2011-06-14, 18:41
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag förstår inte, har inlägget du citerar varit borttaget? För att nu återställas? Vem tog bort detta och varför?
Av mina utskrifter som råkade vara kvar från denna period då tydligen uddis sökte kontakt med mig framgår att allt kring Mats Frank varit borttaget och först nu blivit återställt samtidigt med att istället vår dialog efter Marlind togs bort. Möjligen kan det vara de sammanhängande dödshoten i båda fallen som FB knappast vill bli inblandat i som föranleder åtgärden. Så blir det när SPF/Skräpo blandar sig i men heder åt moderatorn i så fall som ändå vill återställa ordningen.
Mats Franks livsöde som lika drastiskt blivit påverkat av falska utpekanden efter Palmemordet visade sig mycket välformulerat och läsvärt på hans blogg http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=97672. Detta borde angå vår vän Utredaren inte minst vars fantasier också mot mig uppenbart påverkats via samma anonyma kretsar. / Ove M
Citera
2011-06-14, 19:08
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Bäste Mollvik, jag börjar på allvar oroa mig....Således har inlägg varken försvunnit eller plötsligt dykt upp igen.
Bevisligen har Franks inlägg varit borta från denna tråden så länge jag varit med här men om de lyfts över till någon hans egen tråd under tiden desto bättre. Fast beröringspunkterna med Marlind och Utredaren blir då än mer intressanta. Tack då till moderatorns ingripande vid rätta tillfället. Slumpen är aldrig någon tillfällighet har jag förstått. / Ove M
Citera
2011-06-14, 19:20
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Anthony White vs Sweden
http://www.humanrights.gov.se/dynamaster/file_archive/070626/0d60e63b8e5eec945d37f81bfde5a0b6/CASE%20OF%20WHITE%20v%5B1%5D.%20SWEDEN.pdf
Anthony White är lika typiskt falskt utpekad gm som man försökt skandalisera efter att han precis som Ivan von Birchan måste ha tackat nej till erbjudandet som tydligen gått ut ganska allmänt till f.d legionärer. Då det gäller förtalsmål sedan är bevisbördan plötsligt omvänd och ingen enskild kan någonsin få upprättelse. / Ove M
Citera
2011-06-14, 19:26
Medlem
bartrams avatar
Angående J. Den här länken kanske också är intressant

https://www.flashback.org/sp12752351
Citera
2011-06-14, 19:55
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Skrev denna frågan innan : Någon har skrivit tidigare i tråden (hittar ej det nu) att det var Stig Engström som ritade nid/kroknäsebilderna på OP. Stämmer det verkligen ? isf finns det nån källa på det ?

Nej, det är mig veterligen aldrig någon som har lyckats prestera någon källa för det påståendet. Tyvärr.

Citat:

Fyller på med ännu en. Finns det några klara kopplingar mellan Stig Engström och EAP eller det är bara en spekulation eftersom han var på semester i Mariehamn där deras tidning trycktes ?

Vill minnas att en av poliserna i Palmeutredningen i en telefonkonversation med någon som jobbade på Skandia nämner att Engström hade en koppling till EAP. Tror att detta förhör finns återgivet i någon av Sven Anérs böcker. Det kan ha varit "Cover-up: Palmemordet".
Citera
2011-06-14, 19:58
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Annars de gamla vanliga. Mauno ("Jerker") såg Piltz på Adolf Fredriks kyrkogata,

Jag litar inte på den där Mauno. Han var tydligen tämligen ointresserad av att styrka sin berättelse när han senare gavs chansen. Men han kan ju ha blivit skrämd. Busschaffisen lyckades man ju få tyst på.
Citera
2011-06-14, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Jag litar inte på den där Mauno. Han var tydligen tämligen ointresserad av att styrka sin berättelse när han senare gavs chansen. Men han kan ju ha blivit skrämd. Busschaffisen lyckades man ju få tyst på.

Äh, han är ännu ett ex på modus opperandi för utredningen om polisspåret. Det slutar alltid med att vederbörande aldrig har sett något/är psykiskt sjuk/mytoman/kriminell/baglady/X. Alltid lika konstigt.

Citat:
SÄPO försökte övertyga mig om att jag aldrig ens hade åkt med bussen. Vilken buss? Den som Piltz aldrig klev på?

/Krantz :)
Citera
2011-06-14, 20:10
Medlem
Citat:
Vill minnas att en av poliserna i Palmeutredningen i en telefonkonversation med någon som jobbade på Skandia nämner att Engström hade en koppling till EAP. Tror att detta förhör finns återgivet i någon av Sven Anérs böcker. Det kan ha varit "Cover-up: Palmemordet".

Så här lät det :
H (Häggström): Vi har ju som du kanske hörde planer på att göra en liten förundersökning på torsdag kväll.
F (Förhörsledaren): Det visste jag inte. Men det är intressant ja.
H: Då tänkte vi gå in i hans (Engströms, förf anm) rum…vi tänkte leta efter nycklar förstås (till cykelrummet, förf, anm) och sen leta efter bilder eller dokument. Du vet det här Mariehamn.
F: Mariehamn?
H: Ja du vet han har varit där också…två veckor efter mordet…man undrar ju var han var nånstans under sin semester…Sen kopplingen till tryckeriet eller vad faen det var i Mariehamn på det här EAP. Han är ju grafiker den här killen…hans rum är ju ett sånt här grafiskt tryckeri kan man säga.

Det låter ju mest som de spekulerar.Han ska ju vara finsktalande så kan ju åka till Åland på semester.
Sen ryktas det om SE och VG träffats under nån boksignering men om det bara är rykte eller ej ?
Sett en gammal fråga med om ett rykte att en "Kohut" skulle vara skribent för Contra. Men kan inte hitta nåt alls nyttigt om det. Nån som vet ?
Citera
2011-06-14, 20:19
Medlem
bartrams avatar
Mötesscenariets koppling till olika huvudspår
Wall argumenterar ju i bla "mordgåtan olof Plame----" för mötesscenariet sid 491 ff. Palme lurades till mordplatsen

Det har ju diskuterats här ur flera aspekter- övertolkning av vittnesiakttagelser (Bl.a Uddis(s) menade detta.

Vad anser ni och hur är den förenlig med olika huvudspår

a) Fejkad- Kuppförsvarsövning med snutar ev som syndabockar?
GM från Säpo/SSI

b) ingen övning alla WT-iakttagelser avser spaning för mordförberedelser
Gm från poliskåren

Själv är jag böjd att tro att mötescenariet inte kan uteslutas men är mest förenligt med fall a)
Citera
2011-06-14, 20:21
Bannlyst
Citat:
.

Det låter ju mest som de spekulerar.Han ska ju vara finsktalande så kan ju åka till Åland på semester.
Sen ryktas det om SE och VG träffats under nån boksignering men om det bara är rykte eller ej ?
Sett en gammal fråga med om ett rykte att en "Kohut" skulle vara skribent för Contra. Men kan inte hitta nåt alls nyttigt om det. Nån som vet ?

Han hävdar sig ha varit i Idre med familjen men dök istället upp - i Åland. Ang eventuell kontakt med VG så kan vi studera följande formel.

Stig ---> Skandiahuset ---> Arla Gryning ---> VD1 ---> VG

Liten värld.
Citera
2011-06-14, 20:28
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Äh, han är ännu ett ex på modus opperandi för utredningen om polisspåret. Det slutar alltid med att vederbörande aldrig har sett något/är psykiskt sjuk/mytoman/kriminell/baglady/X. Alltid lika konstigt.

Att odla bilden av av de som ser konspirationer varandes otillitliga har numera tagit sig ganska stora proportioner, på BBC slår man fast att vi är desillusionerade och icke botbara, endast ett fåtal av oss är inte antisemiter.

http://www.youtube.com/watch?v=SmOs7v0KLNQ&feature=player_embedded#at=219
Citera
2011-06-14, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Att odla bilden av av de som ser konspirationer varandes otillitliga har numera tagit sig ganska stora proportioner, på BBC slår man fast att vi är desillusionerade och icke botbara, endast ett fåtal av oss är inte antisemiter.

http://www.youtube.com/watch?v=SmOs7v0KLNQ&feature=player_embedded#at=219

Officiella versionen av Palmemordet:

Ni måste tro på det här alla. Annars är ni...konspirationsteoretiker...
Senast redigerad av Acech 2011-06-14 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in