Citat:
Den påbörjades den 24 februari 1986 och avslutades den 28 februari vid lunchtid. Från den tiden fram till ankomsten till hemmet i Västsverige har löjtnant X alibi. Det framgår av förhörsprotokoll som finns intagna i uppslaget. Hans hustru har i förhör uppgivit att X sov hemma på mordnatten.
Knorr. Han skulle, teortiskt kunna ta sig från Gotland för att i god tid kunna infinna sig i korsningen Svevägen - TUnnelgatan samma kväll. Till och med om han åkte båt.
Hemma och sov. Ja, det är klart. Helt omöjligt att motvisa såvida ingen tydligt ser honnom någon annanstans, eller om han lämnar några tydliga spår på annat sätt. Men det gör nog inte en sådan om Grundborg allt för ofta. Lik fantombilden? Ja, det är väl som flesta. Fantombilden ser ju ut som vem som helst och avbildades utifrån beskrivningar av en man som setts ett rejält stycke från mordplatsen vid en annan tidpunkt. Bah...
Jag skulle dock bra gärna vila veta hur Grundborg kunde få en tjänst som säkerhetsansavrig på televerket radio.
- Har blivit av med vapen licenser efter vårdslöst skjutande på allmän plats.
- Rör sig i högerextrema kretsar
- Blir något år efter mordet klassad som "säkerhetsrisk".
Jo, man tackar! Någon måste ha varit jväligt angelägen att just IG skulle ha just det jobbet just då.
Vem? Har man svaret på den frågan har man svaret på vilka, exakt, som låg bakom mordet på Olof Palme. Det som irriterar mig är att det finns minst 2 som känner till hur det här gick till, och som sitter och håller käften. Naturligtvis, jag hade gjort likadant, men det är störande ändå när jag vet att Sanningen finns där ute. Någon vet.