Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Jag anser att hans syfte är att blanda ihop alla spår till en enda sörja för att färga alla intresserade av Palmemordet med löjets skimmer som oftast förknippas med konspirationsteoretiker...
Jag anser att hans syfte är att blanda ihop alla spår till en enda sörja för att färga alla intresserade av Palmemordet med löjets skimmer som oftast förknippas med konspirationsteoretiker...
Citat:
Mitt syfte har aldrig varit annat än att vinna klarhet för egen del för att sedan åtminstone kunna förklara för min familj varför annat har hänt som knappast varit ödets mening vilket sådant vi än velat tro på. Redan i det militära och särskilt på mitt första jobb på SVT anade jag hur man på centralt hemligt överordnat håll spekulerade i våra privatliv och innersta avsikter. Samma sak upprepades vilken bransch jag sedan ägnade mig åt och jag sa resolut upp mina statliga tjänster även då utsikten för nytt jobb var som värst -88 precis som -73.
Ursprungligen postat av TigerKid
Varför skulle han göra det? Tror du Ove "jobbar" på uppdrag av någon? Jag tror inte på alla Oves teorier, även om han onekligen verkar ha kunskap om rätt mycket. Men jag misstänker att han brister i kritisk granskning av vissa källor/vänner. Jag tycker den där v Birchan verkar vara en skrävlare - oseriösa vibbar....
Den som vill "tysta" skulle nog enklare kunna desarmera privatspanare genom att läcka lite tokigheter åt dem och stimulera paranoida tankegångar....De intressanta grejerna förkastas tillsammans med de "tokiga".
Jag undrar om vi i Sverige är särskilt känsliga mot allt som luktar konspirationsteori/rättshaverism eller om det är universellt? Jag misstänker att vi är något värre i om m våra tajta krav vad gäller normalitet, vår tilltro till myndigheter och auktoriteter och en viss jantelag.
Den som vill "tysta" skulle nog enklare kunna desarmera privatspanare genom att läcka lite tokigheter åt dem och stimulera paranoida tankegångar....De intressanta grejerna förkastas tillsammans med de "tokiga".
Jag undrar om vi i Sverige är särskilt känsliga mot allt som luktar konspirationsteori/rättshaverism eller om det är universellt? Jag misstänker att vi är något värre i om m våra tajta krav vad gäller normalitet, vår tilltro till myndigheter och auktoriteter och en viss jantelag.
Först här i FB fick jag av uddis veta vilka avsiktsregister svenska myndigheter lägger heder i att hålla tillsammans med noggrann folkbokföring. Nu förstår jag också hur en rival om min fru i amerikansk säkerhetstjänst kunde ange mig som någon slags spion åt DDR utan ifrågasättande. När jag sedan försvarade mig i olika nätforum blev sabotagen och censuren helt förutsägbar och jag blev anonymt utpekad som både kryptonazist och Bonnierlakej på samma gång som paranoid mytoman då centrala verkets argument inte höll mot mig på någon punkt.
Då förstod jag hur SPF låg bakom intrigerna med min tidigare chef från SVT mot min nya kompis och vd på det alltför framgångsrika tv4. Jag kunde dra mig tillbaka men plötsligt drabbar mig nya frågor om Lindhmordet som jag då förstod hade samband med både Palmemordet och mitt eget öde samtidigt. Trowbridge gav mig tråden och visade sig bo i närheten. Han hade just kommit i gräl med v.Birchan av omständigheter som visade på Skräpos inblandning. Om jag hade kunnat medla dem emellan så kanske vi skulle upptäcka vad som mörkades tänkte jag. Under året som följde blev istället jag själv anklagad för Säposnok av vänner från tre helt olika sammanhang. Paranoian slog till överlag. Endast v.Birchan kunde ta det lugnt och blev min pålitligaste vän trots våra som bröder emellan helt olika karaktärer och livsinriktningar. Skräpo kunde väl aldrig ana och inte heller vi vad tilliten som anonyma maktmissbrukare försöker splittra består i.
Dina reflektioner i övrigt är mycket träffande. Problemet för oss alla är väl svårigheten att bli bedömda som självständiga och ärligt sökande individer efter vars och ens egna bästa förutsättningar. v.Birchan har otroliga upplevelser att berätta om. I hans enastående minne och ohämmade språkförmåga har ännu ingen kunnat finna någon lucka eller motsägelse. För Skräpo är det ett bekymmer. / Ove M