Citat:
Det är vi också ense om. Utredningen ger inte stöd för någondera av de ståndpunkterna, men det beror på att utredningen mörklagt bägge sakerna. Som jag gång på gång visat så ger en noggrann genomgång av ballistik och vittnesuppgifter vid handen, att mördaren är cirka 170 cm lång och att bägge skott varit avsedda för Olof Palme. Intressant nog säger även Morelius att han tyckte bägge skotten avfyrades mot ett och samma offer. Men i det avseendet duger visst inte Morelius som vittne? Utan han duger bara när du ska in och dra tid och energi på att trolla.
Du hade ju plockat fram en del uppgifter om Ulf Lingärde ur era rullor och det tyckte jag var bra även om jag för egen del redan kände till alltihop från tidigare inläsning. Men efter att du dök upp tog jag mig för att gå igenom Lingärde-foldern igen och då kunde jag även se vissa intressanta saker som jag inte tidigare lagt märke till. Den typen av saker kunde vi tala om, du och jag.
Sedan tycker jag att du kan använda dina tjänsteverktyg till att ta reda på hur det ligger till med förhållandet mellan Berit Hemminghytt och Inger Pehrson. Rör det sig om en och samma kvinna under två olika identiteter, eller är det två olika kvinnor? Om du kan lägga timmar på Lingärde så tycker jag du kunde lägga timmar på det här också. Ser fram emot att höra från dig när du pillrat fram något där.
Trevlig helg!