Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Jag tycker man inte helt kan utesluta att AB är Tensonmannen. Det är inte orimligt att han irrade omkring vid norra pelaren då kollegorna hade dragit iväg. Den som är fri från märkligt beteende vid alkoholintag ”kan kasta den första stenen”.
Mycket pekar dock mot att det var AB som IM såg och att Tensonmannen var en annan filur. Den personen är högintressant minst sagt, då min övertygelse ligger i att mördaren kom norrifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
HAARP
Vädret var så här enligt vad jag läst:
minus 6,8grader
vind 4 meter/sek väst-syd-väst
Möjligt att AB hade lite lä på norrsidan av den södra annonspelaren och att han vid ett eller fler tillfällen gick något längre söderut för att spana bättre efter gänget som han väntade på och att han däremellan gick tillbaka till annonspelaren.
Tensonmannen hade som bekant en längre jacka/rock, och en annan, mörkare blå färg på denna, än AB.
Dessutom beskrivs han som "äldre" än förhörsledaren, och "lite äldre" (uttrycket antar jag), vilket väl innebär 50-60 år?
AB ser ut som 35?
Det kan inte vara som så att han redan stod i porten in till Dekorima, lite i lä, när LOP gick förbi?
Eller precis hade börjat gå därifrån ... Men tog språnget tillbaka in vid skotten.