2011-06-12, 16:46
Medlem
Ang GH

Paul Smith skriver i ”Den endelige opklaring” att enligt mail från Stig Edqvist 5.10.09 så dog GH sommaren 2009.

I ett annat mail från Stig Edqvist två dagar senare lyder det: ”Hej igen Paul Sith, orsaken till GH´s död vill jag inte berätta. Detta är uppgifter som bara berör den avlidnes närmaste familj. Jag tror säkert att du förstår”.
Citera
2011-06-12, 16:48
Medlem
Leif Ds avatar
Vilken poliskonstapel var den som vägrade låta sig förhöras innan han hunnit snackat ihop sig med frun? Det står ju i tråden, men jag har glömt bort det och orkar inte söka. Det var väl inte den där Tell-snubben?
Citera
2011-06-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Instämmer helt! Det rådde snarare ett oförklarligt lugn i SBC....lyssna bara på tonläget i rösterna på LAC-bandet. Låter någon panikslagen eller ens stressad?

Citat:
SOU 1988:18 s. 44 f.
Ett helhetsomdöme måste ändå bli att polisen inte fungerade tillfredsställande under de viktiga timmarna närmast efter mordet på statsministern. Det omdömet drabbar i första hand arbetet på sambandscentralen. Den handfallenhet och förvirring som präglade verksamheten där är uppseendeväckande. (text) Det har sagts att polismännen drabbades av handlingsförlamning på grund av situationens allvar. En annan förklaring som anförts är att verksamheten blockerades av inkommande telefonsamtal. Dessa förklaringar kan vi inte acceptera. Polisverksamheten skall fungera även i sådana situationer. Det går inte att förklara bort att den främsta orsaken till bristerna är att de personer som närmast hade att svara för ledningen av polisens insatser inte skötte sitt arbete på ett godtagbart sätt.

(Min kursivering.) Har citerat det här förut! Panik/kalabalik/kaos är en omskrivning som inte grundar sig i vad utomstående granskare funnit ang läget på polisens sambandscentral under mordnatten. Polisen i Sthlm, på samtliga nivåer, saknade all form av kompetens för att hantera ett så oöverblickbart dåd som mordet på statsministern.

Finns ju en anledning till att man (till många polisers stora förtret) inte ansåg att kåren dög som ett inslag i den yttersta försvarslinjen mot den store röde fi...
Citera
2011-06-12, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Vilken poliskonstapel var den som vägrade låta sig förhöras innan han hunnit snackat ihop sig med frun? Det står ju i tråden, men jag har glömt bort det och orkar inte söka. Det var väl inte den där Tell-snubben?

Thomas piltz.
Citera
2011-06-12, 16:56
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Thomas piltz.

OK. Hans kompis alltså.
Jag förstår inte hur polisen kan godkänna att en person som inte vill förhöras slipper. Jag tycker att det talar för att den som vägrar (Piltz i det här fallet) har något att dölja. Mycket allvarligt.
Citera
2011-06-12, 16:57
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vem sköt Palme?

Anti Avsan
Citera
2011-06-12, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
OK. Hans kompis alltså.
Jag förstår inte hur polisen kan godkänna att en person som inte vill förhöras slipper. Jag tycker att det talar för att den som vägrar (Piltz i det här fallet) har något att dölja. Mycket allvarligt.

(För att använda ett frekventerande ord bland dagens ungdom: ) Nej fan. Buss 43 är symptomatiskt för hela PU:s utredning av polisspåret. Det började med två vittnen som, oberoende av varandra, sett en tänkbar gärningsman på en position som skulle tangera mördarens flykt, hållandes i samma väska. Det slutade med två förvirrade galningar som inte hade sett någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Anti Avsan

Ca 5 vittnen har sett Dekorimamannen (wt-kille med brun skinnjacka) men detta flera minuter före mordet. Med hjälp av Nicola Fauzzi kan vi med rätt så stor säkerhet säga att mördaren väntade ungefär en minut på platsen. Om nu Dekorimamannen var Avsan (vilket han var "reds anm") så är han inte bara helt fel klädd för att vara GM, han ges även alibi av andra vittnesmål, exv Sigge Cedergren (av alla personer).
Senast redigerad av Acech 2011-06-12 kl. 17:12.
Citera
2011-06-12, 17:17
Medlem
Durgedurgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Jo, det är alltså KÄLLAN på t ex det som min fråga gäller. Dvs en källa som går att verifiera.

Durgedurg: Du som verkar het på GH-spåret; jag antar att du begärt att få ut alla handlingar i ärendet från PU? Kör du fast kan du alltid be Sven Anér om hjälp...

Jag ska ha det i åtanke. skickade just mejl till gunnar wall. fick ett svar av honom som jag ska publicera här på FB så snart jag har hans tillåtelse till det
Citera
2011-06-12, 17:19
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vem sköt Palme?

Leif Tell sköt Palme, mer detaljer här:

http://www.scribd.com/doc/57568503/FAQ-Palmemordet-Scenario-A
Citera
2011-06-12, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

(Har du tid och ork kan du lägga upp en lista över samtliga inblandade. Jag kan bjuda på första: Carl Östling.)
Citera
2011-06-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

Finns det några bevis för detta? Eller bara teorier?
Orkar verkligen inte söka igenom 1480 sidor med text.

Håller palmegruppen käft om detta, är dom själva med i konspirationen? Jo, för mig så låter det som en konspiration..
Citera
2011-06-12, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UpptagetUsernamn
Finns det några bevis för detta? Eller bara teorier?
Orkar verkligen inte söka igenom 1480 sidor med text.

Håller palmegruppen käft om detta, är dom själva med i konspirationen? Jo, för mig så låter det som en konspiration..

Bevis och bevis. Ovanstående är en sammanställning av ytterst starka vittnesmål, kombinerade med andra tips och dokument, det förklarar allt och nätverkets motiv var så pass kraftigt att det snarare vore konstigt om det inte hade hänt. Alla bitar sitter ihop.

(nästan alla privatspanare har, i 25 års tid, disskuterat just det här spåret utan att alltid känna till det. Samma sång - olika språk.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in