2011-05-23, 23:13
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Ja, vad höll han på med på mordnatten? Satt han i telefon eller var han ute på stan?

Grundborg satt nog på säkerhetsavdelning på televerket och avlyssnade stockholms radiotrafik, samt avlyssnade telefoner via de militära skugg-AXE:erna som hele tiden gick parallellt med vanliga telestationer.

(han hade det jobbet tills en vecka efter mordet då CGÖ tog över)
Citera
2011-05-23, 23:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech

Det finns ett telegram adresserat från Lucio Gelli (italiensk Staybehindare) till en nära man till George Bush (Philip Guarino), meddelandet löd: "Tell our friend that the swedish tree will fall".
Det verkar som att det florerade i hela nätverket att det skulle smälla. Dock fick givetvis den svenska grenen göra jobbet.

Ska det här föreställa vara ett "blytungt dokument" menar du?
Användaren Leif D förklarade här ovan att den uppgiften tillhandahölls av en synnerligen
tvivelaktig figur. Noll trovärdighet närmare bestämt är vad som gäller för den personen.

Jag gillar inte när folk uttalar sig med en alldeles oerhörd bestämdhet om saker och ting
när det de facto visar sig att man har särdeles dåligt på fötterna vid sina fastslagna "sanningar".
Nån jävla ordning får det ända vara. Även i en konspirationstråd.
Citera
2011-05-23, 23:15
Medlem
hehehos avatar
Citat:
En person som faktiskt stämmer in på både GMs signalement och LGWPs profil är Ingvar Grundborg...

LGWP pratar mycket om någon i livvaktsstyrkan, typ Thord eller Kjell eller nån...
Citera
2011-05-23, 23:20
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
SILENDO-LIBERTATEM-SERVO.

Det är de tre värdeladdade orden som står inristade i Gladios emblem.

1990 antog Europaparlamentet en resolution som fördömde Gladio.
I resolutionen begärdes grundliga utredningar och en avveckling av de befintliga
paramilitära nätverken. Än denna dag har ingenting av detta, mig veterligen, kommit till stånd.

Här lite mera fakta i ärendet:

http://www.truthmove.org/content/operation-gladio/

Fruktansvärt mycket hemskheter har bevisligen CIA-GLADIO-övriga anknutna grupperingar
på sina samveten, men hur pass stor är sannolikheten för att man verkligen initierade och verkställde
undanröjandet av Sveriges Statsminister 1986?
Diverse antydningar i den vägen, men fortfarande ingenting riktigt påtagligt och seriöst som
kan tjäna som underlag för vidare efterforskningar på polisiär basis.

CIA- Gladio-Stay Behind-Arla Gryning!

Har vi lösningen där? Kan det verkligen vara möjligt?

Ja, där har vi lösningen, efter att ha läst på ytterligare skulle jag vilja säga att lösningen ligger i Gladio/staybehind utanför Olivecronas nätverk, i en Gladio-gren skapad av främmande makt och som det helsvenska staybehind försökte motverka.
Citera
2011-05-23, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska det här föreställa vara ett "blytungt dokument" menar du?
Användaren Leif D förklarade här ovan att den uppgiften tillhandahölls av en synnerligen
tvivelaktig figur. Noll trovärdighet närmare bestämt är vad som gäller för den personen.

Jag gillar inte när folk uttalar sig med en alldeles oerhörd bestämdhet om saker och ting
när det de facto visar sig att man har särdeles dåligt på fötterna vid sina fastslagna "sanningar".
Nån jävla ordning får det ända vara. Även i en konspirationstråd.

Fast nu var det ju ett annat dokument jag menade.

Citera
2011-05-23, 23:38
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
http://i52.tinypic.com/nldc7n.jpg

Bilden du menar.

Har du boken ? Går den att få tag på fortfarande ?
Citera
2011-05-23, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Har du boken ? Går den att få tag på fortfarande ?

Nej, jag har varit på jakt efter den i evig tid. Kanske är det SPF som jagat ner och bränt alla.
Citera
2011-05-23, 23:58
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Nej, jag har varit på jakt efter den i evig tid. Kanske är det SPF som jagat ner och bränt alla.
Kan någon som har denna bok scanna in den som pdf? (Jag tror inte proletären skulle misstycka)
Citera
2011-05-24, 00:14
Medlem
nattekniks avatar
Citat:

Hm...man kanske skall beställa den från referensbibliotek och kopiera den ?
Citera
2011-05-24, 00:20
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Hm...man kanske skall beställa den från referensbibliotek och kopiera den ?

här brukar de flesta böcker finnas: http://www.antikvariat.net/get/search.cgi?post
dock inte denna

har en bokscanningsapparat annars som scannar en hel bok...
Citera
2011-05-24, 00:43
Medlem
hehehos avatar
uppdaterad:

http://www.scribd.com/doc/56006540/GK

fler förslag på uppdateringar emottages...
Citera
2011-05-24, 01:37
Medlem
mvagrippas avatar
[quote=Acech]Löjtnant Ingvar Grundborg aka Löjtnant X:

Tror inte det är Grundborg som är löjtnant X. Har för mig att han hette Nilsson och jobbade på K3 eller FJS. Grundborg var major.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in