2011-05-23, 21:30
Bannlyst
En person som faktiskt stämmer in på både GMs signalement och LGWPs profil är Ingvar Grundborg...
Citera
2011-05-23, 21:37
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
En person som faktiskt stämmer in på både GMs signalement och LGWPs profil är Ingvar Grundborg...

Ja, vad höll han på med på mordnatten? Satt han i telefon eller var han ute på stan?
Citera
2011-05-23, 21:38
Medlem
Grandiosos avatar
SILENDO-LIBERTATEM-SERVO.

Det är de tre värdeladdade orden som står inristade i Gladios emblem.

1990 antog Europaparlamentet en resolution som fördömde Gladio.
I resolutionen begärdes grundliga utredningar och en avveckling av de befintliga
paramilitära nätverken. Än denna dag har ingenting av detta, mig veterligen, kommit till stånd.

Här lite mera fakta i ärendet:

http://www.truthmove.org/content/operation-gladio/

Fruktansvärt mycket hemskheter har bevisligen CIA-GLADIO-övriga anknutna grupperingar
på sina samveten, men hur pass stor är sannolikheten för att man verkligen initierade och verkställde
undanröjandet av Sveriges Statsminister 1986?
Diverse antydningar i den vägen, men fortfarande ingenting riktigt påtagligt och seriöst som
kan tjäna som underlag för vidare efterforskningar på polisiär basis.

CIA- Gladio-Stay Behind-Arla Gryning!

Har vi lösningen där? Kan det verkligen vara möjligt?

Senast redigerad av Grandioso 2011-05-23 kl. 22:20.
Citera
2011-05-23, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Ja, vad höll han på med på mordnatten? Satt han i telefon eller var han ute på stan?

Löjtnant Ingvar Grundborg aka Löjtnant X:

Citat:
Under november 1987 inkom uppgifter om ”löjtnant X”. Löjtnant X var mycket lik fantombilden. Han hade bakgrund som fallskärmsjägare och ingick i en antisabotagestyrka inom flygvapnet samt hade mycket god tillgång till vapen. Det uppgavs att X umgicks i kretsar som var
politiskt extrema. Säkerhetspolisen anlitades för att biträda med utredningen. Vissa efterforskningar gjordes och säkerhetspolisen återkom i april 1988 med besked från Per-Göran Näss att det fanns ”näring” i tipset. Förhör med uppgiftslämnaren hölls sommaren 1988. Det framgick att löjtnant X anlitades för utbildning, där han bl.a. förevisade vapen. Den grupp där löjtnant X ingick hade flera gånger utmärkt sig genom att ta sig in i hårt bevakade anläggningar m.m. Uppgiftslämnaren
förknippade ett antal personer med löjtnant X, bl.a. polisman A (CG Östling, min anm), som
enligt uppgiftslämnaren hade goda relationer till löjtnant X och en namngiven hög officer, som enligt uppgiftslämnaren var ”brun”. Löjtnant X och polisman A skulle ha sammanförts av den höge
officeren. Det gick inte att via efterforskningar fastställa var löjtnant X befunnit sig vid tiden för mordet. I november 1988 hördes han själv. Han uppgav sig ha märkt att han numera betraktades som en säkerhetsrisk. Han berättade om sin verksamhet och upplyste bl.a. om att han vid ett tillfälle samarbetat med Rikspolisstyrelsen i en övning som bestod i att lura sig in hos Överbefälhavaren. Löjtnant X och en kollega hade fått låna en polisbil och polisoveraller. För polisens del
medverkade polisman A (CG Östling) och Per K. X och kollegan lånade polismännens legitimationer och tog sig sedan in i staben samt avbröt övningen i anslutning till Överbefälhavarens tjänsterum. Polisman A och Per K befann sig under operationen utanför byggnaden i ett civilt fordon. De hade samband medelst walkie-talkie. (Det framgår inte när detta företag genomfördes). Den vapensats som löjtnant X använde vid utbildning tillhandahölls av FMV, där den tagits fram av bl.a. den i uppslaget angående polisman A förekommande Per A. X hade aldrig innehaft någon revolver kaliber .357. Han var mycket
vapenintresserad, men hade blivit av med sina licenser 1980, efter det att han dömts för att ha skjutit skarpt in genom ett butiksfönster. Enligt löjtnant X berodde beteendet på att han fått en black-out sedan han under en penicillinkur druckit sprit. Sommaren 1988 hade han erhållit en ny licens för en pistol. Vid tiden för mordet hade han deltagit i en övning på Gotland. Den påbörjades den 24 februari 1986 och avslutades den 28 februari vid lunchtid. Från den tiden fram till ankomsten till hemmet i Västsverige har löjtnant X alibi. Det framgår av förhörsprotokoll som finns intagna i uppslaget. Hans hustru har i förhör uppgivit att X sov hemma på mordnatten.

Modus opperandi i landsförrädar-spåret, utpekad presenterar ett alibi från sin brud (se även Tell, Piltz, Avsan mfl), PU/GRK gapar och sväljer.
Citera
2011-05-23, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Diverse antydningar i den vägen, men fortfarande ingenting riktigt påtagligt och seriöst som
kan tjäna som underlag för vidare efterforskningar på polisiär basis.

Vi har hur mycket som helst. Som tidigare sagt: Staybehind/Gladio spåret är samma sak som Polisspåret, Sydafrikaspåret, Skytteklubben, Skandiahuset et cetera.

På dessa har vi hur mycket som helst. Blytunga vittnesmål, en blytung motivbild och blytunga dokument. Vad skulle annars lösningen vara? Christer P? Diamantspåret...?
Citera
2011-05-23, 22:26
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Den påbörjades den 24 februari 1986 och avslutades den 28 februari vid lunchtid. Från den tiden fram till ankomsten till hemmet i Västsverige har löjtnant X alibi. Det framgår av förhörsprotokoll som finns intagna i uppslaget. Hans hustru har i förhör uppgivit att X sov hemma på mordnatten.

Knorr. Han skulle, teortiskt kunna ta sig från Gotland för att i god tid kunna infinna sig i korsningen Svevägen - TUnnelgatan samma kväll. Till och med om han åkte båt.

Hemma och sov. Ja, det är klart. Helt omöjligt att motvisa såvida ingen tydligt ser honnom någon annanstans, eller om han lämnar några tydliga spår på annat sätt. Men det gör nog inte en sådan om Grundborg allt för ofta. Lik fantombilden? Ja, det är väl som flesta. Fantombilden ser ju ut som vem som helst och avbildades utifrån beskrivningar av en man som setts ett rejält stycke från mordplatsen vid en annan tidpunkt. Bah...

Jag skulle dock bra gärna vila veta hur Grundborg kunde få en tjänst som säkerhetsansavrig på televerket radio.
- Har blivit av med vapen licenser efter vårdslöst skjutande på allmän plats.
- Rör sig i högerextrema kretsar
- Blir något år efter mordet klassad som "säkerhetsrisk".
Jo, man tackar! Någon måste ha varit jväligt angelägen att just IG skulle ha just det jobbet just då. Vem? Har man svaret på den frågan har man svaret på vilka, exakt, som låg bakom mordet på Olof Palme. Det som irriterar mig är att det finns minst 2 som känner till hur det här gick till, och som sitter och håller käften. Naturligtvis, jag hade gjort likadant, men det är störande ändå när jag vet att Sanningen finns där ute. Någon vet.
Citera
2011-05-23, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Knorr. Han skulle, teortiskt kunna ta sig från Gotland för att i god tid kunna infinna sig i korsningen Svevägen - TUnnelgatan samma kväll. Till och med om han åkte båt.

Hemma och sov. Ja, det är klart. Helt omöjligt att motvisa såvida ingen tydligt ser honnom någon annanstans, eller om han lämnar några tydliga spår på annat sätt. Men det gör nog inte en sådan om Grundborg allt för ofta. Lik fantombilden? Ja, det är väl som flesta. Fantombilden ser ju ut som vem som helst och avbildades utifrån beskrivningar av en man som setts ett rejält stycke från mordplatsen vid en annan tidpunkt. Bah...

Jag skulle dock bra gärna vila veta hur Grundborg kunde få en tjänst som säkerhetsansavrig på televerket radio.
- Har blivit av med vapen licenser efter vårdslöst skjutande på allmän plats.
- Rör sig i högerextrema kretsar
- Blir något år efter mordet klassad som "säkerhetsrisk".
Jo, man tackar! Någon måste ha varit jväligt angelägen att just IG skulle ha just det jobbet just då. Vem? Har man svaret på den frågan har man svaret på vilka, exakt, som låg bakom mordet på Olof Palme. Det som irriterar mig är att det finns minst 2 som känner till hur det här gick till, och som sitter och håller käften. Naturligtvis, jag hade gjort likadant, men det är störande ändå när jag vet att Sanningen finns där ute. Någon vet.

Jag gissar på att den som applicerade klassificeringen om "säkerhetsrisk" var någon på Palmes "sida" som var skrajja inför de åsikter som mobiliserade sig kring han och Östlings kuppförsvar...Arla Gryning *host*. Klart som fan att Grundborg var inblandad. Lingärde skriver mycket intressant i sitt PM. Han och Östling var ju radarpar på samma sätt som Tell och Piltz. Han var även delaktig i Södermötet, enligt ryktet.

Personligen känner jag en viss lättnad över att man i alla fall, vet vilka som vet. Sanningen finns alltid inom räckhåll.

Ang hans attack på skyltfönstret så var det väl praxis att hitta på någonting i den stilen om man tillhör gänget Se exv Östlings djurplågeri.
Senast redigerad av Acech 2011-05-23 kl. 22:38.
Citera
2011-05-23, 22:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Vi har hur mycket som helst. Som tidigare sagt: Staybehind/Gladio spåret är samma sak som Polisspåret, Sydafrikaspåret, Skytteklubben, Skandiahuset et cetera.

På dessa har vi hur mycket som helst. Blytunga vittnesmål, en blytung motivbild och blytunga dokument. Vad skulle annars lösningen vara? Christer P? Diamantspåret...?

Du verkar säker på din sak, du. Bra för dig i sånt fall. Hur mycket som helst skriver du.
Vad består detta av rent konkret? Inga halvmesyrer utan fram med ordentliga, bevisbara
grejer, annars är det inte värt mycket.

Motivbild, ja. Visst fan finns det det. Men det existerar väl en helvetes massa motivbilder
i det här fallet som bekant och inget av dessa har lett till fram till något resolut genombrott.

Jag är öppen för en hel del som jag har framhållit tidigare och intresserar mig för för några teori-
bildningar, men än har jag inte hittat något som är tillräckligt hållbart.
Allt stannar fortfarande vid spekulationer.

That´s the fucking thruth, man!
Citera
2011-05-23, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du verkar säker på din sak, du. Bra för dig i sånt fall. Hur mycket som helst skriver du.
Vad består detta av rent konkret? Inga halvmesyrer utan fram med ordentliga, bevisbara
grejer, annars är det inte värt mycket.

Motivbild, ja. Visst fan finns det det. Men det existerar väl en helvetes massa motivbilder
i det här fallet som bekant och inget av dessa har lett till fram till något resolut genombrott.

Jag är öppen för en hel del som jag har framhållit tidigare och intresserar mig för för några teori-
bildningar, men än har jag inte hittat något som är tillräckligt hållbart.
Allt stannar fortfarande vid spekulationer.

That´s the fucking thruth, man!

Det schyssta är ju att samtliga motivbilder kunde kanaliseras genom Staybehind-nätverket. Amerikansk vapensmuggling, Natos u-båtar, kärnvapen, Bofors och framförallt, den hela tiden underliggande och närvarande synen på Palme som en landsförrädare.

Konkret är Lingärdes PM något av ett paradnummer.

På gatuplan har vi poliser med walkie-talkies som sprungit runt med väskor, stått på mordplatsen med vapen, Palmehatare som sprungit ut ur Nato-högkvarter klädda som mördare, polisbilar som började åka mot mördarens flyktväg före larmet gick ut, hotade vittnen, försvunna kulor, fördröjningen på SBC, PU:s lögner, Hans Holmérs lögner och citat, Piltz och Tells förehavanden, Östlings mystiska beteende och lögner om mordkvällen, hans kulor med samma blyspår som de på mordplatsen, helt enkelt det gamla vanliga. Man är blind om man blundar för ens en punkt i kedjan.

1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 blir inte noll...
Senast redigerad av Acech 2011-05-23 kl. 22:52.
Citera
2011-05-23, 23:02
Medlem
Det efterlystes i tråden vilka pm I och Per K var. Pm I hette Bo Asplund och
är numera avliden: Per K som omtalas av GK i samband med löjtnant X bravader
är Per Ola Karlsson som bl a tillsammans med CGÖ bildade försvarsskytteklubben.
BA var chef för A-turen och finns på bild i vitboken från KPML(r).
Citera
2011-05-23, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo

http://i52.tinypic.com/nldc7n.jpg

Bilden du menar.
Citera
2011-05-23, 23:10
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Många tack, alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in