2011-05-23, 15:57
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Jag anser att hans syfte är att blanda ihop alla spår till en enda sörja för att färga alla intresserade av Palmemordet med löjets skimmer som oftast förknippas med konspirationsteoretiker...
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Varför skulle han göra det? Tror du Ove "jobbar" på uppdrag av någon? Jag tror inte på alla Oves teorier, även om han onekligen verkar ha kunskap om rätt mycket. Men jag misstänker att han brister i kritisk granskning av vissa källor/vänner. Jag tycker den där v Birchan verkar vara en skrävlare - oseriösa vibbar....
Den som vill "tysta" skulle nog enklare kunna desarmera privatspanare genom att läcka lite tokigheter åt dem och stimulera paranoida tankegångar....De intressanta grejerna förkastas tillsammans med de "tokiga".
Jag undrar om vi i Sverige är särskilt känsliga mot allt som luktar konspirationsteori/rättshaverism eller om det är universellt? Jag misstänker att vi är något värre i om m våra tajta krav vad gäller normalitet, vår tilltro till myndigheter och auktoriteter och en viss jantelag.
Mitt syfte har aldrig varit annat än att vinna klarhet för egen del för att sedan åtminstone kunna förklara för min familj varför annat har hänt som knappast varit ödets mening vilket sådant vi än velat tro på. Redan i det militära och särskilt på mitt första jobb på SVT anade jag hur man på centralt hemligt överordnat håll spekulerade i våra privatliv och innersta avsikter. Samma sak upprepades vilken bransch jag sedan ägnade mig åt och jag sa resolut upp mina statliga tjänster även då utsikten för nytt jobb var som värst -88 precis som -73.
Först här i FB fick jag av uddis veta vilka avsiktsregister svenska myndigheter lägger heder i att hålla tillsammans med noggrann folkbokföring. Nu förstår jag också hur en rival om min fru i amerikansk säkerhetstjänst kunde ange mig som någon slags spion åt DDR utan ifrågasättande. När jag sedan försvarade mig i olika nätforum blev sabotagen och censuren helt förutsägbar och jag blev anonymt utpekad som både kryptonazist och Bonnierlakej på samma gång som paranoid mytoman då centrala verkets argument inte höll mot mig på någon punkt.
Då förstod jag hur SPF låg bakom intrigerna med min tidigare chef från SVT mot min nya kompis och vd på det alltför framgångsrika tv4. Jag kunde dra mig tillbaka men plötsligt drabbar mig nya frågor om Lindhmordet som jag då förstod hade samband med både Palmemordet och mitt eget öde samtidigt. Trowbridge gav mig tråden och visade sig bo i närheten. Han hade just kommit i gräl med v.Birchan av omständigheter som visade på Skräpos inblandning. Om jag hade kunnat medla dem emellan så kanske vi skulle upptäcka vad som mörkades tänkte jag. Under året som följde blev istället jag själv anklagad för Säposnok av vänner från tre helt olika sammanhang. Paranoian slog till överlag. Endast v.Birchan kunde ta det lugnt och blev min pålitligaste vän trots våra som bröder emellan helt olika karaktärer och livsinriktningar. Skräpo kunde väl aldrig ana och inte heller vi vad tilliten som anonyma maktmissbrukare försöker splittra består i.
Dina reflektioner i övrigt är mycket träffande. Problemet för oss alla är väl svårigheten att bli bedömda som självständiga och ärligt sökande individer efter vars och ens egna bästa förutsättningar. v.Birchan har otroliga upplevelser att berätta om. I hans enastående minne och ohämmade språkförmåga har ännu ingen kunnat finna någon lucka eller motsägelse. För Skräpo är det ett bekymmer. / Ove M
Citera
2011-05-23, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Har några frågor om LP:s eventuella vilseledande av polisen om någon har lust.

1. Ingen fick titta på LP:s påstådda ytliga skottskada. Är det ens fastställt att hennes kappa perforerades av ett skott, eller tar man hennes ord för det också?

2. Hur trovärdig är Björkman (med stöd av taxichauffören) i sitt påstående att GM faktiskt samtalade med makarna Palme och att LP alltså bör veta vem det är? "För full" enligt utredningen, vad är den gängse uppfattningen i denna tråd?

3. LP förbigick sannolikt polisen genom att hämta ut och avsiktligen undanhålla polisen OP:s anteckningsblock fram till denna dag. Misstänkt?

Verkar som om utredningen aldrig övervägt att LP kan ha blivit hotad att vilseleda polisen.

1. Känner du till historien om Lisbet och kappan? Sammanfattningsvis lämnade hon mordplatsen i en ambulans, med en typ av jacka, och anlände till sabb i en annan jacka och polisbil. Det är en konstig värld.

2. Man ska skilja på uppfattning och verklighet. Jag tror att Björkman såg ett mellanting, att GM under tystnad gick ett par meter med makarna Palme då de hade ett avtalat möte. Se Scenario 44, tidigare i tråden. Den allmänna uppfattning är dock oftast att den officiella versionen stämmer.

3. Den begärdes ut och slarvades bort. Misstänkt? Ja. Stod kanske: "23.30 Fredag 28 Möte med Deeptroath utanför Skandiahuset".
Senast redigerad av Acech 2011-05-23 kl. 17:12.
Citera
2011-05-23, 17:21
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
... Hur skulle ett krig i Östersjön påverkas utan Muskö och Karlskrona? .... Utan möjlighet att placera kärnvapen i Norden innan och under ett krig skulle ge Nato ett handikapp.... Nato riskerade att kastas ut i Atlanten de första timmarna av ett tredje världskrig.... Ett tiotal kärnvapen enbart för Sverige fanns beredda.
Baresic? Det är bara stolle i tråden som "diskuterar" detta icke-spår. Syftet är genomskådat för länge sen.
Saken var den att redan Erlander i sin paranoida rysskräck hade låtit importera kärnvapenteknologi och ämnen från USA mot att NATO fick full insyn i våra försvarsplaner och anläggningar. Innan Palme tog över hade Sverige redan pantat t o m sin själ och sålt såväl folk som åsiktsregister till USA. Fastighetsägarnas väktarkår sålde ut bottenskrapet ur varenda anläggning. Neutralitetsidén kunde aldrig bli trovärdig förrän anläggningarna som nu enbart NATO hade tillgång till och regelbundet övade utifrån blivit skrotade. Sovjet var mer hotat än någonsin men valde ändå att lita på Palmes ärliga avsikt med åtminstone kärnvapenfri zon.
Vad tror du CIA hade för anledning till att skicka tillbaka Baresic till Sverige efter att han först fritagits från sitt fängelsestraff här och sedan fått terroristutbildning i School of America med ambassadtjänst i Washington osv.? / Ove M
Citera
2011-05-23, 17:26
Medlem
Citat:
1. Känner du till historien om Lisbet och kappan? Sammanfattningsvis lämnade hon mordplatsen i en ambulans, med en typ av jacka, och anlände till sabb i en annan jacka och polisbil. Det är en konstig värld.

Trodde det var fastställt att det INTE var Lisbet på bilden. Annars är det väl tagit vid annat tillfälle.
Citera
2011-05-23, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Trodde det var fastställt att det INTE var Lisbet på bilden. Annars är det väl tagit vid annat tillfälle.

Ja, det är lite "rykte" över den bilden.
Citera
2011-05-23, 17:58
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är fruktansvärt ruskigt allt det här med det världsomspännande "nätverket" GLADIO.

Också kallat: CIA:s blodiga svärd.
Ett svärd som hemsökt Europa med terror, mord, bombattentat, tortyr och militärkupper sedan
1950-talet. I juli 1990 förklarade två tidigare CIA-agenter i Italiensk TV att mordet på
Olof Palme var organiserat av P2-logen på order av CIA och utfört av Gladio.
Motivet var att Palme stod i vägen för CIA:s vapenleveranser till Iran.

Vågar man sätta någon tilltro till dessa sensationella uppgifter som väl har dryftats i tråden
i och för sig tidigare?

Svenska Gladio är inte upplöst om någon trodde det. Organisationen heter numera: IB03
och kallas internt för "Rear Guard". En viss Bertil Häggman i Ängelholm styr och ställer
tydligen i ledningen. Detta har nämnts för ett tag sedan, men kan tåla att påminnas om.
Primärt gällde kommunistbekämpning för nätverket, men allt har uppenbarligen spårat ur i
ren terrorism och annat elände. Det har nästlat in sig mycket hårdföra och hänsynslösa
nyfascister och högerextremister i de omfattande leden av folk och de har inte varit sena
att vara behjälpliga vid diverse mycket noga planlagda och ondsinta destabiliseringsaktioner.
Allltså; syftande till att framkalla kaos och panik i vissa stater genom till synes helt vansinniga
och meningslösa blodsdåd, som exempelvis i Belgien för ett antal år sedan, vilket i sin tur ska bana
vägen för maktskiften där extrema högerpartier övertar tronen.
Extremvänstern fick skulden, vilket ju också var meningen, och så har det rullat på.
I Italien och annorstädes.

Mycket, mycket ruskigt som sagt, och hemskt fascinerande samtidigt.

Frågan är alltså: Stod Gladio bakom statsminister Olof Palmes död?

Mera om fenomenet står att läsa här nedan:

http://abe.freeshell.org/palme/node49.html

Och Bertil Häggman är en höjdare på Contra...
Citera
2011-05-23, 19:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
...I juli 1990 förklarade två tidigare CIA-agenter i Italiensk TV att mordet på
Olof Palme var organiserat av P2-logen på order av CIA och utfört av Gladio.
Motivet var att Palme stod i vägen för CIA:s vapenleveranser till Iran.....
Frågan är alltså: Stod Gladio bakom statsminister Olof Palmes död?....
Hela terrornätverket regeras som sagt av CIA sedan gammalt fast de opererar som autonoma celler som regel och konspirerar vid behov eller konkurrerar om tillfällena där de öppnar sig. Det världsomfattande projektet på Palmes tid kallades operation Pegasus medan en specialinriktning mot just Palme kallades Panthera Uncia (snöleopard). Solidariskt ställde alla upp då Palme hotade att avslöja vapenaffärerna Contras höll på med och basen för hela deras gemensamma verksamhet med finansiering vapenutveckling träning och experiment på svarta i Sydafrika. / Ove M
Citera
2011-05-23, 19:10
Bannlyst
Ove: Vad har du för källa på att Östling levererat vapen till täbyanstalten?
Citera
2011-05-23, 19:37
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Det finns ett telegram adresserat från Lucio Gelli (italiensk Staybehindare) till en nära man till George Bush (Philip Guarino), meddelandet löd: "Tell our friend that the swedish tree will fall".
Det verkar som att det florerade i hela nätverket att det skulle smälla. Dock fick givetvis den svenska grenen göra jobbet.

Uppgifterna om telegrammet kommer, så vitt jag förstår, från 3e hand så att säga. Från en person som är känd för att sälja falsk information. Alltså en bedragare som påstår sig ha förflutet inom CIA men som i själva verket bara försöker lura pengar av tidningar och andra på uppdiktade historier.

Telegramets ursprung och eventuella existens är enligt mig osäkert. Jag själv hade det tidagre som en av hörnpelarna i min hypotes om att det låg skumma vapen affärer bakom mordet på OP. Det tror jag fortfarande, eller i alla fall att det var en starkt bidragande orsak.
Citera
2011-05-23, 20:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Ove: Vad har du för källa på att Östling levererat vapen till täbyanstalten?
Tunander berättade att Holmér berättat om hur en kriminell finne levererat två S&W två veckor före mordet till en kurd Naif Durai som var kompis till Baresic i fängelset. Eftersom Östling pratade finska och säkert hade koll på avlyssningen av Täbyanstalten så gissade jag själv att Östling måste ha varit inblandad i affären som i laga ordning rapporterades till Holmér. Om det var ett medvetet villospår eller ej från början kan man då undra. Och om Östling jobbade för CIA samtidigt då var nog lika svårt för Holmér att komma underfund med. / Ove M
Citera
2011-05-23, 20:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Hela terrornätverket regeras som sagt av CIA sedan gammalt fast de opererar som autonoma celler som regel och konspirerar vid behov eller konkurrerar om tillfällena där de öppnar sig. Det världsomfattande projektet på Palmes tid kallades operation Pegasus medan en specialinriktning mot just Palme kallades Panthera Uncia (snöleopard). Solidariskt ställde alla upp då Palme hotade att avslöja vapenaffärerna Contras höll på med och basen för hela deras gemensamma verksamhet med finansiering vapenutveckling träning och experiment på svarta i Sydafrika. / Ove M

Vad menar du med "experiment på svarta i Sydafrika"? Kan du utveckla det lite närmare, är du snäll?

Här ett litet intressant klipp förresten som just handlar om GLADIO.

http://www.youtube.com/watch?v=6TgR7n-3NPU
Citera
2011-05-23, 21:19
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Vad menar du med "experiment på svarta i Sydafrika"? Kan du utveckla det lite närmare, är du snäll?
Yrkesmördare måste ha tränat på levande objekt för att få bort medfödda reflexer som annars hindrar varje rationell människa från att skjuta en försvarslös på nära håll. Lasermannen som jag kan intyga verkligen var galen lyckades först efter sitt tionde försök på allt närmre håll. Charles Morgan som misslyckades att värva v.Birchan hade övat sig i att kasta ut afrikaner från en helikopter exv. Tortyraftnarna som sägs att svenska poliser bjöds på var knappast heller bara på film. / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in