2023-12-10, 17:23
Medlem
I-van-Toers avatar
När någon skjuter en vald statsminister, även om man hatar honom så gör man honom till martyr. Speciellt sedan han vann valet. Så är det, varken mer eller mindre. Det blir så genom åren. Det måste vara det dummaste beslutet av en opposition någonsin. Man "kackar och skiter" i egen låda och man skiter inte i sin egen bakgård. I Sverige trodde polismyndigheten att man var omöjliga att spåra så man "kack och sket".Kurdpsåret av Holmér måste var det mest idiotiska någonsin. och folk lyssnade på¨det. När Söderström började att skruva på sig så satte man ner käppen. Den käppen sitter idag.

Olof Palme mördades av Stockholmspolisen (VD1 med hjälp) och SÄPO. Det är fakta.

Victor Gunnarsson sköt inte Olof Palme
Christer Pettersson sköt inte Olof Palme
Christer Andersson sköt inte Olof Palme
Stig Engström sköt inte Olof Palme

Den svenska polismyndigheten med hjälp av SÄPO sköt Olof Palme. Fakta. Vad ni gör med detta fakta är upp till er, personligen. Tiden kommer ju gå.

Vad är sanningen värd? Är det någon som bryr sig om den? Jag tror inte det.
Senast redigerad av I-van-Toer 2023-12-10 kl. 17:27.
Citera
2023-12-10, 17:37
Bannlyst
Säpo om inte annar såg till att tysta Lisbeth och vidare utredning. Hage var det enligt henne arme folk som tog kontakt. De andra som var bjudna såg de som gjorde detta till att de har hållit tyst.
Citera
2023-12-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Det är klart man undrar!

Engström beskriver i sitt första förhör det som att en ung flicka och en ung man anlänt till mordplatsen strax innan han kom dit. En vanlig tolkning är att den unge mannen är Stefan Glanz, som vid tiden var 22 år, alltså han som hoppade ur Hans Johanssons taxi. I din egen historia är det inte Glanz Engström sett utan dig, har jag fattat det rätt då?
Senast redigerad av DenOsannolike 2023-12-10 kl. 18:07.
Citera
2023-12-10, 18:14
Bannlyst
Så är det. Glanz kom strax efter.
Citera
2023-12-10, 18:40
Medlem
Citat:
Så är det. Glanz kom strax efter.

Alltså Palme signar ned till marken. Du skickas fram till mordplatsen. Anna Hage kommer i sin taxi, ser dig och Lisbet och Palme på marken. Hon rusar ut och springer fram till mordplatsen. Engström kommer fram till mordplatsen i samma veva och ser dig, Hage och Lisbet. Strax därpå anländer också Glantz till mordplatsen. Har du någon uppskattning hur lång tid det gått sedan skotten när Glantz anländer?
Citera
2023-12-10, 19:38
Bannlyst
https://m.facebook.com/groups/sanningenompalmemordet/?ref=share

Tror jag har återgett det hyfsat i första podden vi gjorde i all hast. Men så som du beskriver det var det inte jag kom fram till fru palme han växla några ord ska lägga han till rätta och då dyker en man upp som hjälper mig innan han springer vidare in i gränden jag uppfattar han som Stig för att Stig hadde jag träffat innan. När jag kollar pulsen och ser att lite blod kommer från munnen säger jag till fru palme att hjälp borde komma snabbt 5 till 7 minuter vi är i stan trots allt. Jag försökte påkalla hjälp från en som stod med blå jacka lite norr om antren men han reagerade inte sen så kom det tjeier och män som ställde sig bakom mig.
Citera
2023-12-10, 19:44
Bannlyst
Hage frågade mig kan du det här ja svarade jag och började knäppa upp rocken och leta efter de 2 första revbenen men hon tyckte hon kunde bättre så jag fick blåsa istället. Tills någon sa han kan inte detta iväg med han argt.
Citera
2023-12-10, 20:02
Medlem
Citat:
https://m.facebook.com/groups/sanningenompalmemordet/?ref=share

Tror jag har återgett det hyfsat i första podden vi gjorde i all hast. Men så som du beskriver det var det inte jag kom fram till fru palme han växla några ord ska lägga han till rätta och då dyker en man upp som hjälper mig innan han springer vidare in i gränden jag uppfattar han som Stig för att Stig hadde jag träffat innan. När jag kollar pulsen och ser att lite blod kommer från munnen säger jag till fru palme att hjälp borde komma snabbt 5 till 7 minuter vi är i stan trots allt. Jag försökte påkalla hjälp från en som stod med blå jacka lite norr om antren men han reagerade inte sen så kom det tjeier och män som ställde sig bakom mig.

Har inte Facebook dessvärre, men är det samma podd i fyra delar som finns på acast av poddarna Palmemordet? Lyssnat igenom de fyra delarna förut lite löst. Ska göra en ordentligare genomlysning.
Citera
2023-12-10, 20:06
Medlem
Citat:
Hage frågade mig kan du det här ja svarade jag och började knäppa upp rocken och leta efter de 2 första revbenen men hon tyckte hon kunde bättre så jag fick blåsa istället. Tills någon sa han kan inte detta iväg med han argt.

Innan du hann fram strax efter att skotten föll, hörde du Lisbet säga eller ropa något?
Citera
2023-12-10, 20:19
Medlem
Citat:

”Tills någon sa han kan inte detta iväg med han argt”. Hmm, det är ett annat vittne som också säger sig ha uppfattat ungefär det där. Men det är, enligt dig, du som får dylika ord riktat mot dig? Och den som sa det har du ingen uppfattning om vem det var?
Citera
2023-12-10, 20:46
Bannlyst
Nej det vet jag inte. Någon gubbe som stod bakom mig.
Citera
2023-12-10, 20:48
Bannlyst
Nej inte mer än att hon var ute lite långt i vägbanan men hon var lugn rätt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in