Citat:
Ursprungligen postat av zorze
...Kommer just nu inte på hela den påhittade historien om varför CP skulle behöva mörda Cedergren.Om det nu hade varit en sann historia, vad var det som gjorde att CP inte försökte igen?Finns det en sådan fråga av PU ställd till CP? eller fick Cedergren reda på detta så han kom överens med CP?Eller gick han med ständig livvakt?
Än mer intressant är att historien spreds väl inte förrän 2004 just innan CP dödades. Jag gillade den själv först fast skrönan i typisk stil måste ha varit konstruerad i god tid före mordet. För oss som nu istället blev övertygade om att det verkligen hade varit ett planerat möte i korsningen och att CP skulle ha fått skulden med en pistol i handen vare sig den avfyrats ej tydde det hela på ett scenario med en prickskytt och en övning med polisen samtidigt som verkliga kuppmakare skulle ha passat på.
Mitt naiva förslag bland arbetskamrater på tv4 att CP borde få träffa LP och saken redas ut då jag hade bästa tankar även om Holmér och polisen ledde istället omgående till att CP klubbades ihjäl på ett sätt som enbart en konspiration SPF/Skräpo haft motiv tillfälle och förmåga att genomföra och sedan hålla tyst om. De fortsatta trakasserierna mot mig personligen fastän jag helt lämnade frågan visar sedan på en ännu större härva med rötter i hela Europas historia. Sambanden sedan jag som nyfiken neutralist likt Palme i ungdomen reste runt i de ännu aldrig uppklarade krigszonerna blir allt svårare att bortförklara. / Ove M