2011-06-13, 19:17
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Bra tänkt!

Det kan nog ta lite tid om man inte vet namn på någon av de inblandade eller när djurplågeriet och domen inträffade. Undrar hur så gamla domar förvaras? Kanske på microfishe eller vad det heter i något statligt arkiv? De måste nog rensa av utrymmesskäl i domstolsarkivet.

Artikeln är från Augusti -99 så det har ju inträffat innan dess.
Citera
2011-06-13, 19:22
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Om jag minns rätt så erkänner Avsan att han varit i Dekorima innan på dagen och köpt målargrejer.

Det stämmer....och som vi alla vet var ju herr Avsan en hängiven konstnär...*host*...han kom kanske tillbaka senare på kvällen för att beundra penslarna i skyltfönstret.
Citera
2011-06-13, 20:03
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Det stämmer....och som vi alla vet var ju herr Avsan en hängiven konstnär...*host*...han kom kanske tillbaka senare på kvällen för att beundra penslarna i skyltfönstret.

Om detta svar av AA finns dokumenterat i förhör så pissar han ju på PU (förhörsledaren) och visar attityd,som om han vill säga bevisa motsatsen, samtidigt som han vet att han skyddas av några .......det är den slutsats jag drar.(jag tror inte AA är GM men att han medverkar i konspirationen)
Citera
2011-06-13, 20:11
Bannlyst
Fun facts: CGÖ kom packad till ett förhör om mop...
Citera
2011-06-13, 22:18
Medlem
Alf Karlsson på SÄPO
slutade vid polisen och blev nära medarbetere till PG Vinge (person F 1 enligt
Lingärde) i dennes säkerhetsföretag och detta en tid efter Palmemordet.
Citera
2011-06-13, 22:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Fun facts: CGÖ kom packad till ett förhör om mop...

Får man vara så föga originell att man vågar be om en liten, bara en liten, källa på
detta "alkoholdränkta" påstående...? Snälla...
Citera
2011-06-13, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Får man vara så föga originell att man vågar be om en liten, bara en liten, källa på
detta "alkoholdränkta" påstående...? Snälla...

Citera
2011-06-13, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Alf Karlsson på SÄPO
slutade vid polisen och blev nära medarbetere till PG Vinge (person F 1 enligt
Lingärde) i dennes säkerhetsföretag och detta en tid efter Palmemordet.

dvs Vip Security som enligt ryktet hade Tell och Piltz anställda en sväng samt Stigs kroknäseteckning hängandes på en anslagstavla + andra kopplingar till AGAG, exv en säkerhetschef och diverse ekonomi. Har även för mig att det var i närheten av deras lokaler som Ingvar Heimer snubblade och slog ihjäl sig.

(en riktig konspirationsteori är att VIP Security arbetade (arbetar?) för att dölja Palmemordet. Very Important)
Senast redigerad av Acech 2011-06-13 kl. 22:51.
Citera
2011-06-13, 22:48
Medlem
bartrams avatar

Grandiosa du står inte att känna igen. Har du genomgått ansiktsoperation ännu en gång?
Själv dras jag med mitt gamla ansikte
Citera
2011-06-14, 00:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram

Grandiosa du står inte att känna igen. Har du genomgått ansiktsoperation ännu en gång?
Själv dras jag med mitt gamla ansikte

Yes! Ännu en dyr visit nere i LA och införskaffande av nya ansiktsdrag...
Det börjar bli riktigt ekonomiskt kännbart nu med alla dessa resor och operationer, så det
får vara nog med detta, tror jag. Inte kul i längden heller att underkasta sig laserknivar,
skärbrännare, stämjärn och allt vad dom nu behagar använda vid skönhetslyften...

Mera on topic: Kan man betrakta alla uppgifter om alla dessa poliser som ska ha vistats vid mordplatsen och dess nära omgivningar, med eller utan skrymmande walkie talkies, som
säkerställda bortom varje tvivel? Det är verifierbart i alla stycken?

Personer som Tell, Piltz, Avsan och Engström fanns bevisligen på plats alltså?
Ursäkta om det låter tjatigt eller naivt efter all denna tid, att efterhöra säkra besked på
dessa punkter.
Citera
2011-06-14, 00:43
Medlem
Sluts avatar
Citat:

... Kan man betrakta alla uppgifter om alla dessa poliser som ska ha vistats vid mordplatsen och dess nära omgivningar, med eller utan skrymmande walkie talkies, som
säkerställda bortom varje tvivel? Det är verifierbart i alla stycken?

Personer som Tell, Piltz, Avsan och Engström fanns bevisligen på plats alltså?...

Inte enligt PU, men det kan man inte påstå om CP heller...

...närmast kommer nog Engström trots att ingen verkar ha sett honom.
Citera
2011-06-14, 00:55
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Personer som Tell, Piltz, Avsan och Engström fanns bevisligen på plats alltså?
Ursäkta om det låter tjatigt eller naivt efter all denna tid, att efterhöra säkra besked på
dessa punkter.

2 av varandra oberoende vittnen säger sig ha sett Tell och Piltz några kvarter undan (i mördarens förmodade flyktritning, typ) strax efter mordet.

Avsan: Extremt tunt. Ett tips via 3 person som luskas fram utifrån vag beskrivning. Inte helt omöjligt, naturligtvis, men inte speciellt troligt utifrån uppgifter som kan anses någorlunda säkra.

Engström: Har setts och registrerats i omedelbar närhet i såväl tid som rum till mordet.

Det finns uppgifter om en stor blond karl med walkei talkie i omgivningarna (minns ej exakt var). Mannen är identifierad som polis. En stor blond karl har också setts förfölja makarna Palme dagen före mordet. Mycket möjligt att det är samma person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in