."

Det är inte helt olikt den norske massmördarens ABB retorik.

När det drog ihop sig till att agera mot OP kan han ha kontaktats för att vara pålitlig backup med stridserfarenhet och samma tänk (COIN - stopper group) som de andra sydafrikanska operatörerna.
Senast redigerad av Utredaren 2011-07-29 kl. 16:52.
Citera
2011-07-29, 17:09
Medlem
Citat:

Så, vad tror ni?

Lisbet Palmes trovärdighet kan du stryka direkt.Eftersom mängder med folk som sett,hört,utrett och påstått sig veta sanning, har blivit hotade till den milda grad att dem tystnat.Och i vissa fall mördats.

Från mordet till L.P:s vittnesmål mot CP, dog en mängd människor. Fram till -92 hade närmare 20 pers med ank till mordet dött under mystiska och oklara omständigheter.Vanligtvis genom mord,självmord eller bilolyckor.Rimligtvis borde det även finnas ett mörkertal.

Så att L.P skulle vara immun mot hot,finner jag högst osannoligt, eftersom L.P måste insett att hotet kom från Polishåll.
Senast redigerad av UltraMind 2011-07-29 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in