Citat:
Ursprungligen postat av
HAARP
Det kan vara en av kvinnorna som berättat för UL i uppslag EAD-83-2-A om mannen som hjälpt till med återupplivningsförsök. Det tror jag också. Och om det inte är det så kan någon av dem kanske ändå ha förslag på vem UL i uppslaget kan ha varit.
Och jag tror mig med ganska hög sannolikhet ha namnet på kvinnan i uppslag EAD-83-1.
Bad Lars Borgnäs ta kontakt med både med Mancini och kvinnan och höra vad de eventuellt hade att berätta om "den upphetsade gästen som kom med beskedet strax efter skotten" och "mannen som hjälpt till med återupplivningförsök". Borgnäs var positivt inställd till det först men sen blev det inte så mycket av det. Men Borgnäs sa att han försökt ringa kvinnan några gånger och även talat in meddelande på telefonsvararen men hon hörde aldrig av sig igen. Och sen så trodde han inte att Mancini hade mer att berätta så det blev inget av med det heller. Då provade jag och skicka ett brev till kvinnan och förklarade ärendet så tydligt som möjligt. Hon svarade inte på det heller.
Jag tror att det är rätt kvinna men att hon inte vill bli kontaktad om det. Och kanske har hon inget att berätta heller. Hade det varit fel så kunde hon åtminstone svarat och sagt att det är inte mig som ni söker.
Den upphetsade gästen är RR. Hon var väldigt ung vid tillfället och kallas även för "flickan" i protokollet.
Ingen av de två kvinnorna från Grand såg någon mystisk man. Det är ett exempel på hur saker kan hamna fel i ett arkiv.
Det är ett par personer från RR:s sällskap som observerar ett par med ytterkläderna på. Vilket 30 år senare blir till en man med ytterkläderna på.
Den mystiske mannen. I ett brev säger sig en av kvinnorna i RR:s sällskap villig att beskriva mannen mer ingående. Det var inte alltför länge sedan.
Jag tror ljudinspelningen ger svaret: Det var ingen ensam mystisk man där, den kvällen.